Δοκιμή Citroen C3 Picasso ντίζελ 1.6 ΒlueHDi 100

Με το C3 Picasso η Citroen το 2008 που το παρουσίασε θέλησε να βάλει τη δική της πινελιά στην κατηγορία των μικρών πολυχρηστικών μοντέλων που αρχικά έδειχνε να αναπτύσσει ιδιαίτερη δυναμική στην Ευρώπη, αλλά τελικά κερδήθηκε από τα SUV/Crossover. Πλέον το εν λόγω μοντέλο της Citroen είναι από τα ελάχιστα που συνεχίζουν να δραστηριοποιούνται σε αυτό το μικρό κομμάτι της αγοράς.

Το Citroen C3 Picasso 1.6 BlueHDi 100 μπορεί να αποκτηθεί σε τιμές τιμοκαταλόγου που ξεκινούν από 21.950 ευρώ. Με το Green Bonus και το όφελος απόσυρσης το κόστος για την απόκτηση του αυτοκινήτου διαμορφώνεται στα 17.500 ευρώ. Ο εξοπλισμός της αρχικής έκδοσης Attraction iStreet διαθέτει τα πάντα. Λείπουν μόνο κάποια επιπλέον πραγματάκια όπως ζάντες αλουμινίου και διζωνικός κλιματισμός (έχει απλό a/c) που συναντάμε στην πιο πλούσια έκδοση

Ιδιαίτερη και παιχνιδιάρικη εμφάνιση

Η ανανεωμένη εκδοχή του C3 Picasso που παρουσιάστηκε το 2012 ξεχωρίζει για τον εμπρός ανασχεδιασμένο προφυλακτήρα με τα φώτα ημέρας LED, τους ανασχεδιασμένους καθρέπτες και την αναβαθμισμένη παλέτα χρωμάτων αμαξώματος. Συνολικά το C3 Picasso δείχνει ιδιαίτερα μοντέρνο και παιχνιδιάρικο, όπως δηλαδή αρμόζει σε ένα αυτοκίνητο που έχει δημιουργηθεί για να αρέσει όχι μόνο στους γονείς… αλλά και στα παιδιά.

Ποιοτικό, πρακτικό και πολύ ευρύχωρο εσωτερικό

Στην καμπίνα του C3 Picasso υπάρχουν όλα όσα περιμένει κανείς εξ αρχής να συναντήσει αλλά και ακόμα περισσότερα. Στο ταμπλό, η γνωστή προσεγμένη ποιότητα υλικών της Citroen δίνει αισθητά το παρόν. Επιπλέον, η σχεδίαση είναι ιδιαίτερα ευχάριστη, ενώ όσον αφορά την εργονομία υπάρχουν κάποια ατοπήματα, όπως είναι ο μακριά τοποθετημένος -από το οπτικό πεδίο του οδηγού- πίνακας οργάνων και το πολύ χαμηλά τοποθετημένο ηχοσύστημα που βρίσκεται κάτω από τα χειριστήρια του air condition.

Σε επίπεδο πρακτικότητας το C3 Picasso μπορεί άνετα να κοιτάξει στα μάτια μεγαλύτερα και πολύ ακριβότερα μοντέλα. Οι χώροι για τους επιβάτες είναι ιδιαίτερα καλοί ενώ το πορτμπαγκάζ με χωρητικότητα 500 λίτρων δύναται να καλύψει το μεγαλύτερο μέρος των αυξημένων αναγκών μιας οικογένειας, εφόσον βέβαια κάποιοι δεν το παρακάνουν. Να σημειώσουμε πως τα πίσω καθίσματα αναδιπλώνονται αλλά και σύρονται. Στον εξοπλισμό του αυτοκινήτου συναντάμε και καλούδια όπως τα φωτιζόμενα τραπεζάκια στις πλάτες των εμπρός καθισμάτων και τα συρόμενα κουρτινάκια στα παράθυρα των πίσω θυρών. Αρκετοί είναι περιμετρικά της καμπίνας και οι χώροι για μικροαντικείμενα.

