Δοκιμή Lada Niva 1.7 (2004-2009)

Το Lada Niva είναι από τα μακροβιότερα εκτός δρόμου οχήματα, αφού από το 1976 που παρουσιάστηκε μέχρι σήμερα έχει διατηρήσει σε μεγάλο βαθμό την συνολική του εικόνα. Η ρώσικη φίρμα έχει κάνει κατά καιρούς πολλές αναβαθμίσεις, χωρίς όμως το Niva να χάσει τον σκληροτράχηλο χαρακτήρα του. To 2004 απέκτησε κινητήρα 1.7 λτ. μαζί με κάποιες ακόμα βελτιώσεις, ενώ πριν από λίγο καιρό λανσαρίστηκε στην Ρωσία και σε ορισμένες άλλες αγορές της Ευρώπης το πιο «σύγχρονο» Lada Niva Urban. Στη χώρα μας τα πιο νέα μεταχειρισμένα μοντέλα του 2006 – 2007 πωλούνται στην τιμή των περίπου 5.000 – 5.500 ευρώ και απευθύνονται σε όσους αναζητούν ένα εκτός δρόμου «εργαλείο», αλλά παλαιάς τεχνολογίας, με ότι αυτό συνεπάγεται σε ασφάλεια και ανέσεις.

Απαρχαιωμένο εσωτερικό με μέτρια ποιότητα

Όπως στο αμάξωμα, έτσι και στο εσωτερικό παραπέμπει δεκαετίες πίσω. Η μέτρια ποιότητα των υλικών και οι ατέλειες στη συναρμολόγηση είναι αναμενόμενες, δεδομένης και της χαμηλής τιμής του (γύρω στις 10.000 ευρώ πωλούνταν το 2004). Ο πίνακας οργάνων διαθέτει όλες τις απαραίτητες ενδείξεις, ενώ από πλευράς εργονομίας θα χρειαστεί ένα μικρό διάστημα προσαρμογής με τις θέσεις των διαφόρων χειριστηρίων. Τα καθίσματα είναι ψηλά τοποθετημένα και βελτιώνουν την περιμετρική ορατότητα, ενώ παράλληλα είναι αναπαυτικά. Σε επίπεδο χώρων, το Niva είναι σε θέση να φιλοξενήσει τέσσερα ενήλικα άτομα χωρίς παραχωρήσεις. Το ωφέλιμο εσωτερικό πλάτος είναι αρκετό τόσο στο εμπρός όσο και στο πίσω τμήμα της καμπίνας, όπως και ο αέρας για τα κεφάλια, ενώ ο χώρος που υπάρχει για τα πόδια των πίσω επιβατών θα ικανοποιήσει φιλοξενούμενους κανονικού αναστήματος. Το πορτμπαγκάζ των 265 λίτρων διαθέτει μεγάλο άνοιγμα και χαμηλό κατώφλι.

Διαβάστε ακόμα: Θα αγοράζατε το Lada Vesta με φουλ στάνταρ εξοπλισμό;

Μέτριο στην άσφαλτο αλλά πολύ καλό εκτός δρόμου 

Κατά τη κίνηση στο δρόμο, το Niva προσφέρεται για χαλαρές ταχύτητες, καθώς η μαλακή ρύθμιση της ανάρτησής του επιτρέπει την εμφάνιση αυξημένων κλίσεων στις στροφές και τάσεων πλεύσης. Το τιμόνι έχει μέτρια αίσθηση και αμεσότητα, χαρακτηριστικά που, ισχύουν και για το πεντάλ των φρένων. Ωστόσο στις αστικές διαδρομές οι «μαζεμένες» διαστάσεις του αμαξώματος και το τιμόνι το οποίο «κόβει» αρκετά, προσφέρουν πολύ καλή ευελιξία. Εκεί όμως που το Niva προσφέρει μεγάλη ικανοποίηση στον οδηγό του είναι στην εκτός δρόμου κίνηση, καθώς «μεταμορφώνεται» σε ένα σκληροτράχηλο αλλά και άνετο «τζιπάκι». Οι μεγάλες διαδρομές των αναρτήσεων (διπλά ψαλίδια με αντιστρεπτική δοκό εμπρός και άκαμπτος άξονας πίσω με ράβδο Πανάρ), η αυξημένη απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος (220 χλστ.) και οι μικροί πρόβολοι, αποτελούν εχέγγυα για τις δύσβατες διαδρομές. Η τετρακίνηση του Niva αποτελείται από τρία διαφορικά τα οποία μεταφέρουν μόνιμα την κίνηση σε όλους τους τροχούς, ενώ ο οδηγός είναι σε θέση να επιλέξει «αργά ή γρήγορα». Επίσης, η ανάρτηση του 4×4 της Lada αμβλύνει αποτελεσματικά τις ανωμαλίες των κακοτράχαλων διαδρομών, ενώ το τιμόνι με τον ατέρμονα κοχλία δεν μεταφέρει κραδασμούς στα χέρια του οδηγού.

Θορυβώδης κινητήρας με χαμηλή ισχύ  

Το μηχανικό σύνολο των 1.7 λίτρων αποδίδει 81 ονομαστικούς ίππους, οι οποίοι προσδίδουν μέτριες επιδόσεις τόσο από στάση όσο και εν κινήσει. Ωστόσο, η ελαστικότητα που εμφανίζει στις αστικές μετακινήσεις ικανοποιεί με αποτέλεσμα ο οδηγός να μην χρειάζεται να καταφεύγει συχνά στον επιλογέα των ταχυτήτων με τις μεγάλες διαδρομές. Στο ταξίδι, ο κινητήρας είναι σε θέση να διατηρήσει ταχύτητες γύρω στα 130 χλμ./ώρα, όμως σε κάθε περίπτωση η κατανάλωση είναι υψηλή για τα σημερινά δεδομένα. Παράλληλα θα ενοχλήσει ο θόρυβος που φτάνει στην καμπίνα των επιβατών και προέρχεται από τον κινητήρα, τη μετάδοση και τους αεροδυναμικούς θορύβους του αμαξώματος.

Διαβάστε ακόμα: Σε τιμές από 8.770 ευρώ το Lada Niva 40th Anniversary

(+) Τιμή, εκτός δρόμου ικανότητες

(-) Ποιότητα, ασφάλεια, θόρυβος κινητήρα, κατανάλωση, κλίσεις αμαξώματος στις στροφές, εργονομία

Τεχνικά χαρακτηριστικά      
Κινητήρας 1.7i Τελική Ταχύτητα 137 χλμ./ώρα
Κυβισμός 1.690 κ.εκ. 0-100 χλμ./ώρα 19 δλ.
Κύλινδροι/Βαλβίδες 4/8 Μέση Κατανάλωση 11,4 λτ./100χλμ.
Ισχύς 81/5.000 σ.α.λ. Μήκος 3.720
Ροπή 127/4.000 σ.α.λ. Πλάτος 1.680
Φρένα Εμπρός Δίσκοι 270 χλστ. Ύψος 1.640
Φρένα Πίσω Ταμπούρα 250 χλστ.     Χώρος Αποσκευών    265 λίτρα 
Get it on Google Play Download on the App Store