Δοκιμή Renault Kadjar 1.3 TCe 140 PS

Ήταν 2015 όταν η Renault παρουσίασε το Kadjar, μπαίνοντας δυναμικά στην κατηγορία των μικρομεσαίων SUV. Από τότε μέχρι και σήμερα το γαλλικό μοντέλο τα έχει πάει περίφημα, έχοντας πουλήσει περισσότερα από 450.000 αυτοκίνητα, σε περισσότερες από 50 χώρες, συμβάλλοντας τα μέγιστα ώστε η κοινοπραξία Renault-Nissan να είναι πρώτη στις πωλήσεις SUV στην Ευρώπη.

Πλέον το μικρομεσαίο γαλλικό SUV στέκει ανανεωμένο και με καινούργια μοτέρ, έχοντας σε πρωταγωνιστικό ρόλο τον 1.3 TCe με τους 140 ίππους. Oι τιμές ξεκινούν από τις 19.790 ευρώ για τη βασική έκδοση Authentic, με την αμέσως επόμενη Sport Edition της δοκιμής κοστολογείται στις 21.590 και να διαθέτει πλήρες πακέτο εξοπλισμού, με αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, σύστημα πολυμέσων R-Link 2 με navigation, ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών, κάμερα οπισθοπορείας, αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός – πίσω, ψηφιακό πίνακα οργάνων κλπ.

Προσεγμένη ανανέωση

Εμφανισιακά, οι σχεδιαστές της Renault έκαναν διακριτικές επεμβάσεις. Ελαφρώς ανασχεδιασμένα φωτιστικά σώματα εμπρός με LED ημέρας, νέα μάσκα, χρωμιωμένες λεπτομέρειες στο περίγραμμα των προβολέων ομίχλης, φρεσκαρισμένος προφυλακτήρας και νέα σχέδια στις ζάντες αλουμινίου.

Το τελικό αποτέλεσμα δικαιώνει τους Γάλλους, καθώς το παράστημα του Kadjar εμφανίζεται όχι μόνο φρέσκο αλλά και με μια premium αύρα να το περιτριγυρίζει, πλαισιωμένο από γαλλική φινέτσα.

Πιο σύγχρονο εσωτερικό με άνετους χώρους

Στο θάλαμο των επιβατών του ανανεωμένου Kadjar, η πιο κύρια αλλαγή εντοπίζεται στην κεντρική κονσόλα. Εκ πρώτης όψης ξεχωρίζουμε τη νέα οθόνη αφής των 7 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων R-LINK 2. Αλλαγμένα και πιο σύγχρονα είναι και τα χειριστήρια κλιματισμού που βρίσκονται λίγο πιο κάτω από αυτήν. Διαφορές συναντώνται ακόμη στα πάνελ των θυρών και στην κεντρική κονσόλα, ενώ υπάρχει και η δυνατότητα συνδυασμού νέων υλικών και χρωμάτων. Στον τομέα της ποιότητας, το Kadjar είναι προσεγμένο τόσο σε επίπεδο υλικών (παχύ αφρώδες υλικό σε όλο το ταμπλό), όσο και σε συναρμογή και φινίρισμα.

Δείτε ακόμα: Δοκιμή Renault Megane 1.5 Blue dCi 115 PS

Επίσης, τα καθίσματα αποτελούνται από νέο υλικό προς όφελος της ανατομικής τοποθέτησης του σώματος. Η θέση οδήγησης και το κάθισμα πραγματικά σε ετοιμάζουν για πολύωρα άνετα ταξίδια. Εργονομία και ποιότητα βρίσκονται σε πολύ υψηλό επίπεδο, μετά και την αλλαγή των διακοπτών για ηλεκτρικά παράθυρα και καθρέπτες. Ανασχεδιασμένο είναι και το κεντρικό υποβραχιόνιο με αεραγωγούς και θύρες USB για τους πίσω επιβάτες. Γενικότερα, η καμπίνα των επιβατών του Kadjar εστιάζει στην ουσία και την ομοιογένεια, παρά στον εντυπωσιασμό και τα gadgets (όχι ότι λείπουν τα τελευταία, το αντίθετο).

Στα σημαντικά του πλεονεκτήματα ανήκουν και οι χώροι. Αυτοί είναι εξαιρετικοί για τα 4.489 χλστ. του μήκους και τα 2.646 χλστ. του μεταξονίου, με 5 επιβάτες να βολεύονται άνετα τόσο σε πλάτος, όσο και σε χώρο ποδιών/κεφαλιού. Αναλόγως μεγάλο είναι και το πορτμπαγκάζ, με τα 527 λίτρα να μετατρέπονται σε 1.478 λτ. κατόπιν αναδίπλωσης των πίσω καθισμάτων.

