Δοκιμή: Alfa Romeo Giulietta 1.6 diesel 105hp

3

Από το 2010 όταν λανσαρίστηκε η Alfa Romeo Giulietta κατάφερε αμέσως να κλέψει τις εντυπώσεις με την συνολική της αναβάθμιση, δίχως να χάσει ούτε κατά το ελάχιστο τον σπορτίφ προσανατολισμό που διακρίνει τα μοντέλα της ιστορικής ιταλικής μάρκας. Χωρίς καμία δόση υπερβολής η Giulietta δεν είναι ένα ακόμα αυτοκίνητο ρουτίνας που θα ανοίξεις την πόρτα θα μπεις μέσα για να μετακινηθείς και δεν θα σου κάνει κάποια ιδιαίτερη αίσθηση. Είναι μια γνήσια Ιταλίδα με ταμπεραμέντο που σου αρέσει να θαυμάζεις τα κάλλη της, να την οδηγείς και να σου κάνει το «κλικ» για να την πιέσεις έστω λίγο παραπάνω ακόμα και στο «σπίτι – δουλειά».

Όλα αυτά ισχύουν φυσικά και για την έκδοση με τον ντίζελ κινητήρα των 1.6 λίτρων ισχύος 105 ίππων. Σίγουρα κάποιοι θα αναρωτηθούν «μόνο 105 ίπποι;». Υπάρχει όμως και η συνέχεια: 320 Nm ροπής, δηλαδή ελάχιστα λιγότερη (κατά 20 Nm) από την Giulietta 1.75 TBi των 235 ίππων. Όσο για την τιμή της Giulietta 1.6 JTDM-2 105hp ξεκινά από τις 23.500 ευρώ στην έκδοση Veloce, μειώνεται στις 22.070 ευρώ με την απόσυρση, ενώ μαζί με την έκπτωση των 2.000 ευρώ, κοστίζει τελικά λίγο παραπάνω από 20.000 ευρώ.

Φουλ της ροπής ο ντίζελ κινητήρας των 1.6 λίτρων

Ο δεύτερης γενιάς πετρελαιοκινητήρας 1.6 JTDM-2 ταιριάζει ιδανικά στην Giulietta, αφού διαθέτει τη δύναμη για να την επιταχύνει σε γρήγορους ρυθμούς ειδικά εν κινήσει, ενώ ταυτόχρονα έχει λογικές απαιτήσεις σε καύσιμο, αν και σε σχέση με ανταγωνιστικά μοντέλα diesel 1.6 λίτρων εμφανίζει υψηλότερη πραγματική κατανάλωση. Σε αστικούς ρυθμούς κίνησης θα αναζητηθεί περισσότερο τράβηγμα κάτω από τις 1.500 σ.α.λ., αφού από εκεί και πάνω δείχνει το μοτέρ αυτό προθυμία. Με την επιλογή Normal στο σύστημα Alfa D.N.A. η Giulietta 1.6 diesel επιταχύνει ομαλά με αρκετή ροπή στις μεσαίες στροφές. Στο πρόγραμμα Dynamic, η ροπή είναι αισθητά περισσότερη και σίγουρα την κάνει πιο ευχάριστη ειδικά σε συνθήκες ταξιδιού, αφού ανά πάσα ώρα και ανεξαρτήτως επιλεγμένης σχέσης μέσω του θετικού σε αίσθηση 6τάχυτου κιβωτίου, το αυτοκίνητο επιταχύνει γοργά. Επιπλέον, η λειτουργία του μηχανικού αυτού συνόλου είναι πολιτισμένη, αφού στο εσωτερικό οι κραδασμοί που μεταφέρονται είναι ελάχιστοι και ο θόρυβος που παράγει δεν ενοχλεί.

Εξαιρετικά σταθερή και αναμενόμενα σφιχτή στο δρόμο

Από μια Alfa Romeo δεν περιμένεις να είναι μαλακή στο δρόμο, όμως έχεις αυξημένες απαιτήσεις σε οδική συμπεριφορά και οδηγική αίσθηση, βάζοντας σε λίγο πιο δεύτερη μοίρα την άνεση. Αυτά τα στοιχεία διακρίνουν και την Giulietta 1.6 diesel, η οποία προσφέρει απλόχερα εξαιρετική σταθερότητα και σπορτίφ αίσθηση, δίχως ωστόσο να γίνεται κουραστική παρά στην σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης και τα χαμηλού προφίλ ελαστικά 225/45 R17 που εφοδιαζόταν το αυτοκίνητο της δοκιμής.

Κινούμενη στις ευθείες παραμένει ασφαλής ακόμα και σε υψηλές ταχύτητες, ενώ στις στροφές σε καλή άσφαλτο «βιδώνει» στο δρόμο και το e-Q2 φροντίζει ώστε να μην την αφήνει να ανοίξει την τροχιά της. Σε πιο γλιστερό οδόστρωμα και κατόπιν επιδίωξης του οδηγού, το πίσω μέρος της Giulietta γλιστράει ομαλά και ελεγχόμενα, ενώ τα ηλεκτρονικά συστήματα ελέγχου της δυναμικής συμπεριφοράς επεμβαίνουν όταν διαγνώσουν ότι εξελίσσονται πιο ακραίες συνθήκες. Παράλληλα, το τιμόνι προσφέρει πολύ καλή ακρίβεια στους χειρισμούς και βάρος, ειδικά με την επιλογή Dynamic.  

Καλοφτιαγμένο εσωτερικό με σπορτίφ σχεδίαση

Στον θάλαμο των επιβατών της Giulietta 1.6 diesel δεν υπάρχει καμία διαφορά σε σχέση με τις εκδόσεις βενζίνης. Η ποιότητα των υλικών και της συναρμογής των επιμέρους επιφανειών είναι προσεγμένη και δείχνει στιβαρή, ενώ τα μαλακής υφής πλαστικά σε ένα τμήμα του ταμπλό και των θυρών βελτιώνει την συνολική εικόνα που εισπράττει κανείς. Από πλευράς εργονομίας και θέσης οδήγησης δεν υπάρχει κάποιο σημαντικό ατόπημα, ωστόσο η ορατότητα προς τα πίσω κυρίως δεν είναι η καλύτερη δυνατή. Ο τομέας των χώρων ποτέ δεν ανήκε στα δυνατά σημεία των Alfa Romeo έναντι του ανταγωνισμού, εντούτοις 4 ενήλικα άτομα θα μετακινηθούν δίχως να νιώσουν στριμωγμένα. Για τις αποσκευές υπάρχουν 350 λίτρα που το κατατάσσουν λίγο πιο κάτω από το μέσο όρο του ανταγωνισμού, όμως το κατώφλι φόρτωσης είναι σχετικά ψηλό.

(+) Ροπή κινητήρα, ενδιάμεσες επιταχύνσεις, οδική συμπεριφορά, οδηγική αίσθηση, σχεδίαση, στιβαρή συναρμογή εσωτερικού, φρένα

(-) Τράβηγμα κινητήρα κάτω από τις 1.500 σ.α.λ., σχετικά ξερή απόσβεση της ανάρτησης, ορατότητα προς τα πίσω, ψηλό κατώφλι φόρτωσης