Δοκιμή Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB 170 hp

20

Η Giulietta αποτελεί ένα από τα πιο σπορτίφ μικρομεσαία αυτοκίνητα, το οποίο κερδίζει τις πρώτες εντυπώσεις με την ιδιαίτερα δυναμική και ελκυστική εξωτερική του εμφάνιση. Παράλληλα προσφέρει υψηλά επίπεδα παθητικής ασφάλειας, χτυπάει την κορυφή σε οδική συμπεριφορά, οδηγική αίσθηση και επιδόσεις, ενώ η τιμή της είναι πολύ λογική (από 22.950 ευρώ) σε συνάρτηση και με τον πλήρη εξοπλισμό ανέσεων και ασφαλείας.

Εξαιρετικά σταθερή και ευχάριστη στην οδήγηση

Ένα από τα σημεία αναφοράς της μικρομεσαίας Alfa Romeo είναι η εξαιρετική σταθερότητα που επιδεικνύει στο δρόμο, δίνοντας έτσι τη δυνατότητα στον οδηγό να εκμεταλλευτεί πλήρως την αυξημένη απόδοση του κινητήρα. Το στιβαρό δάπεδο σε συνδυασμό με τις  αναρτήσεις με γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και τύπου πολλαπλών συνδέσμων πίσω (bi-link) κρατούν υποδειγματικά το αυτοκίνητο στο δρόμο. Παράλληλα, το ηλεκτρονικό διαφορικό e-Q2, το οποίο εμπλέκεται   με την επιλογή Dynamic μέσω του D.N.A περιορίζει σημαντικά την απώλεια πρόσφυσης των κινητήριων τροχών και κατ’ επέκταση την υποστροφή, ενώ η υπερστροφή είναι ουσιαστικά ανύπαρκτη. Επιπλέον ο οδηγός έχει ανά πάσα στιγμή τον έλεγχο της πορείας μέσω του γρήγορου, ακριβούς και με πολύ καλή πληροφόρηση τιμονιού, το οποίο όμως δεν «κόβει» στους επιτόπιους ελιγμούς. Πρόσθετα το τιμόνι, (το οποίο ωστόσο δεν «κόβει» στους επιτόπιους ελιγμούς) γίνεται πιο βαρύ και το γκάζι αποκτά αμεσότερη απόκριση στοιχεία που με την σειρά τους κάνουν πιο ενδιαφέρουσα οδηγικά την Giulietta. Τέλος από πλευράς άνεσης είναι μεν σφιχτή αλλά όχι κουραστική, ενώ εμφανίζει πολύ καλή ποιότητα κύλισης και χαμηλό θόρυβο σε ταχύτητες ταξιδιού.

MultiAir κινητήρας 1.4 λτ. Με 170 ίππους

Για την κίνηση της συγκεκριμένης έκδοσης φροντίζει το MultiAir μηχανικό σύνολο των 1.4 λτ., το οποίο αποδίδει 170 ίππους και είναι σε θέση να κινήσει την Giulietta σε ταχύς ρυθμούς τόσο στις επιταχύνσεις από στάση όσο και εν κινήσει (ειδικά με την επιλογή Dynamic). Η ισχύς  αποδίδεται με γραμμικό τρόπο, όμως παρατηρείται υστέρηση απόκρισης κυρίως κάτω από τις 2.000 σ.α.λ. Το 6άρι κιβώτιο με τη μακριά 6η ταχύτητα δε δημιουργεί κενά ισχύος και ο επιλογέας είναι ακριβής και σημαντικά βελτιωμένος συγκριτικά με των υπολοίπων Alfa Romeo. Τέλος εφοδιάζεται και με σύστημα Start & Stop για μείωση της κατανάλωσης, αλλά το εν λόγω σύστημα δεν έχει ιδιαίτερα άμεση λειτουργία και το μοτέρ παρουσιάζει αυξημένη κατανάλωση ειδικά όταν πιέζεται.

Σπορτίφ αισθητικής εσωτερικό με συμπαγή κατασκευή

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει στο εσωτερικό της η Giulietta, η οποία συνδυάζει σύγχρονα γνωρίσματα με κάποιες ρετρό αναφορές. Ορισμένα από τα στοιχεία που ξεχωρίζουν είναι τo μεγάλο οριζόντιο μεταλλικό φιλέτο, ο πίνακας οργάνων με τα στρογγυλά σχήματα και τις ενδείξεις γραμμένες στα ιταλικά και οι αεροπορικού τύπου 5 διακόπτες στο κέντρο του ταμπλό. Προσοχή έχει δοθεί και στην κατασκευή του ταμπλό, αφού όλα τα επιμέρους τμήματα είναι στιβαρά συναρμολογημένα, ενώ από πλευράς υλικών μαλακό πλαστικό συναντάται περιμετρικά του οριζόντιου μεταλλικού τμήματος. Καλή με την σειρά της είναι η εργονομία και ακόμα καλύτερη η χαμηλή θέση οδήγησης που συμβαδίζει με τον σπορτίφ χαρακτήρα της Giulietta. Από πλευράς χώρων το ωφέλιμο πλάτος και ύψος πίσω είναι μικρό για τα δεδομένα των μικρομεσαίων αυτοκινήτων, ο αέρας για τα γόνατα ικανοποιεί, ενώ κοντά στο μέσο όρο της κατηγορίας βρίσκεται το πορτ μπαγκάζ των 350 λίτρων με το ψηλό όμως κατώφλι.

(+) Οδική συμπεριφορά και οδηγική αίσθηση, σχεδίαση, κινητήρας – επιδόσεις, στιβαρή συναρμογή εσωτερικού, φρένα, θέση οδήγησης

(-) Κατανάλωση, «κόψιμο» τιμονιού στους ελιγμούς, υστέρηση ισχύος στις χαμηλές στροφές, λειτουργία Start & Stop, χώροι στο πίσω κάθισμα, ξερή απόσβεση ανάρτησης στις εγκάρσιες ανωμαλίες 

Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
97%
Ασφάλεια παιδιού
85%
Ασφάλεια πεζού
63%
Επικουρικά συστήματα
86%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Ηλεκτρικά παράθυρα
2
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ράδιο CD
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
22.950