Καινοτόμος κινητήρας βενζίνης χωρίς μπουζί από τη Mazda

H Mazda ετοιμάζει μια νέα γενιά κινητήρων με την ονομασία SkyActiv-X, οι οποίοι θα αντικαταστήσουν τους SkyActiv-G και θα διαθέτουν καινοτόμα χαρακτηριστικά. Το βασικότερο από αυτά είναι ότι η καύση της βενζίνης δεν θα γίνεται μέσω μπουζί αλλά με την συμπίεση του εμβόλου μέσα στον κύλινδρο, όπως γίνεται και στους ντίζελ. Η τεχνολογία αυτή της ιαπωνικής φίρμας ονομάζεται Spark Controlled Compression Ignition και αυτή η μέθοδος καύσης μεγιστοποιεί τη ζώνη στην οποία είναι δυνατή η ανάφλεξη, ενώ επιτυγχάνει μια ομαλή μετάβαση μεταξύ της ανάφλεξης με συμπίεση και της ανάφλεξης με σπινθήρα.

Δείτε ακόμα: Toyota και Mazda διευρύνουν τη συνεργασία τους

Η Mazda με τους νέους turbo κινητήρες βενζίνης τεχνολογίας SkyActiv-X υπόσχεται αύξηση της ροπής από 10% έως 30% σε σχέση με τους SkyActiv-G, καθώς και μείωση της κατανάλωσης από 35% έως 45% σε σχέση με τους αντίστοιχους κινητήρες σε χωρητικότητα του 2008. Προς το παρόν η Mazda δεν ανακοίνωσε σε ποιο μοντέλο θα τοποθετήσει για πρώτη φορά κινητήρα SkyActiv-X, όμως στην παραγωγή θα μπει το 2019.

Παράλληλα, σύμφωνα με το νέο πλάνο Zoom-Zoom 2030, ανακοίνωσε ότι θα ξεκινήσει να κάνει δοκιμές αυτόνομων αυτοκινήτων το 2020 και ότι το σύστημα θα είναι στάνταρ σε όλα τα μοντέλα της το 2025. Επίσης, θα αναπτύξει ηλεκτρικά αυτοκίνητα και στοχεύει σε μείωση των επιπέδων CO2 κατά 50% το 2030 (σε σχέση με το 2010) και 90% το 2050.

Δείτε ακόμα: Ασύλληπτο ποσό για Lancer Evolution ΙΧ με μόλις 14 χλμ.

Get it on Google Play Download on the App Store