Νέο πρατήριο φυσικού αερίου κίνησης στο ύψος της Φιλαδέλφειας

Ένα νέο πρατήριο φυσικού αερίου κίνησης λειτουργεί στο 8ο χλμ της Εθνικής Οδού, στο ύψος της Φιλαδέλφειας, ενώ συνολικά λειτουργούν ήδη 5 σταθμοί ανεφοδιασμού FISIKON σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Επίσης, βρίσκεται σε εξέλιξη η δημιουργία νέων πρατηρίων FISIKON και σε άλλες περιοχές ανά την Ελλάδα μέχρι το τέλος του 2014, με τα πρώτα νέα πρατήρια να ανοίγουν στις περιοχές του Ασπρόπυργου, του Βόλου, της Λάρισας και της Θεσσαλονίκης. Αυτή η εξέλιξη αναμένεται να δώσει ώθηση στην αγορά της αεριοκίνησης, αποτελώντας ταυτόχρονα διέξοδο στο  υψηλό κόστος κίνησης αυτοκινήτων.

Διευρύνεται το δίκτυο ανεφοδιασμού

Στα άμεσα σχέδια της ΔΕΠΑ (Δημόσια Επιχείρηση Αερίου), της εταιρίας που εισήγαγε το φυσικό αέριο στα σπίτια και τις επιχειρήσεις των Ελλήνων, είναι η διάδοση της χρήσης του φυσικού αερίου κίνησης FISIKON σε όλους τους ελληνικούς δρόμους. Σε αυτό το πλαίσιο, η ΔΕΠΑ αναπτύσσει  τη βασική υποδομή ώστε να ανοίξει την αγορά αεριοκίνησης, δίνοντας τη δυνατότητα σε ολοένα και περισσότερους καταναλωτές να μπορούν να ανεφοδιάσουν τα οχήματά τους με φυσικό αέριο και να απολαύσουν τα οφέλη του «πράσινου» καυσίμου.

Σήμερα λειτουργούν 5 σταθμοί ανεφοδιασμού FISIKON στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη, με πιο πρόσφατο το σταθμό στην περιοχή της Φιλαδέλφειας, στο ύψος της Εθνικής Οδού

Η διείσδυση της αεριοκίνησης συνεχίζεται

Η τρέχουσα οικονομική συγκυρία αλλά και η σταδιακά αυξανόμενη ευαισθητοποίηση των καταναλωτών για τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις της χρήσης αυτοκινήτων αποτελούν βασικότατους παράγοντες που η αεριοκίνηση διεισδύει όλο και περισσότερο σε όλη την Ευρώπη (ήδη κυκλοφορούν σε αυτή περισσότερα από 1,5 εκατομμύρια οχήματα που κινούνται με συμπιεσμένο φυσικό αέριο) και φυσικά στην Ελλάδα.

Οι κινητήρες φυσικού αερίου παράγουν κατά 25% λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα από τη βενζίνη, το οποίο αποτελεί ένα από τα αέρια του θερμοκηπίου, συμβάλλοντας στην υπερθέρμανση του πλανήτη. Πολύ μειωμένες είναι επίσης οι μειώσεις στις εκπομπές μονοξειδίου του άνθρακα, οξειδίων του αζώτου και υδρογονανθράκων, ενώ το φυσικό αέριο δεν περιέχει θείο, σωματίδια, μόλυβδο ή βαριά ίχνη μετάλλων. Με αυτά τα δεδομένα, η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει θέσει ως στόχο το 10% των αυτοκινήτων που κινούνται στους δρόμους των κρατών – μελών της το 2020 να χρησιμοποιούν φυσικό αέριο.

 

Στόχος της Ευρωπαϊκής Ένωσης για το 2020 είναι η αύξηση των οχημάτων καύσης φυσικού αερίου που κινούνται εντός των κρατών-μελών της στο 10% επί του συνολικού αριθμού!

Ένας ακόμη λόγος που ευνοεί τη διείσδυση της αεριοκίνησης είναι ότι διεθνώς διατίθενται στη αγορά κιτ μετατροπών όλων των συμβατικών οχημάτων σε διπλού καυσίμου – δηλαδή σε οχήματα που κινούνται με φυσικό αέριο και βενζίνη. Οποιοδήποτε βενζινοκίνητο όχημα μπορεί εύκολα και οικονομικά να μετατραπεί σε όχημα που καταναλώνει CNG και μάλιστα η απόσβεση της επένδυσης (λαμβανομένων υπόψη και των χιλιομέτρων που κάνει) μπορεί να γίνει και σε λιγότερο από ένα χρόνο.

Με το βλέμμα στο μέλλον που προσφέρει η αεριοκίνηση, καθώς και στα περιβαλλοντικά οφέλη που τη συνοδεύουν, κινούνται οι αρχές πολλών μεγάλων πόλεων, ιδιαίτερα στην Ευρώπη. Τόσο οι υποχρεώσεις που προκύπτουν από τη νομοθεσία της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Ε.Ε.) για μείωση των ρύπων που προκαλούν το φαινόμενο του θερμοκηπίου, όσο και η ανάγκη για περιορισμό του κόστους  μετακίνησης οδηγούν σε μία στροφή των μέσων μαζικής μεταφοράς προς το φυσικό αέριο.

Ακολουθώντας την τάση της εποχής, η κάτοικοι της Αθήνας έχουν αγκαλιάσει τα ΜΜΜ που κινούνται με φυσικό αέριο κίνησης – ήδη στην πρωτεύουσα κυκλοφορούν περί τα 600 λεωφορεία καθώς και τα πρώτα ταξί καύσης φυσικού αερίου

Χαρακτηριστική της τάσης αυτής είναι η επιλογή του Συμβουλίου Μεταφορών της περιοχής Ιλ – ντε – Φρανς του Παρισιού, στη Γαλλία, να προχωρήσει στην αγορά επαρκούς αριθμού λεωφορείων που θα κινούνται με συμπιεσμένο φυσικό αέριο (Compressed Natural Gas – CNG) και τα οποία, σε συνδυασμό με ηλεκτρικά λεωφορεία, θα βοηθήσουν ώστε μέχρι το 2020 – 2025 να επιτευχθεί ο στόχος για μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου κατά 20%.

Συνολικά, το πρόγραμμα προβλέπει ότι  θα πρέπει να έχουν αντικατασταθεί 9.000 λεωφορεία που σήμερα κυκλοφορούν με ντίζελ.  που θα κινούνται με συμπιεσμένο φυσικό αέριο, ενώ θα ξεκινήσει και ειδική μελέτη σκοπιμότητας με σκοπό τη βελτίωση και την αύξηση του αριθμού των σταθμών ανεφοδιασμού με φυσικό αέριο. 

Get it on Google Play Download on the App Store