10+1 συμβουλές για να… ξεπαγώσεις το αυτοκίνητό σου

11/01/2017

Οι πολικές θερμοκρασίες σε συνδυασμό με τη χιονόπτωση χρειάζονται ειδική αντιμετώπιση από τους οδηγούς τόσο στον τρόπο οδήγησης όσο και στον τρόπο που… ξεπαγώνουμε το αυτοκίνητό μας σε περίπτωση που αυτό έχει μείνει εκτεθειμένο σε ακραία χειμερινά, καιρικά φαινόμενα.

Και η αλήθεια είναι πως σε μία χώρα σαν τη δική μας, στην οποία δεν είμαστε συνηθισμένοι σε τέτοιες συνθήκες, εύκολα μπορούμε να την πατήσουμε και να προκαλέσουμε ακόμη και ζημιά που θα μας κοστίσει πολύ ακριβά. Παγωμένο παρμπρίζ, κολλημένοι υαλοκαθαριστήρες, βουλωμένα πιτσιλιστήρια υαλοκαθαριστήρων, κολλημένες πόρτες από τον πάγο μπορούν να αντιμετωπιστούν εύκολα, γρήγορα και αποτελεσματικά. Αν όμως κάποιος δεν γνωρίζει πως, τότε μπορεί μέχρι και ζημιά να προαλέσει που θα του κοστίσει ακριβά.

Η γνώση λοιπόν είναι δύναμη και μας βοηθά τόσο στην πρόληψη όσο και στην επίλυση των προβλημάτων που φέρνουν οι χαμηλές θερμοκρασίες και το χιόνι. Παρακάτω θα δούμε πως μπορούμε να προλάβουμε και αν δεν προλάβουμε πως θα λύσουμε προβλήματα όπως τα παραπάνω αλλά και πως δρούμε προληπτικά σε αυτοκίνητα με μοτέρ πετρελαίου ή με υγραέριο.

1. Παγωμένο παρμπρίζ

Το πιο εύκολο είναι να καλύψουμε το παρμπρίζ του αυτοκινήτου εμπρός και πίσω με ειδικό προστατευτικό ή αν δεν έχουμε με μία ηλιοπροστασία ή ένα πανί, που θα κρατήσει όλο το χιόνι και θα αφαιρεθεί εύκολα. Σε καμία περίπτωση δεν ρίχνουμε ζεστό νερό καθώς το σοκ που θα προκαλέσουμε από τη διαφορά της θερμοκρασίας μπορεί να σπάσει το τζάμι. Ο πάγος αφαιρείται με ειδική ξύστρα. Αν δεν έχουμε μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε μία πιστωτική κάρτα ή ανάλογη πλαστική κάρτα για να ξύσουμε τον πάγο. Καλό είναι να βοηθήσουμε το ξύσιμο με ειδικό υγρό, αντιψυτκτικό ή αν δεν έχουμε τίποτα από τα δύο, με ένα μείγμα νερού και οινοπνεύματος (αναλογία 1:2 σε νερό/οινόπνευμα αντίστοιχα) που έχουμε ετοιμάσει από πριν και να το ψεκάσουμε στο τζάμι. Αυτό θα βοηθήσει στο ξεπάγωμα του τζαμιού, ενώ θα διατηρήσει μακριά τον πάγο για αρκετή ώρα.

2. Θολό παρμπρίζ

Εδώ μπορείτε να δείτε πώς να ξεθολώσετε γρήγορα και αποτελεσματικά το παρμπρίζ του αυτοκινήτου σας, με την χρήση του air condition. Φυσικά μπορείτε να δράσετε προληπτικά, περνώντας με ειδικό υγρό τις γυάλινες επιφάνειες εσωτερικά. Αν πάλι βιάζεστε, καθαρίστε με ένα πανάκι τα τζάμια εσωτερικά και ανοίξτε ελαφρώς τα παράθυρα.

3. Κολλημένοι υαλοκαθαριστήρες – Βουλωμένα/παγωμένα πιτσιλιστήρια

Το πιο εύκολο για να μην παγώσουν οι υαλοκαθαριστήρες μας είναι να τους σηκώσουμε, για όση ώρα έχουμε σταθμευμένο το αμάξι μας. Αν πάλι το ξεχάσαμε και έχουν κολλήσει τους ψεκάζουμε με λίγο αντιψυκτικό ή μείγμα νερού οινοπνεύματος. Αν δεν βιαζόμαστε, περιμένουμε απλώς να ζεσταθεί το εμπρός παρμπρίζ από το σύστημα κλιματισμού εσωτερικά. Σε καμία περίπτωση δεν τους ξεκολλάμε με τη βία, καθώς θα καταστρέψουμε τα λάστιχά τους. Στα πιτσιλιστήρια μπορούμε να ρίξουμε λίγο οινόπνευμα ή αντιψυκτικό. Προϋπόθεση για να λειτουργήσουν είναι να μην έχει παγώσει το νερό στο ανάλογο δοχείο. Για αυτό βάζουμε και εκεί αντιψυκτικό. Αν δεν πετάνε νερό δεν επιμένουμε, καθώς μπορεί να χαλάσουμε το μοτεράκι τους.

