Δοκιμή Dacia Duster ντίζελ 1.5 dCi 4×4

1

Tο λανσάρισμα του SUV Duster πριν από 2 περίπου χρόνια, ήταν μια έκπληξη για όλους. Και ακόμη πιο ευχάριστη έκπληξη είναι η ύπαρξη στη γκάμα της πετρελαιοκίνητης και τετρακίνητης έκδοσής του με τον 1.5 dCi κινητήρα της Renaut, η οποία αποδεικνύεται εξαιρετικά ικανή εκτός δρόμου, με χαμηλή κατανάλωση, πολύ καλή απόδοση, άνεση και χώρους. Από την άλλη βέβαια, η έκδοση αυτή έρχεται κόντρα στο βασικό χαρακτηριστικό της “προσιτότητας” της μάρκας, αφού η τιμολογιακή εκκίνηση των 19.050 ευρώ, είναι ένα διόλου ευκαταφρόνητο ποσόν.

Αλλάζει τα δεδομένα

Αφήνοντας στην άκρη τα της τιμής, η επιλογή της έκδοσης του Duster ντίζελ αποτελεί σχεδόν μονόδρομο στη γκάμα και αυτό γίνεται κατανοητό από την πρώτη στιγμή που ο οδηγός πατήσει το πεντάλ του γκαζιού. Η άμεση απόκριση του συνόλου, η άφθονη ροπή διαθέσιμη από χαμηλά και ο συνδυασμός του μοτέρ 1.5 λίτρων με ένα σωστά κλιμακούμενο μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων, συνδράμουν ώστε το πετρελαιοκίνητο Duster να κινείται χωρίς κομπιάσματα και δισταγμούς, ταξιδεύοντας σαφέστατα πιο άνετα από τις βενζινοκίνητες εκδόσεις του. Επιπλέον αυτού, το μοτέρ των 109 ίππων και 240 Nm ροπής, αποδεικνύεται και ιδιαίτερα φειδωλό στις απαιτήσεις του σε καύσιμο, ανεξαρτήτως εάν ο οδηγός έχει επιλέξει την κίνηση στους 2 ή και στους 4 τροχούς του αυτοκινήτου. Στα πλεονεκτήματα του πετρελαιοκίνητου Duster έρχεται να προστεθεί και ο φυσιολογικός και μη ενοχλητικός θόρυβος από τον κινητήρα που φθάνει στο εσωτερικό, ενώ μόνο το χαρακτηριστικό κροτάλισμα του κινητήρα στο ρελαντί, προδίδει ότι κάτω από το καπό βρίσκεται ένα πετρελαιοκίνητο μηχανικό σύνολο.

Ξεπεράστε τα εμπόδια!

Η τετρακίνηση του Dacia Duster 1.5 dCi 4×4 προέρχεται από τη Nissan, το μεγάλο συνεργάτη της Renault, και μας είναι γνωστή από το Qashqai. Αποτελείται από έναν ηλεκτρομαγνητικό συμπλέκτη πριν από το πίσω διαφορικό, ο οποίος μοιράζει τη ροπή στους δύο άξονες του αυτοκινήτου. Η εμπλοκή της γίνεται μέσω ενός περιστροφικού διακόπτη στην κεντρική κονσόλα, ενώ ο οδηγός μπορεί να επιλέξει είτε την πιο οικονομική κίνηση στους 2 τροχούς, είτε το κλείδωμα του ποσοστού της ροπής που θα μοιραστεί στους δύο άξονες, σχεδόν στο 50:50. Στην πράξη τώρα, το Duster εκτός δρόμου αποδεικνύεται εξαιρετικά ικανό και άνετο, διαθέτοντας την ικανότητα να ξεπερνά με ευκολία νεροφαγώματα, λακκούβες και χαντάκια. Επίσης, η άμεση εμπλοκή της τετρακίνησης και η δυνατότητα κλειδώματος της ροπής, προσφέρουν περισσότερη ασφάλεια κατά την κίνηση σε λασπωμένα εδάφη. Στην άσφαλτο τώρα, το πετρελαιοκίνητο Duster ξεχωρίζει για τη σταθερότητά του στην ευθεία και διατηρεί την πορεία του στις στροφές, με τις κλίσεις από το αμάξωμα να μην είναι πολύ μεγάλες. Το τιμόνι, εκτός δρόμου αποδεικνύεται όσο ελαφρύ απαιτείται, στις στροφές ωστόσο χάνει σε αίσθηση και δεν παρέχει τόσο καλή πληροφόρηση.

Λιτό αλλά ευρύχωρο εσωτερικό

Το εσωτερικό του πετρελαιοκίνητου Duster δεν διαφοροποιείται από αυτό των βενζινοκίνητων εκδόσεών του και έτσι παραμένει λιτό σε σχεδίαση και με μέτρια ποιοτικά δεδομένα. Ουσιαστικά, όπως και σε άλλα μοντέλα της Dacia, πολλοί διακόπτες και χειριστήρια έχουν δανειστεί από παλαιότερα μοντέλα της Renault και δεν διακρίνονται για την αισθητική τους, ωστόσο την δουλειά τους την κάνουν και είναι εύχρηστοι, από τη στιγμή βέβαια συνηθίσει ο οδηγός τις θέσεις κάποιων εξ αυτών (π.χ. η κόρνα παραμένει στο μοχλοδιακόπτη των φώτων). Ποιοτικά, τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι σκληρά στην αφή και σίγουρα δεν ενθουσιάζουν, με το δέσιμό τους πάντως να δείχνει ότι θα αντέξουν στο πέρασμα των ετών. Στο κομμάτι των χώρων, το Duster διατηρεί το πλεονέκτημα της πολύ καλής ευρυχωρίας για έως και 5 επιβάτες, με το πορτ-μπαγκάζ να διαθέτει ικανοποιητική χωρητικότητα 443 λίτρων.

(+): Εξωτερική εμφάνιση, απόδοση και λειτουργία κινητήρα, κατανάλωση, εκτός δρόμου δυνατότητες, άνεση, χώροι

(-): Σχεδίαση εσωτερικού, φινίρισμα πλαστικών, εργονομία κάποιων διακοπτών, τιμή αυξημένη για να χαρακτηριστεί “προσιτό”

Καύσιμο
Πετρέλαιο
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.461
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/8
Ταχύτητες
6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
109/4.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
240/1.750
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
12,5
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
168
Αστική (λτ./100 χλμ.)
6,5
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
5,3
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
5,6
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
145
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
246,5
Εμπρός ανάρτηση
ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Πολλαπλών συνδέσμων, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αερ. δίσκοι 280 χλστ.
Πίσω φρένα
Ταμπούρα
Υποβοήθηση τιμονιού
Υδραυλική
Μήκος (χλστ.)
4.315
Πλάτος (χλστ.)
1.822
Ύψος (χλστ.)
1.625
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.673
Βάρος (κιλά)
1.294
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
443
Αστέρια
(3)
Ασφάλεια ενηλίκου
74%
Ασφάλεια παιδιού
78%
Ασφάλεια πεζού
28%
Επικουρικά συστήματα
29%
ESP
 
Αερόσακοι
4
Ηλεκτρικά παράθυρα
2
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ράδιο CD
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
19.050