Δοκιμή Nissan Juke 1.0 DIG-T 117 PS

41

Δέκα ολόκληρα χρόνια πέρασαν από την παρουσίαση του πρώτης γενιάς Nissan Juke, το οποίο παρουσιάστηκε το Μάρτιο του 2010, κάνοντας μεγάλη αίσθηση. Ο ευφάνταστος και ξεχωριστός σχεδιασμός του αμαξώματός του ξέφευγε από τα συνηθισμένα πρότυπα και αυτό ήταν κάτι που δίχασε το κοινό, αφού είτε άρεσε, είτε όχι. Ωστόσο, πέτυχε 1,5 εκατομμύρια πωλήσεις παγκοσμίως και τώρα το ολοκαίνουργιο και πιο «ώριμο» Juke έρχεται να συνεχίσει το επιτυχημένο έργο του προκατόχου του.

Η τιμολόγηση του νέου Juke ξεκινά από τις 17.900 ευρώ για τη βασική έκδοση Energy με το χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων έξι σχέσεων και από τις 20.900 ευρώ με το αυτόματο κιβώτιο επτά ταχυτήτων DCT (διπλού συμπλέκτη), στην έκδοση Acenta. Μοναδικός κινητήρας είναι ο 1.000άρης τρικύλινδρος τούρμπο βενζίνης και ο εξοπλισμός διαθέτει νέο σύστημα πληροφοριών και ψυχαγωγίας NissanConnect, αλλά και πλήρες πακέτο συστημάτων ασφαλείας με αυτόματο φρενάρισμα, αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας, διατήρηση λωρίδας, ανίχνευση τυφλού σημείου κ.λπ.

Ώριμη διαφορετικότητα

Ένας από τους λόγους -ίσως ο κυριότερος- που έγινε σημείο αναφοράς το πρώτο Juke, ήταν οι ιδιαίτερες γραμμές του αμαξώματος. Όχι αποδεκτές από όλους, αλλά αναντίρρητα  ξεχωριστές και εκτός πεπατημένης. Η Nissan θέλησε να διατηρήσει το ύφος, αλλά σε μια εκτέλεση περισσότερο εύπεπτη και οπτικά εύληπτη από ευρύτερο κοινό.

Δείτε ακόμα: Δοκιμή Nissan Qashqai 1.7 diesel 150PS 4×4

Το τελικό αποτέλεσμα δικαιώνει το σχεδιαστικό κέντρο της ιαπωνικής φίρμας στο Λονδίνο, με το εμπρός μέρος να παρουσιάζει τη χαρακτηριστική διαμόρφωση με τα μεγάλα κυκλικά φωτιστικά σώματα και τα «σχιστά» LED ημέρας ακριβώς από πάνω τους. Τώρα, εντός των κυκλικών φώτων συναντάμε προβολείς σε σχήμα «Υ» ενώ τα ημέρας είναι λεπτότερα, δένοντας αρμονικά και αποτελώντας συνέχεια της μάσκας «V Motion».

Οι φαρδιοί ώμοι και το γενικότερο παράστημα χαρίζει μυώδες προφίλ στο αυτοκίνητο, με τα πίσω φωτιστικά σώματα να παρουσιάζονται πιο συγκρατημένα σχεδιαστικά σε σχέση με τον προκάτοχο.

Ολική αναβάθμιση στο εσωτερικό

Εντελώς αλλαγμένο είναι και το εσωτερικό του ολοκαίνουργιου Juke, το οποίο είναι αισθητά καλύτερο σε ποιότητα και χώρους. Τα υλικά που χρησιμοποιούνται είναι εξαιρετικής ποιότητας στο μεγαλύτερο τμήμα ταμπλό-κεντρικής κονσόλας, λύνοντας ένα από τα μεγαλύτερα ζητήματα της πρώτης γενιάς. Η σχεδίαση παραπέμπει σε σπορ crossover, με τους τριπλούς κυκλικούς αεραγωγούς στο κέντρο του ταμπλό να δίνουν τον τόνο.

Η οθόνη αφής των 8 ιντσών είναι εύχρηστη και με άμεση απόκριση στις εντολές των δακτύλων, ενώ και η θέση οδήγησης αγγίζει το ιδανικό. Μοναδική ένσταση η κάπως στενή διαμόρφωση των πλαϊνών, που τα νιώθεις να σε πιέζουν προσπαθώντας να βελτιώσουν την πλευρική στήριξη.

