Τρομακτική BMW 2002 με V10 κινητήρα 800 ίππων!

1

Το 1973 η BMW αποκάλυψε την 2002 Turbo στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης. To πρώτο αυτοκίνητο ευρείας παραγωγής με υπερσυμπιεστή, κόντρα στο ατμοσφαιρικό «Hall of Fame» που έχτισαν οι Βαυαροί αργότερα. Πιο κοντά στην παράδοση είναι η συγκεκριμένη 2002, αλλά απομακρύνεται ελαφρώς από την κοινή λογική.

Το αυτοκίνητο είναι ένα project της Gruppe5 και του κατασκευαστή αγωνιστικών κινητήρων Steve Dinan. Από την στιγμή που μιλάμε για εταιρίες που δραστηριοποιούνται στους αγώνες, είναι αναμενόμενο για το κοινό τους εγχείρημα να προσανατολίζεται στις πίστες. Για την έναρξη της «επέμβασης» απαιτείται μια εργοστασιακή 2002. Το αυτοκίνητο απογυμνώνεται μέχρι τελευταίας βίδας, το πλαίσιο ενισχύεται με ατσάλι και συνθετικά υλικά ώστε να αυξηθεί η στρεπτική του ακαμψία, ενώ το αμάξωμα κατασκευάζεται από την αρχή – φυσικά όντας εξ ολοκλήρου από ανθρακονήματα.

Δείτε ακόμα: Εξωφρενική BMW 2002 με μοτέρ V8 από M5 (+video)

Αναρτήσεις, αεροδυναμικό πακέτο και κλωβός ασφαλείας είναι εξελιγμένα με βάση τα κριτήρια της FIA για συμμετοχή στην κατηγορία GT, ωστόσο το αυτοκίνητο μπορεί να κυκλοφορήσει σε δημόσιο δρόμο. Και αλίμονο σε όποιον σταθεί δίπλα του και το προκαλέσει, νομίζοντας πως έχει να κάνει με «καγκουρεμένη» BMW.

Κάτω από το καπό και μέσα σε ειδικά εξελιγμένο υποπλαίσιο, κρύβεται ο V10 κινητήρας της M5 E60. Υπό κανονικές συνθήκες, αποδίδει 507 ίππους από 5 ατμοσφαιρικά λίτρα. Όπως βλέπουμε και στις φωτογραφίες, η κανονικότητα στην προκειμένη σπανίζει. Οπότε το μοτέρ είναι ριζικά αναβαθμισμένο και υπερκυβισμένο στα 5.8 λίτρα, αποδίδοντας 744 ίππους! Για τους πιο απαιτητικούς μάλιστα -γιατί θεωρείται δεδομένο ότι υπάρχουν και τέτοιοι-, υπάρχει εκδοχή στα 5.9 λίτρα και τα 803 άλογα. Όλα αυτά για μόλις 997 κιλά βάρους, με την αεροδυναμική να προσθέτει παραπάνω από 1 τόνο κάθετης δύναμης.

Διαβάστε επίσης: BMW M2 Competition Heritage Edition: Φόρος τιμής στην 2002 Turbo

Η Gruppe5 σχεδιάζει την κατασκευή 300 κομματιών – 200 με τον 5.8 V10 των 744 αλόγων και 100 με την κορυφαία μορφή των 803 ίππων.