Δοκιμή Fiat Freemont ντίζελ 2.0 MTJ 170hp 4×4

6

Το μεγάλο crossover Fiat Freemont αποτελεί τον πρώτο καρπό συνεργασίας μετά την εξαγορά της Chrysler από την Fiat Group Automobiles και είναι ένα αυτοκίνητο με ποικίλα χαρακτηριστικά και πολλές δυνατότητες χρήσης, αφού συνδυάζει στοιχεία από τα SUV, πολυχρηστικά και station wagon. Το πληθωρικό του αμάξωμα με μήκος 4.888 χλστ., πλάτος 1.878 χλστ., ύψος 1.745 χλστ. και μεταξόνιο 2.890 χλστ. αποπνέει πολυτέλεια, ενώ οι διαφορές από το Dodge Journey στο οποίο βασίζεται εστιάζονται μόνο στη μάσκα και στα σήματα  της Fiat αντί της Dodge.

Το Αμερικάνικης καταγωγής Fiat Freemont, παρά τις αυξημένες του διαστάσεις είναι ελκυστικό σχεδιαστικά και σε καμιά περίπτωση «άχαρο», ωστόσο αναμενόμενα δεν προορίζεται για καθημερινή χρήση στην πόλη, αφού πρόκειται για ένα ταξιδιάρικο και πολύ άνετο όχημα. Κάτι που διαπιστώσαμε και στα περισσότερα από 1.300 χιλιόμετρα που διανύσαμε «ατσαλάκωτοι» στη διαδρομή Αθήνα – Θεσσαλονίκη και αντίστροφα, όπου πιο πολύ μας ενόχλησαν οι εκνευριστικά πολλοί σταθμοί διοδίων (22) και το υψηλό κόστος (58,3€).

Το Fiat Freemont προσφέρεται μόνο με το ντίζελ κινητήρα των 2.0 λίτρων απόδοσης 170 ίππων σε εκδόσεις με κίνηση μόνο στους εμπρός τροχούς και 6άρι μηχανικό κιβώτιο ή σε όλους (AWD) με αυτόματο 6 σχέσεων κιβώτιο και με την τιμή του να ξεκινά από 28.150 και 33.150 ευρώ αντίστοιχα (με απόσυρση και έκπτωση 2.000 ευρώ). Πληροφοριακά το αδελφό Dodge Journey διατίθεται μόνο με κινητήρες βενζίνης 2.4 και 3.6 λίτρων, οι οποίοι σίγουρα δεν ταιριάζουν με τα Ευρωπαϊκά δεδομένα.

Ευρύχωρο και ποιοτικό εσωτερικό για έως 7 επιβάτες

Από ένα crossover μήκους 4,8 μέτρων αυτό που περιμένει κανείς είναι μεγάλες ανέσεις σε χώρους, όπως ισχύει και στην πράξη, αφού το Freemont μπορεί να μετακινήσει έως 7 ενήλικα άτομα. Τα καθίσματα προσφέρουν συνολικά 32 διαφορετικές διαμορφώσεις, με εκείνα της δεύτερης σειράς να είναι συρόμενα και αναδιπλούμενα, εξασφαλίζοντας παράλληλα εύκολη πρόσβαση στην τρίτη σειρά καθισμάτων. Για τις αποσκευές το αντίστοιχο τμήμα διαμορφώνεται στα 145/540/1.461 λτ. με 7/5/2 θέσεις αντίστοιχα, ενώ με την αναδίπλωση των καθισμάτων δημιουργείται μια μεγάλη σχεδόν επίπεδη επιφάνεια φόρτωσης.

 

Παράλληλα, το εσωτερικό του Freemont διαθέτει ελκυστική σχεδίαση, πολυτελή εικόνα, είναι καλοφτιαγμένο με μαλακά υλικά στο ταμπλό, ο οδηγός κάθεται βολικά και η εργονομία ικανοποιεί. Εκτός από τις αρκετές θήκες στην κονσόλα, πόρτες και δάπεδο, υπάρχει και το ειδικά διαμορφωμένο πρακτικό πτυσσόμενο κάθισμα για παιδιά Child Booster πίσω από τον οδηγό, καθώς και οθόνη για τους πίσω επιβάτες για να απολαμβάνουν ταινίες στα ταξίδια.

