Δεν σταματά έτσι η απάτη με τα «πειραγμένα» χιλιόμετρα

Νέα εγκύκλιο ετοιμάζει το Υπουργείο Μεταφορών προκειμένου, όπως επισημαίνει, να βάλει τέλος στα γυρισμένα χιλιόμετρα και σύμφωνα με αυτή, θα υπάρχει επίσημη καταγραφεί των χιλιομέτρων που έχει διανύσει κάθε αυτοκίνητο. Αυτό όμως δεν είναι αρκετό.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τον σχεδιασμό, το Υπουργείο Μεταφορών θα επαναπροσδιορίσει τους τεχνικούς ελέγχους και το μηχανογραφικό σύστημα των ιδιωτικών ΚΤΕΟ προκειμένου να καταγράφονται και να αρχειοθετούνται τα χιλιόμετρα του κάθε αυτοκινήτου.

Δείτε ακόμη: Καινοτομία Toyota: Και χειροκίνητο και αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων ταυτόχρονα

Έτσι, σύμφωνα με το Υπουργείο πάντα, η ένδειξη των χιλιομέτρων σε κάθε τεχνικό έλεγχο, θα πρέπει να είναι μεγαλύτερη από αυτή του προηγούμενου τεχνικού ελέγχου. Μάλιστα η σύγκριση θα γίνεται αυτόματα από την βάση δεδομένων των ΚΤΕΟ και σε περίπτωση ανακολουθίας, θα εκτυπώνεται σχετική αναφορά στο Δελτίο Τεχνικού Ελέγχου. Έτσι το ιδιωτικό ΚΤΕΟ θα είναι υποχρεωμένο να ενημερώσει με επιστολή τον ιδιοκτήτη του οχήματος.

Μάλιστα στις προθέσεις του Υπουργείου είναι να υπάρξει εφαρμογή στην ιστοσελίδα του, όπου ο ιδιοκτήτης κάθε οχήματος θα μπορεί να ενημερώνεται για τα χιλιόμετρα ενός αυτοκινήτου, κατά τον τελευταίο τεχνικό έλεγχο.

Το μέτρο αυτό αν και προς την σωστή κατεύθυνση, το μόνο που μπορεί να κάνει είναι να περιορίσει το φαινόμενου του «γυρίσματος» των χιλιομέτρων, καθώς δεν μπορεί να εξασφαλίσει πως ένα αυτοκίνητο δεν θα γυρίσει χιλιόμετρα ανάμεσα σε δύο τεχνικούς ελέγχους οι οποίοι έχουν απόσταση δύο ετών.

Αν για παράδειγμα, ένα αυτοκίνητο πέρασε ΚΤΕΟ το 2016 και είχε 100.000 χλμ. και το 2018 θα έχει 150.000 χλμ. ο ιδιοκτήτης του μπορεί κάλλιστα λίγο πριν τον έλεγχο να γυρίσει τον χιλιομτετρητή στα 105.000 χλμ. και να είναι καθόλα νόμιμος.

Διαβάστε επίσης: «Νεκρά» στην κατηφόρα: Σωστό ή λάθος;

Αυτό που χρειάζεται είναι αυστηρές ποινές σε όσους αποδεδειγμένα γνώριζαν πως το αυτοκίνητο έχει γυρισμένα χιλιόμετρα αλλά το πούλησαν με σκοπό το κέρδος.

Εξάλλου δεν πρέπει να ξεχνάμε και το πρόβλημα με τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα, τα οποία η εγκύκλιος δεν αγγίζει, αφού θα αφορά μόνο στα εγχώρια μεταχειρισμένα τα οποία περνούν τεχνικό έλεγχο.

 

 

Get it on Google Play Download on the App Store