Ροπάτος και οικονομικός κινητήρας

Ο νέας τεχνολογίας κινητήρας πετρελαίου 1.6 λτ. BlueHDi του C3 Picasso αποδίδει 98 oνομαστικούς ίππους και 254 Νm ροπής από τις 1.750 σ.α.λ. Το μηχανικό αυτό σύνολο στην πράξη αποδεικνύεται ιδιαίτερα αποδοτικό και αθόρυβο τόσο στις χαμηλές όσο και στις μεγαλύτερες ταχύτητες. Αν οδηγός επιμείνει στο γκάζι μάλιστα, το μικρό Picasso μπορεί να κινηθεί και ιδιαίτερα σβέλτα, επιταχύνοντας σβέλτα εν κινήσει. Όσον αφορά την κατανάλωση, η Citroen ανακοινώνει 3,9 λτ./100 χλμ., ενώ σε πραγματικές συνθήκες κυμάνθηκε κατά τη διάρκεια της δοκιμής γύρω στα 5 λτ./100 χλμ.

Άνετο αλλά και πολύ “πληθωρικό” στο δρόμο

Ένα από τα πρώτα πράγματα που αποκομίζει κανείς οδηγώντας το C3 Picasso είναι πως πρόκειται για ένα ιδιαίτερα “πληθωρικό” αυτοκίνητο. Στην προκειμένη περίπτωση αυτό δεν είναι πάντα καλό. Τι εννοούμε με όλα αυτά; Εξηγούμε άμεσα.

Ας ρίξουμε κατά αρχήν μια ματιά στις εξωτερικές διαστάσεις του C3 Picasso. Με συνολικό μήκος 4,08 μέτρα, πλάτος 1,73 μέτρα, ύψος 1,62 μέτρα και μεταξόνιο 2,54 μ., το γαλλικό μοντέλο εντάσσεται στα αυτοκίνητα με compact διαστάσεις, στα απλά λεγόμενα αυτοκίνητα πόλης. Στην πράξη όμως, οδηγώντας το C3 Picasso η αίσθηση που αποκομίζει κανείς είναι πως οδηγεί ένα μεγάλων διαστάσεων αυτοκίνητο, στο βαθμό που κανείς μπορεί να προβληματιστεί αν κινηθεί σε στενά δρομάκια. Αν σε αυτό προσθέσουμε και την ψηλή θέση οδήγησης που θυμίζει κάτι σε SUV, τότε έχουμε να κάνουμε με ένα αυτοκίνητο που σε τίποτα δεν θυμίζει την μικρή κατηγορία και που ίσως κάποιους τους προβληματίσει με την αίσθηση του όγκου και την ευκολία μετακίνησης στο κλεινόν άστυ.

Σε κάθε περίπτωση όμως, η ιδιαίτερη αυτή αίσθηση του αυτοκινήτου συνδυάζεται ιδανικά με τη μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης που αποσβένει εξαιρετικά τις ανωμαλίες και εξασφαλίζει πραγματικά άνετες μετακινήσεις για όλα τα μέλη της οικογένειας. Ο αυτοκινητόδρομος είναι ένα ακόμα σημείο στο οποίο το C3 Picasso κερδίσει τις εντυπώσεις. Εκεί το γαλλικό MPV κινείται με περίσσια σταθερότητα ταξιδεύοντας με πολύ χαμηλά επίπεδα θορύβου. Το τιμόνι του προσφέρει ικανοποιητική ακρίβεια στις εντολές του οδηγού αλλά με τεχνητή αίσθηση, ενώ τα φρένα με τους δίσκους σε όλους τους τροχούς είναι αποδοτικά.

(+) Κινητήρας, κατανάλωση, χώροι για επιβάτες και αποσκευές, άνεση, ποιότητα

(-) Οδηγική αίσθηση, χαμηλά τοποθετημένο ηχοσύστημα, μακριά τοποθετημένος πίνακας οργάνων

Καύσιμο
Πετρέλαιο
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.560
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/8
Ταχύτητες
5
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
98/3.750
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
254/1.750
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
12,1
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
179
Αστική (λτ./100 χλμ.)
4,7
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
3,5
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
3,9
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
101
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
98,98
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.078
Πλάτος (χλστ.)
1.730
Ύψος (χλστ.)
1.621
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.540
Βάρος (κιλά)
1.240
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
500
Αστέρια
(4)
Ασφάλεια ενηλίκου
81%
Ασφάλεια παιδιού
76%
Ασφάλεια πεζού
43%
Επικουρικά συστήματα
40%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Ηλεκτρικά παράθυρα
2
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
17.500
Get it on Google Play Download on the App Store