Δοκιμή Ford Fiesta ST-Line 1.0 λτ. 125 PS

Προφανώς και όλοι θα θέλαμε να είχαμε τα κλειδιά του Ford Fiesta ST, της κορυφαίας έκδοσης του μοντέλου της Ford, παρόλα αυτά αυτό είναι αδύνατον για τους περισσότερους. Και αυτό η Fordτ ο γνωρίζει καλά και φροντίζει να εκπληρώσει ως ένα βαθμό την επιθυμία αυτή με την έκδοση ST-Line, η οποία διαθέτει μία σειρά από αισθητικές και όχι μόνο πινελιές, που την καθιστούν ότι πιο κοντινό στο κορυφαίο ST. Έτσι, το Ford Fiesta ST-Line μπορεί να μην έχει τον 1.600άρη των 182 ίππων, παρόλα αυτά έχει όλη τη χάρη που του προσφέρει η αισθητική αναβάθμιση αλλά και το επιθετικότερο σετάρισμα της ανάρτησης.


Με άρωμα ST

Όπως προαναφέραμε το Fiesta ST-Line έχει τη χάρη του ST και αυτό γιατί αισθητικά οι σχεδιαστές της Fordφρόντισαν να του χαρίσουν ένα πιο επιθετικό πρόσωπο. Έτσι, το πάντα σύγχρονο παρουσιαστικό του Fiesta στην έκδοση ST-Line υπογραμμίζεται από την ανασχεδιασμένη  γρίλια εμπρός (σε σχέση με τις απλές εκδόσεις), το νέο προφυλακτήρα με τα μαύρα πλαίσια στους προβολείς ομίχλης και το σπόιλερ στο κάτω μέρος του. Σπόιλερ συναντάμε και στον πίσω προφυλακτήρα αλλά και πλευρικά του αμαξώματος. Το παζλ των αλλαγών ολοκληρώνουν οι ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών, η αεροτομή οροφής και τα ειδικά σήματα στα εμπρός φτερά του αμαξώματος.

Δείτε εδώ όλες τις δοκιμές των αυτοκινήτων Ford

Διακριτικό εσωτερικό

Αλλαγές υπάρχουν και στο εσωτερικό του Ford Fiesta ST-Line, το οποίο διατηρεί την ποιότητα των υπόλοιπων εκδόσεων, γαρνίροντάς τη με λίγη γεύση από ST. Συγκεκριμένα, το εσωτερικό του Fiesta ST-Line έχει σπορ πινελιές, που παραπέμπουν στο ST με βασικότερη όλων την μαύρη οροφή και τα σπορ καθίσματα με τις κόκκινες ραφές. Το τιμόνι είναι τριάκτινο, ενώ ο επιλογέας του κιβωτίου ταχυτήτων, τα αλουμινένια πεντάλ και τα μασπιέ με λογότυπο ST-Line ολοκληρώνουν τις αλλαγές. Από πλευράς χώρων για τους επιβάτες, το Fiesta βρίσκεται στο μέσο όρο της κατηγορίας του, ενώ οι αρκετοί χώροι για μικροαντικείμενα διευκολύνουν σημαντικά ειδικά στις καθημερινές μετακινήσεις. Ενήλικες με κανονικό ύψος δε θα δυσκολευτούν να φιλοξενηθούν στη δεύτερη σειρά καθισμάτων, αφού θα βρουν όλο τον απαιτούμενο χώρο για τα γόνατα και τα κεφάλια τους. Εν τω μεταξύ, σημειώστε πως το μήκους 3,95 μέτρων Fiesta έχει χώρο αποσκευών 290 λίτρων, νούμερο που είναι από τα καλύτερα της κατηγορίας.

