Δοκιμή Fiat Talento Combi 1.6 Ecojet 125 hp SWB 9θέσιο

9

Η Fiat είναι μία από τις εταιρείες με μακρόχρονη παράδοση στα επαγγελματικά οχήματα και ειδικά στα van, τόσο σε εκδόσεις που προορίζονται για μεταφορές εμπορευμάτων, όσο και στις επιβατικές. Το νεότερο van στην γκάμα της Fiat Professional, είναι το δεύτερης γενιάς Talento που παρουσιάστηκε το 2016 (το πρώτο Talento παράχθηκε μεταξύ 1981-1993), καλύπτοντας το κενό που υπήρχε μεταξύ του Doblo και Ducato. Το Talento έχει γνώριμη παρουσία, αφού βασίζεται στο Renault Trafic, το οποίο έχει εξελιχθεί από κοινού με το Opel Vivaro. Εμείς, δοκιμάζουμε το Talento Combi με τις 9 θέσεις, το κοντό μεταξόνιο (υπάρχει και το μακρύ Talento συνολικού μήκους 5,4 μ.)  και τον κινητήρα πετρελαίου 1.6 λτ. Ecojet 125 hp.

Πολύ ευρύχωρο εσωτερικό για 9 επιβάτες

Το Talento Combi διατίθεται σε 9θέσια έκδοση αποτελώντας μια κατάλληλη πρόταση για όσους θέλουν να μεταφέρουν έως 9 ενήλικα άτομα σε τρεις σειρές καθισμάτων χωρίς να γίνουν παραχωρήσεις στις αποσκευές. Η είσοδος στη δεύτερη και τρίτη σειρά γίνεται μέσω της μεγάλης δεξιάς συρόμενης πόρτας (μήκους 1.030 χλστ. και με 100 χλστ. απόσταση από το έδαφος). Ωστόσο, την πρόσβαση στην τρίτη σειρά δε διευκολύνει ιδιαίτερα η ανάκληση μόνο της πλάτης της εξωτερικής θέσης στη δεύτερη σειρά. Όλοι οι επιβάτες θα μετακινηθούν με μεγάλη άνεση χάρη στο πολύ διαθέσιμο πλάτος, αέρα για τα κεφάλια και τα πόδια. Παράλληλα, υπάρχουν αεραγωγοί στην οροφή για τις δύο πίσω σειρές καθισμάτων, ενώ τα μεσαία παράθυρα είναι συρόμενα.

Η πρόσβαση στον χώρο φόρτωσης γίνεται εύκολα χάρη στις δύο μεγάλες ισομεγέθεις θύρες που ανοίγουν έως 255 μοίρες και στο χαμηλό κατώφλι φόρτωσης των μόλις 552 χλστ. Η χωρητικότητά του ξεκινά από το 1 κ.μ. και φτάνει έως τα 3,2 κ.μ. (μέχρι την οροφή) με την εύκολη αναδίπλωση της 3ης σειράς, ενώ το ωφέλιμο φορτίο (με τον οδηγό) ανέρχεται στα 924 κιλά.

Διαβάστε εδώ όλες τις νέες δοκιμές

Πολύ άνετα θα νιώσει και ο οδηγός του Talento, ο οποίος κάθεται ψηλά και έχει σε σωστό ύψος και απόσταση τον επιλογέα των ταχυτήτων. Ένα ηλεκτρικό χειρόφρενο αντί για τον κλασικό μοχλό που βρίσκεται σε χαμηλή θέση θα διευκόλυνε και θα εξασφάλιζε πιο πολύ χώρο στο μεσαίο εμπρός επιβάτη. Αρνητικό είναι και το γεγονός ότι το εμπρός δεξί διπλό κάθισμα δεν έχει καμία ρύθμιση. Στο ταμπλό με τα σκληρά και καλά συναρμολογημένα πλαστικά υπάρχουν αρκετοί αποθηκευτικοί χώροι, όμως τα χειριστήρια στην κεντρική κονσόλα βρίσκονται σχετικά μακριά και ο οδηγός χρειάζεται να τεντώσει το χέρι του για να τα φτάσει.

