Joy machines μιας άλλης εποχής (που νοσταλγούμε)

Πριν από όχι πολλά χρόνια, στην προ οικονομικής κρίσης εποχή, που η βενζίνη κόστιζε τα μισά σχεδόν χρήματα υπήρχαν κάποια αυτοκίνητα που μιλούσαν στην ψυχή μας, ανέβαζαν τους παλμούς τις καρδιάς και εκτόξευαν στα ύψη την αδρεναλίνη πριν καν ακόμα τα... οδηγήσουμε. Διέθεταν το δικό τους μοναδικό χαρακτήρα, είχαν τη δική τους πικάντικη γεύση και προκαλούσαν έντονη διέγερση στον εγκέφαλο. Οι ζωντανές αυτές μηχανές της ευχαρίστησης ακόμα και σήμερα καταφέρνουν και συγκινούν με τα χαρακτηριστικά τους, με την ανόθευτη οδηγική τους αίσθηση, την συναρπαστική τους εμφάνιση και τους κινητήρες τους, που ανήκουν στην προ downsizing εποχή με τα απαγορευτικά πλέον πολλά κυβικά, κυρίως των 2.000 κ.εκ. και άνω.

Με κίνηση στους πίσω τροχούς, στους εμπρός αλλά και στους τέσσερις, κινητήρες 4κύλινδρους, 6κύλινδρους, boxer, ατμοσφαιρικούς και turbo προσφέρουν ένα δυνατό κοκτέιλ, το οποίο πλέον έχει χαθεί από πολλά νέα μοντέλα εις το όνομα των χαμηλών εκπομπών CO2 και της χαμηλής κατανάλωσης βενζίνης. Alfa Romeo 147 GTA, Ford Focus RS I, Fiat Coupe Turbo 20V, Honda S2000, Mitsubishi Lancer EVO IX, Peugeot 106 Rallye, Subaru Impreza WRX STi και Toyota MR2, εξακολουθούν ακόμα και σήμερα να μας συναρπάζουν και να μας κάνουν να τα νοσταλγούμε.

Συναρπαστική, γοητευτική, μυώδης και εκρηκτική. Μια Alfa Romeo με ανόθευτο οδηγικό χαρακτήρα, τιμόνι «ξυράφι» με 1,7 στροφές από άκρη σε άκρη, σκληρή όσο και όπως πρέπει ανάρτηση και κινητήρα ατμοσφαιρικό με πολλά κυβικά: 3,2 λίτρα V6 με γυαλισμένους...

Το πρώτο προσθιοκίνητο RS της Ford διέφερε σε ποσοστό 80% από το εξαιρετικό στις απλές εκδόσεις του Focus, που βασίστηκε. Εξελίχθηκε από τους γκουρού του τμήματος Rally Sport της εταιρείας μηχανικούς, με τη συμβολή των οδηγών της εργοστασιακής...

Θα μπορούσε εύκολα να αποτελεί μια προσθιοκίνητη Ferrari της εποχής τόσο μέσω της πολύ προχωρημένης εμφάνισής του, όσο και του οδηγικού του ταμπεραμέντου, ωστόσο το γνωρίσαμε και το αγαπήσαμε ως το πιο ενδιαφέρον και σπορ Fiat της...

Τo πιο αντρικό πισωκίνητο roadster με κινητήρα διαμάντι και οδική συμπεριφορά που αν δεν το'χες, καλύτερα να το πάρκαρες ξεσκούφωτο στα στέκια της παραλιακής (τότε). Το πρώτο S2000 ήταν ατίθασο όντας πολύ δυνατό και δύστροπο στο όριο αλλά το
Αν τα EVO ανέκαθεν είχαν κάτι να πουν στον ενθουσιώδη οδηγό, τότε το τελευταίο κάθε γενιάς έπασχε από λογοδιάρροια. Έτσι έχουμε το τελευταίο της πρώτης γενιάς (EVO III), το τελευταίο της 2ης γενιάς (EVO VI) και το τελευταίο και καλύτερο EVO που φτιάχτηκε ποτέ...
Μαζί με το ξαδελφάκι του Saxo της Citroen ήταν γνωστά με το παρατσούκλι «τα πασχαλιάτικα» στις πιάτσες των φαναρτζήδων λόγο της συχνότητας επισκέψεών τους σε αυτούς. Τα τσουγκρίσματα οφείλονταν στο γεγονός ότι αποτέλεσε ένα προσιτό αυτοκίνητο της...
Διαλέξαμε αυτό το Impreza STi, γιατί διέθετε και στη χώρα μας το ρυθμιζόμενο κεντρικό διαφορικό DCCD και το οποίο για πρώτη φορά μπορούσε να αποτρέψει την αρχικά υποστροφική συμπεριφορά ενός Impreza. Αν και πιο φιλικό στην οδήγηση αυτής της γενιάς το STi...

Έκανε την εμφάνισή του αρκετά μετά το MX-5 της Mazda ωστόσο ως κεντρομήχανο και πανάλαφρο (λίγο κάτω από τόνο) κατάφερε να αφήσει το δικό του στίγμα σε αυτή την κατηγορία. Το MR2 στόχευε απευθείας στην τότε «καλή» έκδοση του MX-5 και όπως εκείνη...