Δοκιμή BMW X1 xDrive20i 2.0 λτ. 192 hp

Η ολοκαίνουργια, δεύτερης γενιάς BMW X1 παρουσιάζεται πλήρως αναβαθμισμένη από την πρώτη γενιά που παρουσιάστηκε το 2009 και έως το 2015 είχε σημειώσει περισσότερες από 730.000 πωλήσεις. 

Η νέα X1 κερδίζει αμέσως τις εντυπώσεις με την αισθητά πιο ελκυστική και δυναμική της σχεδίαση συγκριτικά με την προγενέστερη, μοιάζοντας περισσότερο με τις μεγαλύτερες X3 και X5. Παράλληλα, σε σχέση με την πρώτη X1, η νέα είναι πιο κοντή σε μήκος και μεταξόνιο αλλά μεγάλωσε στις υπόλοιπες διαστάσεις. Συγκεκριμένα μίκρυνε σε μήκος κατά 8 χλστ. (4.439 χλστ.), μεγάλωσε σε πλάτος κατά 23 χλστ. (1.821 χλστ.) και σε ύψος κατά 53 χλστ. (1.598 χλστ.), ενώ το μεταξόνιο κόντυνε κατά 90 χιλιοστά (2.670 χλστ.).

Από πλευράς κινητήρων, η νέα X1 διατίθεται στην αρχική της βενζινοκίνητη έκδοση sDrive18i με μηχανικό σύνολο βενζίνης 1.5 λτ. ισχύος 136 ίππων (από 31.553 ευρώ) και στη ντίζελ sDrive16d με 1.5 λτ. μηχανικό σύνολο 116 ίππων (από 34.484 ευρώ). Όλοι οι υπόλοιποι κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου είναι 2.0 λτ., με ισχύ που φτάνει έως τους 231 ίππους.

Εσωτερικό με υψηλή ποιότητα και άνετους χώρους

Όπως το αμάξωμα, έτσι και το εσωτερικό της νέας BMW X1 είναι εντελώς νέο και προσφέρει ότι αναζητήσει ο απαιτητικός αγοραστής ενός τέτοιου αυτοκινήτου. Το ταμπλό ακολουθεί τη μινιμάλ και οδηγοκεντρική σχεδίαση των υπολοίπων μοντέλων της BMW, ενώ αποπνέει ιδιαίτερα συμπαγή αίσθηση και μοιάζει σαν ένα κομμάτι. Τα μαλακά πλαστικά που υπάρχουν στις περισσότερες επιφάνειες, η στιβαρή συναρμογή και το προσεγμένο φινίρισμα, τοποθετούν τη νέα X1 στην κορυφή της κατηγορίας. Ο οδηγός κάθεται σωστά, άνετα και οι περισσότερες λειτουργίες του αυτοκινήτου ελέγχονται και απεικονίζονται στην οθόνη ControlDisplay των 6,5 ιντσών (η προαιρετικά 8,8 ιντσών του λειτουργικού συστήματος iDrive, το οποίο ωστόσο χρειάζεται ένα διάστημα προσαρμογής.

Παρόλο που η νέα X1 είναι πιο κοντή σε μήκος αλλά πιο ψηλή, κέρδισε αισθητά σε διαθέσιμους χώρους και μπορεί να μετακινήσει χωρίς περιορισμούς έως 5 επιβάτες. Επιπλέον το πορτμπαγκάζ με το τετραγωνισμένο σχήμα μεγάλωσε κατά 85 λίτρα και πλέον με 505 λίτρα καλύπτει με άνεση τις μεταφορικές ανάγκες μιας οικογένειας.