 

Επαρκής και οικονομικός ο 2λιτρος ντίζελ των 170 ίππων

Ο 2.0 MTJ II κινητήρας των 170 ίππων και 350 Nm ροπής καταφέρνει και κινεί δίχως δυσκολία το αρκετά βαρύ αμάξωμα των 2 τόνων του Fiat Freemont, ενώ στο ταξίδι διατηρεί την κατανάλωση σε χαμηλά επίπεδα. Στη διαδρομή των 1.300 χιλιομέτρων από Αθήνα προς Θεσσαλονίκη και πίσω και με τα 300 περίπου χιλιόμετρα εντός της Θεσσαλονίκης, η κατανάλωση κυμάνθηκε στα 7,5 λτ./100 χλμ., με το cruise control ρυθμισμένο στα 130 χλμ./ώρα. Στα συν και η πολιτισμένη λειτουργία και ο χαμηλός θόρυβος που περνά στην καμπίνα από το 2λιτρο ντίζελ μοτέρ, το οποίο είναι πρόθυμο στις εντολές του οδηγού. Ωστόσο, το 6άρι αυτόματο κιβώτιο της Chrysler δεν συνεργάζεται αρμονικά με το ντίζελ μηχανικό σύνολο, αφού στην εκκίνηση αλλάζει σε ψηλές (για ντίζελ) στροφές τις ταχύτητες, ενώ σε δρόμους με ελαφριά κατηφορική κλίση αντί να αφήνει τον κινητήρα να «ρολάρει» κατεβάζει ταχύτητα χωρίς να χρειάζεται. Τουλάχιστον υπάρχει και η χειροκίνητη επιλογή και έτσι διορθώνονται εν μέρει τα όποια μειονεκτήματα.  

 

Ταξιδιάρικο, άνετο και σταθερό

Το Fiat Freemont δεν φτιάχτηκε για καθημερινή χρήση λόγω του μεγάλου όγκου του, αλλά για να πραγματοποιεί μεγάλα ταξίδια μεταφέροντας με υψηλή άνεση τους φιλοξενούμενούς του. Γεγονός που διαπιστώσαμε και στην πράξη, αφού ύστερα από ένα ταξίδι περίπου πεντέμισι ωρών με μια στάση στα Τέμπη, φτάσαμε στη Θεσσαλονίκη χωρίς σχεδόν να νιώθουμε κούραση. Η προσεγμένη ηχομόνωση της καμπίνας, η ψηλή θέση οδήγησης, η κατάλληλα ρυθμισμένη ανεξάρτητη σε όλους τους τροχούς ανάρτηση και η λειτουργία του κινητήρα σε χαμηλές στροφές είναι μερικά χαρακτηριστικά που εκτιμώνται κατά την κίνησή του. Στις πιο κλειστές στροφές ο οδηγός νιώθει το βάρος και όγκο του, ωστόσο το Freemont εμπνέει ασφάλεια, παραμένει σταθερό και το τιμόνι του ικανοποιεί σε αίσθηση. 

 

Στον τομέα της ενεργητικής ασφάλειας συμβάλει (εκτός από τα ηλεκτρονικά συστήματα ευστάθειας) και το σύστημα ενεργής τετρακίνησης, που κατανέμει αντίστοιχα τη ροπή στους δύο άξονες (μέχρι 50% στον πίσω άξονα) ανάλογα τις συνθήκες οδήγησης και πρόσφυσης. Φυσικά δεν προορίζεται για απαιτητικές εκτός δρόμου συνθήκες, αφού τα όρια τίθενται και από τις 19άρες ζάντες αλουμινίου με τα ασφάλτινα ελαστικά 225/55.

(+) Χώροι, άνεση, πολιτισμένη λειτουργία κινητήρα, σχεδίαση, ποιότητα, πρακτικότητα εσωτερικού

(-) Λειτουργία αυτόματου κιβωτίου, μεγάλες διαστάσεις – βάρος

Ευχαριστούμε θερμά το ξενοδοχείο Ambassador στη Θεσσαλονίκη για την άψογη φιλοξενία και υπηρεσίες που μας παρείχε για τις ανάγκες της δοκιμής και φωτογράφισης του Fiat Freemont.

Καύσιμο
Πετρέλαιο
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.956
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
170/4.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
350/1.750
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
11,1
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
184
Αστική (λτ./100 χλμ.)
9,6
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
6,0
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
7,3
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
194
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
494,7
Εμπρός ανάρτηση
ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Πολλαπλών συνδέσμων, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αερ. δίσκοι 302 χλστ.
Πίσω φρένα
Αερ. δίσκοι 305 χλστ.
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.888
Πλάτος (χλστ.)
1.878
Ύψος (χλστ.)
1.745
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.890
Βάρος (κιλά)
2.004
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
540
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
83%
Ασφάλεια παιδιού
82%
Ασφάλεια πεζού
50%
Επικουρικά συστήματα
71%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ράδιο CD
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
33.150