Αποδοτικός ο 1.600άρης diesel των 125 ίππων

Την κίνηση του Talento Combi 1.6 Ecojet αναλαμβάνει ο diesel των 125 ίππων με δύο υπερσυμπιεστές TwinTurbo μεταβλητής γεωμετρίας και τεχνολογία Selective Catalytic Reduction (SCR) με AdBlue για μείωση των εκπομπών οξειδίων του αζώτου. Το μηχανικό αυτό σύνολο με την πλούσια ροπή των 320 Nm από τις 1.500 σ.α.λ. κινεί χωρίς πρόβλημα το βαρύ αμάξωμα των 1,9 τονων ακόμα και όταν είναι φορτωμένο. Το τράβηγμα του κινητήρα είναι θετικό από τις χαμηλές έως τις μεσαίες στροφές (ειδικά χωρίς την επιλογή Eco μέσω του μπουτόν δίπλα από τον επιλογέα ταχυτήτων), ενώ πολύ καλός είναι ο συνδυασμός με τον εύχρηστο 6τάχυτο επιλογέα. Παράλληλα, η λειτουργία του diesel είναι πολιτισμένη, χωρίς κραδασμούς και με λογικό θόρυβο σε ταχύτητες έως περίπου τα 130 χλμ./ώρα. Όσο για την κατανάλωσή του σε συνθήκες ταξιδιού κυμάνθηκε στα 8,2 λτ./100 χλμ., ενώ τα 80 λίτρα του ρεζερβουάρ εξασφαλίζουν μεγάλη αυτονομία.

Άνετο και με αρκετά καλή αίσθηση στην οδήγηση

Το πρώτο πράγμα που κάνει εντύπωση στον οδηγό που θα εισέλθει στο εσωτερικό του Talento είναι ότι κάθεται ψηλά και απολαμβάνει πολύ καλή ορατότητα προς τα εμπρός, όχι όμως και πίσω, αφού το οπτικό του πεδίο περιορίζεται από το χώρισμα των θυρών του χώρου αποσκευών. Η ανάρτηση με τα γόνατα ΜακΦέρσον μπροστά και τον ημιάκαμπτο πίσω άξονα προσφέρει πολύ καλή άνεση στους επιβάτες, ενώ δεν επιτρέπει στο ψηλό και ογκώδες αμάξωμα να παίρνει μεγάλες κλίσεις στις στροφές και να παρουσιάζει τάσεις πλεύσης. Σε ταχύτητες ταξιδιού (γύρω στα 130 χλμ./ώρα) το Talento δεν κουράζει, ενώ αεροδυναμικοί θόρυβοι γίνονται αισθητοί όταν πνέουν ισχυροί άνεμοι. Στα σημαντικά πλεονεκτήματα του Talento Combi ανήκει η θετική αίσθηση που λαμβάνει ο οδηγός από το σωστά «ζυγισμένο» τιμόνι και το στιβαρό πλαίσιο, θυμίζοντας περισσότερο επιβατικό όχημα παρά ένα van με 9 θέσεις.

Διαβάστε ακόμα: Δοκιμή Fiat Tipo Hatchback 1.6 MTJ 120HP

(+) Χώροι για επιβάτες και αποσκευές, θέση οδήγησης, τράβηγμα κινητήρα, αίσθηση στο δρόμο

(-) Ευελιξία, ευκολία πρόσβασης στην 3η σειρά καθισμάτων, εργονομικές ατέλειες, ορατότητα πίσω, ελλείψεις στο βασικό εξοπλισμό

Καύσιμο
Πετρέλαιο
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.598
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
125/3.500
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
320/1.500
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
-
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
174
Αστική (λτ./100 χλμ.)
6,9
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
5,5
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
5,9
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
155
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
286,75
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας, ράβδος Πανάρ
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Υδραυλική
Μήκος (χλστ.)
4.999
Πλάτος (χλστ.)
1.956
Ύψος (χλστ.)
1.971
Μεταξόνιο (χλστ.)
3.098
Βάρος (κιλά)
1.864
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
1,0-3,2 κ.μ.
Αστέρια
(-)
Ασφάλεια ενηλίκου
-
Ασφάλεια παιδιού
-
Ασφάλεια πεζού
-
Επικουρικά συστήματα
-
ESP
 
Αερόσακοι
2
Ηλεκτρικά παράθυρα
2
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ράδιο CD
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
26.990