4. Κολλημένες πόρτες

Κάποιες φορές μπορεί η πόρτα του αυτοκινήτου μας να μην ανοίγει, αν έχει κολλήσει από τον πάγο. Σε καμία περίπτωση δεν την ανοίγουμε με τη βία, καθώς θα χαλάσουν οι τσιμούχες. Σε πρώτη φάση μπορούμε να την σπρώξουμε λίγο προς τα μέσα για να σπάσουμε τον πάγο με την πίεση. Αν δεν ανοίγει, κοιτάμε μήπως μπούμε από άλλη πόρτα. Αν τα καταφέρουμε ανοίγουμε τη θέρμανση και περιμένουμε να λιώσει ο πάγος. Το ζεστό νερό είναι καλή περίπτωση αλλά θέλει προσοχή να μην πέσει πάνω στα τζάμια. Επίσης λίγο από το μείγμα νερού/οινοπνεύματος στο πλαίσιο της πόρτας ή λίγο αντιψυκτικό, μπορεί να κάνει δουλειά.

5. Εκκίνηση κινητήρα

Η οδήγηση με κρύο κινητήρα απαιτεί προσοχή. Δείτε εδώ τι κάνουμε όταν το αυτοκίνητό μας είναι κρύο. Αν δούμε πως δεν παίρνει μπροστά σε καμία περίπτωση δεν το πιέζουμε, καθώς μπορεί να έχει παγώσει και τότε θα του προκαλέσουμε ζημιά.

6. Οδήγηση

Η οδήγηση σε τέτοιες ακραίες χειμερινές συνθήκες είναι μία δύσκολη υπόθεση που απαιτεί ιδιαίτερα λεπτούς χειρισμούς. Δείτε εδώ πως οδηγούμε στο χιόνι, πως βάζουμε αλυσίδες κλπ.

7. Αδύναμη μπαταρία

Το κρύο μειώνει τη δύναμη της μπαταρίας και επομένως πολλές φορές κάνει την εκκίνηση του μοτέρ αδύνατη. Το προφανές είναι κάθε φθινόπωρο να ελέγχουμε αν η μπαταρία μας είναι σε κατάσταση να βγάλει το χειμώνα που έρχεται. Αν δεν το έχουμε κάνει καλό είναι να έχουμε μαζί μας ένα σετ καλώδια ανάγκης για να τη συνδέσουμε με τη μπαταρία άλλου αυτοκινήτου και έτσι να πάρει μπροστά και το δικό μας. Αν δεν έχετε καλώδια, βάλτε γύρο από τη μπαταρία μερικά μπουκάλια με ζεστό νερό. Η αύξηση της θερμοκρασία της ίσως την επαναφέρει στη ζωή…

8. Start/Stop

Τα συστήματα start/stop δε δουλεύουν σε θερμοκρασίες κάτω από το μηδέν, για να μην ταλαιπωρείται το μοτέρ από μεταπτώσεις στη θερμοκρασία του. Μην ανησυχήσετε λοιπόν αν το δείτε να μην δουλεύει. Είναι φυσιολογικό.

9. Αν έχουμε υγραέριο

Φροντίζουμε να έχουμε αρκετή βενζίνη στο ντεπόζιτο του αυτοκινήτου μας, προκειμένου να εξασφαλίσουμε πως θα δουλέψει όσο χρειαστεί για να πιάσει την ενδεδειγμένη θερμοκρασία και να γυρίσει σε υγραέριο.

10. Αν έχουμε diesel

Καλό είναι να έχουμε προσθέσει στο ντεπόζιτο καυσίμου μας πρόσθετο το οποίο προορίζεται για τη ρευστοποίηση του ντίζελ σε πολύ χαμηλή θερμοκρασία. Αυτό προστατεύει το πετρέλαιο ακόμη και στους -30 βαθμούς κελσίου, διευκολύνει το ξεκίνημα της μηχανής και επιβραδύνει τη δημιουργία κρυστάλλων παραφίνης οι οποίοι βουλώνουν τους σωλήνες και καταστρέφουν το φίλτρο πετρελαίου.

10+1. Η επόμενη μέρα

Αφού περάσουν τα δύσκολα καλό είναι να πλύνουμε το αυτοκίνητό μας καλά και να προσέξουμε να το ξεπλύνουμε από κάτω, καθώς εκεί συσσωρεύεται αλάτι, το οποίο ευθύνεται για σκουριές στο πάτωμα του αυτοκινήτου αλλά και σε μέρη της ανάρτησης. Αν αυτό δεν είναι δυνατό, τότε σε κάποια βροχερή ημέρα βγάζουμε το αυτοκίνητό μας μια σύντομη βόλτα, προκειμένου να ξεπλυθεί από κάτω.