Ουδέτερη στο δρόμο, σπορτίφ και άνετη

Η νέα BMW X1 βασίζεται στη νέα πλατφόρμα UKL1 που χρησιμοποιεί και η BMW Σειρά 2 Active Tourer, κάτι που σημαίνει ότι στις 2κίνητες εκδόσεις η κίνηση μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς. Η συγκεκριμένη έκδοση xDrive20i της δοκιμής, εφοδιάζεται με το αναβαθμισμένο σύστημα τετρακίνησης που κατανέμει την ισχύ μεταξύ των δύο αξόνων ανάλογα τις οδηγικές συνθήκες και σε συνεργασία με τo DSC (Dynamic Stability Control). Σε φυσιολογικές συνθήκες οδήγησης, η ισχύς αποστέλλεται στους εμπρός τροχούς, ενώ μπορεί να κατανέμει την ισχύ μέχρι 100% στους πίσω τροχούς. Αυτή η λειτουργία γίνεται ταχύτητα και χωρίς να το αντιλαμβάνεται ο οδηγός, πράγμα που σημαίνει ότι το αυτοκίνητο παρουσιάζει υψηλά περιθώρια πρόσφυσης και ουδέτερη συμπεριφορά, ακόμα και όταν πιεστεί σε μια διαδρομή με στροφές. Εκεί παράλληλα το αυτοκίνητο αντιδρά ως ένα ενιαίο σύνολο λόγω και του στιβαρού πλαισίου, ενώ ο οδηγός λαμβάνει πολύ καλή αίσθηση και αμεσότητα από το τιμόνι με την ηλεκτρική υποβοήθηση Servotronic. Παράλληλα, η ανεξάρτητη σε όλους τους τροχούς ανάρτηση διατηρεί τη άνεση σε πολύ καλά επίπεδα, προσφέροντας ξεκούραστα ταξίδια. Μέσω μάλιστα του διακόπτη Driving Experience Control που βρίσκεται δίπλα από τον επιλογέα ταχυτήτων ο οδηγός μπορεί να επιλέξει τις ρυθμίσεις COMFORT, SPORT ή ECO PRO. Αυτόματα προσαρμόζονται  η απόκριση του πεντάλ του γκαζιού, του συστήματος διεύθυνσης, του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων και η σκληρότητα των αμορτισέρ.

Αποδοτικός κινητήρας και με λογική κατανάλωση

Ο νέας γενιάς 2λιτρος κινητήρας τεχνολογίας BMW TwinPower Turbo (με TwinScroll turbo, άμεσο ψεκασμό, μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων και Double-Vanos), έχει απόδοση 192 ίππων και 280 Nm ροπής, οι οποίοι κινούν με άνεση (0-100 χλμ./ώρα σε 7,4 δλ.) το αμάξωμα των 1.540 κιλών. Το μηχανικό αυτό σύνολο διαθέτει ιδιαίτερα γραμμική απόδοση και πολύ καλή ελαστικότητα από τις χαμηλές στροφές, έχει άμεση απόκριση στις εντολές του οδηγού και συνδυάζεται ιδανικά με το εξαιρετικό σε λειτουργία αυτόματο κιβώτιο 8 ταχυτήτων Steptronic. Η κατανάλωση που μετρήσαμε κινούμενη σε Εθνική οδό και επαρχιακούς δρόμους κυμάνθηκε γύρω στα 8 λτ./100 χλμ., ενώ και σε συνθήκες πόλης φτάνει περίπου τα 9,5 λτ./100 χλμ. Τιμές αν μη τι άλλο λογικές για ένα 4κίνητο, 2λιτρο SUV 192 ίππων και βάρους 1,6 τόνων.

(+) Ποιότητα, χώροι, οδική συμπεριφορά, οδηγική αίσθηση, άνεση, τεχνολογία

(-) Τιμή

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.998
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
8 auto
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
192/5.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
280/1.250
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
7,4
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
223
Αστική (λτ./100 χλμ.)
7,6
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
5,6
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
6,3
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
146
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
270,1
Εμπρός ανάρτηση
Ανεξάρτητη, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Πολλαπλών συνδέσμων, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.439
Πλάτος (χλστ.)
1.821
Ύψος (χλστ.)
1.598
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.670
Βάρος (κιλά)
1.540
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
505
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
90%
Ασφάλεια παιδιού
87%
Ασφάλεια πεζού
74%
Επικουρικά συστήματα
77%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
42.221
Get it on Google Play Download on the App Store