Οι χώροι, αναμενόμενα είναι πολύ καλύτεροι σε σχέση με πριν. Το νέο Juke εμφανίζεται μεγαλύτερο σε κάθε διάσταση, όντας πιο μακρύ κατά 75 χλστ. (4.210 χλστ.), πιο πλατύ κατά 35 χλστ. (1.800 χλστ.), πιο ψηλό κατά 31 χλστ. (1.596 χλστ.) και με μακρύτερο κατά 100 χλστ. μεταξόνιο (2.636 χλστ.). Παράπονο για γόνατα και κεφάλια δεν θα ακουστεί παρά μόνο από πολύ ψηλούς. Για τις αποσκευές, πλέον φροντίζει ένα πολύ μεγάλο -δεδομένης της κατηγορίας- πορτμπαγκάζ, με χωρητικότητα 422 λίτρα (354 λτ. το προηγούμενο Juke).

Ευχάριστο και ποιοτικό στην οδήγηση

Ανάλογης βελτίωσης κρίνεται και η παρουσία του Juke στο δρόμο. Το τρικύλινδρο τούρμπο μοτέρ των 999 κ.εκ. αποδίδει 117 ίππους στις 5.250 σ.α.λ. και 180 Nm ροπής στις 1.750-4.000 σ.α.λ., συνδυαζόμενο με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο για τη δοκιμή μας. Δεν ακούγεται ιδιαίτερα, ενώ και η ελαστικότητα βρίσκεται σε πολύ καλό επίπεδο με τον κινητήρα να τραβάει από τις 1.500 σ.α.λ., ακόμα και με 4η στο κιβώτιο.

Τα πρώτα 100 χλμ./ώρα έρχονται σε 10,4 δλ. και η τελική φτάνει τα 180 χλμ./ώρα, όμως αυτό που εντυπωσιάζει περισσότερο είναι η ομοιογένεια που χαρακτηρίζει τη διαδικασία. Η ηχομόνωση της καμπίνας κρατά εκτός τους -ούτως ή άλλως, λίγους- κραδασμούς του κινητήρα, όπως και τους περισσότερους αεροδυναμικούς θορύβους. Η ανάρτηση με τη σειρά της, απορροφά την πλειονότητα των ανωμαλιών και χαρίζει μια πολύ καλή ποιότητα κύλισης.

Διαβάστε επίσης: Δοκιμή Nissan X-Trail 1.3 DIG-T 160 PS DCT

Γενικότερα, η άνεση και η ποιότητα κύλισης παραπέμπουν σε Qashqai υπό κλίμακα. Τεράστιο μερίδιο φέρει η πλατφόρμα CMF-B, στην οποία βασίζεται και το νέο Renault Captur. Παρά τις αυξημένες διαστάσεις και την ενισχυμένη ακαμψία, το βάρος έχει μειωθεί κατά 23 κιλά. Κάτι που κεφαλαιοποιείς τόσο στο βενζινάδικο (7,6 λίτρα/100 χλμ. κατά τη διάρκεια της δοκιμής) όσο και όταν αρχίσεις να στρίβεις το τιμόνι.

Γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και ημιάκαμπτος πίσω συνεργάζονται ιδανικά, με το μπροστινό να χαίρει αμεσότητας και την ουρά να συνδράμει με αρκετή συμμετοχή. Το Juke δεν διστάζει να πλασαριστεί, ακόμα και να «γυρίσει» ελαφρώς, πάντα με μέτρο και ευγενικές κινήσεις στο τιμόνι καθώς το ESP καραδοκεί. Το τιμόνι είναι μια ιδέα πιο βαρύ από όσο θα ήθελε κανείς, ενώ ο λεβιές κάποιες φορές εμφανίζει μια διστακτικότητα, όμως αλλαγή δεν πρόκειται να χάσεις. Τα ταμπούρα πίσω μόνο οπτικά χαλάνε το αποτέλεσμα, καθότι από πλευράς απόδοσης και αίσθησης πεντάλ το σύστημα πέδησης είναι άμεμπτου κριτικής.

+ Σχεδίαση, ποιότητα κατασκευής, χώρος αποσκευών, ποιότητα κύλισης, οδική συμπεριφορά, λειτουργία κινητήρα

– Αίσθηση λεβιέ ταχυτήτων

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
999
Κύλινδροι/βαλβίδες
3/12
Ταχύτητες
6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
117/5.250
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
180/1.750
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
10,4
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
180
Αστική (λτ./100 χλμ.)
5,6
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
4,5
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
4,9
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
112
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
109,76
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντιστρεπτική δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Ταμπούρα
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.210
Πλάτος (χλστ.)
1.800
Ύψος (χλστ.)
1.596
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.636
Βάρος (κιλά)
1.182
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
422
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
94%
Ασφάλεια παιδιού
85%
Ασφάλεια πεζού
81%
Επικουρικά συστήματα
73%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ράδιο CD
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
17.900 ευρώ