Εξαιρετικός και οικονομικός ο κινητήρας

Τα μεγάλα νέα αφορούν τα δρώμενα πίσω από το φρεσκαρισμένο «πρόσωπο» του Kadjar. Εκεί πλέον συναντάμε τον 1.3 TCe 4κύλινδρο βενζινοκινητήρα, ο οποίος αποτελεί συμπαραγωγή με την Daimler και αποδίδει 140 ίππους στις 5.000 σ.α.λ., μαζί με 240 Nm ροπής στις 1.600 σ.α.λ. Το σθένος με το οποίο επιταχύνει τα 1.408 κιλά του αμαξώματος συνθέτουν τη μία, εξόχως θετική όψη του νομίσματος. Τα 10,4 δλ. για το 0-100 χλμ./ώρα και τα 203 χλμ./ώρα τελικής είναι εξαιρετικοί αριθμοί για μικρομεσαίο SUV.

Ο τρόπος με τον οποίο επιτυγχάνονται, είναι η άλλη και πολύ πιο σημαντική για την καθημερινότητα πλευρά. Ο κινητήρας εντυπωσιάζει με την ομαλότητα στη λειτουργία του, παρουσιάζοντας μηδαμινούς κραδασμούς και χαμηλά επίπεδα θορύβου, ακόμα και με τέρμα γκάζι. Βέβαια, σε αυτή την περίπτωση παίζει ρόλο και η ηχομόνωση, που αποσπά άριστο βαθμό. Το τράβηγμα του 1.3 TCe αποτελεί άλλον ένα λόγο εντυπωσιασμό, μην κομπιάζοντας να ωθήσει το αυτοκίνητο ακόμα και από τις 1.200 σ.α.λ.

Η κλιμάκωση του κιβωτίου επίσης βρίσκεται σε ιδεατό επίπεδο, κρατώντας χαμηλά τόσο τις στροφές όσο και τη δίψα του μοτέρ. Τα 8,1 λίτρα/100 χλμ. κατά τη διάρκεια της δοκιμής είναι πολύ καλή επίδοση, ενώ με λίγη προσοχή πέφτει άνετα ακόμα και κάτω από τα 7 λίτρα/100 χλμ.! Μια μοναδική ένσταση αφορά τη λαστιχένια αίσθηση του επιλογέα των ταχυτήτων.

Άνετο, στιβαρό και ομοιογενές στο δρόμο

Εφόσον μιλάμε για γαλλικό αυτοκίνητο, δύσκολα θα υπήρχαν παράπονα στον οδηγικό τομέα. Ειδικά όταν υπάρχουν οι βάσεις του εξαιρετικού βενζινοκινητήρα.

Διαβάστε επίσης: Δοκιμή Renault Clio 1.0 TCe 100

Το ανανεωμένο Renault Kadjar τιμά την καταγωγή του, αφού «αδιαφορεί» για τις ανωμαλίες του οδοστρώματος και άκρως ενδιαφέρον -για SUV- όταν το (ελαφρύ) τιμόνι αρχίσει να δίνει συνεχώς εντολές στους τροχούς. Η ανάρτηση είναι μεν ρυθμισμένη με γνώμονα την άνεση και την ποιότητα κύλισης, όμως αυτό δεν σημαίνει πως στις στροφές το SUV της Renault δυσανασχετεί. Τουναντίον, τις αντιμετωπίζει με μια anantgarde προσέγγιση και λίγες κλίσεις, έχοντας ένα μεσαίο πεντάλ να προσφέρει πολύ καλή αίσθηση και απόδοση στον οδηγό.

Η ουρά γενικά δεν ασχολείται με τιμονιές και φρένα, όμως μια μικρή μετατόπιση θα την νιώσει ο οδηγός αν επιμείνει. Το εμπρός μέρος είναι αρκετά ακριβές και δεν προβληματίζεται από την ισχύ του κινητήρα, όμως το ASR έχει την τάση να επεμβαίνει εύκολα αν αντιληφθεί πως οι τροχοί θα σπινιάρουν.

Μπορεί πίσω να υπάρχει ημιάκαμπτος άξονας, όμως οι μετρ της Renault άνετα σε πείθουν αν ισχυριστούν πως πρόκειται για διάταξη πολλαπλών συνδέσμων. Η απορρόφηση και μόνωση των ανωμαλιών γίνεται τεχνηέντως, σε αγαστή συνεργασία με τα γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός. Κάτι που ισχύει και για εκτός δρόμου διαδρομές, έχοντας πάντα κατά νου πως το Kadjar έχει μπροστά κίνηση και δεν διαθέτει κάποιο ηλεκτρονικό σύστημα για off-roading.

+ Κινητήρας, οδική συμπεριφορά, τιμή, εξοπλισμός, ποιότητα και χώροι εσωτερικού, άνεση, ποιότητα κύλισης, επιδόσεις, κατανάλωση

– Αίσθηση επιλογέα ταχυτήτων, μικρή οθόνη συστήματος πολυμέσων

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.332
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
140/5.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
240/6.000
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
10,4
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
203
Αστική (λτ./100 χλμ.)
7,4
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
5,0
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
5,9
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
134
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
160,8
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντιστρεπτική δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.489
Πλάτος (χλστ.)
1.836
Ύψος (χλστ.)
1.613
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.646
Βάρος (κιλά)
1.442
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
527
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
89%
Ασφάλεια παιδιού
81%
Ασφάλεια πεζού
74%
Επικουρικά συστήματα
71%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
19.790 ευρώ
Get it on Google Play Download on the App Store