Ένα μοτέρ για όλες τις δουλειές

Ο 1.000άρης EcoBoost κινητήρας του Fiesta ST-Line απέχει πολύ από το να χαρακτηριστεί ένα μηχανικό σύνολο με δυναμικό χαρακτήρα, παρόλα αυτά, ταιριάζει αρκετά στην ειδική αυτή έκδοση του Fiesta. O κινητήρας αυτός είναι 3 κύλινδρος, με 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο, άμεσο ψεκασμό και μεταβλητό χρονισμό των βαλβίδων. Η ονομαστική απόδοση της ισχύος του φθάνει τους 125 ίππους και η ροπή μεγιστοποιείται στα 200 Nm. Στην πράξη, το μοτέρ αυτό εμφανίζει πολύ καλή απόκριση στο πάτημα του πεντάλ του γκαζιού από το χαμηλό φάσμα των στροφών και μέχρι και το μεσαίο επίπεδο, ενώ η απόδοσή του δεν πέφτει ούτε στο υψηλότερο φάσμα λειτουργίας του. Και το πιο σημαντικό είναι ότι αυτό συμβαίνει χωρίς ο οδηγός να αντιλαμβάνεται ότι έχει να κάνει με έναν 3κύλινδρο κινητήρα, αφού οι άνθρωποι της Ford έκαναν πολύ καλή δουλειά στον τομέα αυτό. Όσον αφορά στις επιδόσεις, το Fiesta ST-Line χρειάζεται 9,4 δλ. για το 0-100 χλμ./ώρα και έχει τελική ταχύτητα 196 χλμ./ώρα. Η ανακοινώσιμη από το εργοστάσιο μέση κατανάλωση είναι στα 4,3 δλ. ενώ εμείς είδαμε 6,6 λίτρα/100 χλμ. στην πράξη.

Δείτε επίσης: Δοκιμή Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 100 PS PowerShift

Προτεραιότητα στα δυναμικά οδικά χαρακτηριστικά

Το Ford Fiesta είναι διαχρονικά ένα από τα πιο καλοστημένα αυτοκίνητα της κατηγορίας του, καθώς συνδυάζει αρμονικά άνεση και κράτημα, χωρίς να αφήνει την οδηγική ευχαρίστηση σε δεύτερη πλάνο. Μάλιστα πολλές φορές έχει αποτελέσει και σημείο αναφοράς. Τόσο καλό είναι σε αυτό τον τομέα. Και η έκδοση ST-Line δεν θα μπορούσε να είναι εξαίρεση. Μόνο που στην συγκεκριμένη περίπτωση οι μηχανικοί της Ford προτίμησαν να τονίσουν περισσότερο τον σπορ χαρακτήρα του. Εξάλλου θα έπρεπε να υποστηρίξει και με κάποιον περισσότερο ουσιαστικό τρόπο τα αρχικά ST, πέραν της εμφάνισης. Έτσι, η ανάρτηση είναι πλέον πιο σφικτή και το αυτοκίνητο έχει χαμηλώσει κατά 10 χλστ. Επιλογή που σε συνδυασμό με τα ελαστικά χαμηλού προφίλ έχει κόψει πόντους από την άνεση και τους έδωσε στο κράτημα και την αμεσότητα. 

Το Ford Fiesta ST-Line με τον 1.0 EcoBoost των 125 ίππων κοστίζει 15.599 ευρώ (με το προωθητικό πρόγραμμά που τρέχει αυτό το διάστημα) και σίγουρα αποτελεί ιδανική επιλογή για όποιον θέλει κάτι κοντινό στο Fiesta ST και θα τον καλύψει πλήρως τόσο με την εμφάνισή του όσο και με την οδική συμπεριφορά του.

(+): Οδική συμπεριφορά, εμφάνιση, απόδοση κινητήρα, κατανάλωση

(-): Εργονομία, άνεση ανάρτησης

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
999
Κύλινδροι/βαλβίδες
3/12
Ταχύτητες
5
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
125/6.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
200/1.400 – 4.500
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
9,4
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
196
Αστική (λτ./100 χλμ.)
5,4
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
3,7
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
4,3
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
99
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
89,1
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα Μακφέρσον
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Ταμπούρα
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
3.969
Πλάτος (χλστ.)
1.709
Ύψος (χλστ.)
1.495
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.489
Βάρος (κιλά)
1.123
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
290
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
91%
Ασφάλεια παιδιού
86%
Ασφάλεια πεζού
65%
Επικουρικά συστήματα
71%
ESP
 
Αερόσακοι
7
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
15.599
Get it on Google Play Download on the App Store