Δοκιμή Citroen C3 1.4 VTi 95 PS

Το 2ης γενιάς μικρό Citroen, το C3, όπως και το προγενέστερο ομώνυμο μοντέλο συγκεντρώνει κολακευτικά σχόλια από την πρώτη κιόλας στιγμή για την πολύ «σικ» και ενδιαφέρουσα αισθητική του από όπια πλευρά και να το κοιτάξει κανείς. Οι πολλές θελκτικές καμπύλες του αμαξώματός του, ο διακριτικός δυναμισμός και οι συνολικά καλοσχεδιασμένες λεπτομέρειες συνθέτουν ένα από τα πιο όμορφα μικρά αυτοκίνητα που κυκλοφορούν. Ωστόσο δεν είναι μόνο η σχεδίαση που το κάνει ελκυστικό αλλά και η συνολικά πολύ καλή εικόνα του αυτοκινήτου στους περισσότερους τομείς, όπως και οι μεγάλες προσφορές που το συνοδεύουν εδώ και αρκετό καιρό.

Πολύ μοντέρνο εσωτερικό και μεγάλο πορτ μπαγκάζ

Η πολύ κομψή και ξεχωριστή σχεδίαση του εσωτερικού του Citroen C3 1.4 VTi 95 PS αποτελεί ένα ακόμα από τα θετικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου. Στοιχεία όπως ο όμορφος πίνακας οργάνων με τους τρεις τεμνόμενους θόλους, το επίπεδο στο κάτω τμήμα του τιμόνι και η μεγάλη επιφάνεια στο ταμπλό που μοιάζει με βουρτσισμένο μέταλλο είναι ορισμένα στοιχεία που κεντρίζουν τα βλέμματα. Την συνολικά πολύ καλή εικόνα του εσωτερικού ενισχύει και η προσεγμένη ποιότητα των υλικών μέσω της χρήσης μαλακού πλαστικού στο πάνω μέρος του ταμπλό και της καλής συναρμογή και του φινιρίσματος. Ορισμένα ατοπήματα εντοπίζονται στην εργονομία, όπως είναι ο μακριά τοποθετημένος –από τον οδηγό- διακόπτης των αλάρμ, ο κρυμμένος διακόπτης για την ασφάλιση των κλειδαριών και τα μη φωτιζόμενα χειριστήρια του κλιματισμού όταν αυτός είναι εκτός λειτουργίας. Επίσης, οι απαραίτητες ποτηροθήκες δεν υπάρχουν, ενώ όσον αφορά στην θέση οδήγησης με τις πολλαπλές ρυθμίσεις είναι καλή αλλά η πλευρική στήριξη είναι μέτρια. Στον τομέα των χώρων για τους επιβάτες, οι εμπρός θα αισθανθούν άνετα, όχι όμως και οι πίσω λόγω κυρίως του λιγοστού αέρα για τα πόδια. Από την άλλη πλευρά το βαθύ πορτ μπαγκάζ των 300 λίτρων είναι από τα μεγαλύτερα της κατηγορίας.

‘Ανετο και με πολύ καλή σταθερότητα στο δρόμο

Παραδοσιακά τα γαλλικά αυτοκίνητα φημίζονται για την άνεση και το κράτημα που προσφέρουν στο δρόμο, «κανόνας» που ακολουθεί και το νέο C3. Έτσι κινούμενο στην πόλη παρέχει στον οδηγό του φιλικότητα και την ευκολία στους χειρισμούς, ενώ η ψηλή θέση οδήγησης και οι πολλές γυάλινες επιφάνειες βελτιώνουν την περιμετρική ορατότητα και φωτεινότητα της καμπίνας. Την προσφερόμενη άνεση ενισχύει με την σειρά της η κατάλληλα ρυθμισμένη ανάρτηση, η οποία χωρίς να είναι ιδιαίτερα μαλακή απορροφάει αποτελεσματικά τις μύριες ανωμαλίες των δρόμων. Το τιμόνι από την πλευρά του παρουσιάζεται ελαφρύ στις χαμηλές ταχύτητες εξυπηρετώντας τους επιτόπιους ελιγμούς, ωστόσο η επαναφορά του είναι σχετικά απότομη. Εκτός πόλεως, το C3 παρουσιάζει πολύ καλή σταθερότητα τόσο στις ευθείες, χωρίς να δημιουργεί τάσεις ανασφάλειας ακόμα και σε γρήγορες ταχύτητες. Ασφαλή χαρακτηριστικά παρουσιάζει και στις στροφές, όπου οι κλίσεις του αμαξώματος είναι λογικές και υποστροφικές τάσεις θα εκδηλωθούν σε πολύ πιεσμένους ρυθμούς αλλά θα «διακοπούν» από το ESP.

Αποδοτικός και πρόθυμος ο VTi των 95 ίππων

O 1.4 VTi (Variable valve lift and Timing injection) κινητήρας των 95 ίππων ταιριάζει ιδανικά στο νέο C3, το οποίο είναι σε θέση να κινήσει σε γρήγορους ρυθμούς χωρίς να απαιτεί υψηλές ποσότητες βενζίνης. Στις χαμηλές στροφές παρουσιάζει καλό τράβηγμα και ελαστικότητα, ενώ από τις μεσαίες και άνω ανεβάζει με ευκολία ρυθμούς και είναι πολύ πρόθυμος στις εντολές του οδηγού. Ο θόρυβος που εισέρχεται στην καμπίνα από τον κινητήρα δεν θα ενοχλήσει και μόνο στις υψηλές στροφές γίνεται περισσότερο αισθητή η παρουσία του. Περιθώρια βελτίωσης έχει το κιβώτιο, όχι ως προς την σχετικά «σφιχτή» του κλιμάκωση, αλλά ως προς την αίσθηση του επιλογέα με τις μακριές διαδρομές και το μέτριο «κούμπωμα» στις γρήγορες αλλαγές.

(+): Πολύ ελκυστική σχεδίαση, ασφαλής οδική συμπεριφορά, άνεση, προσεγμένη ποιότητα, κινητήρας – επιδόσεις

(-): Αίσθηση επιλογέα ταχυτήτων, χώρος για τα πόδια πίσω, εργονομικά ατοπήματα 

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.397
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
5
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
95/6.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
136/4.000
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
10,6
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
184
Αστική (λτ./100 χλμ.)
7,6
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
4,8
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
5,8
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
134
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
147,4
Εμπρός ανάρτηση
ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αερ. δίσκοι
Πίσω φρένα
Ταμπούρα
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
3.941
Πλάτος (χλστ.)
1.728
Ύψος (χλστ.)
1.524
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.466
Βάρος (κιλά)
1.150
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
300
Αστέρια
(4)
Ασφάλεια ενηλίκου
83%
Ασφάλεια παιδιού
74%
Ασφάλεια πεζού
33%
Επικουρικά συστήματα
40%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Ηλεκτρικά παράθυρα
2
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
14.620
Get it on Google Play Download on the App Store