Δοκιμή Ford Fiesta ST 1.6 EcoBoost 182 PS

Σύμφωνα με το επίσημο site της Ford, «αυτό δεν είναι ένα συνηθισμένο Fiesta». Και δεν έχει άδικο στο σημείο αυτό η εταιρεία που αν μην τι άλλο έχει αποδείξει περίτρανα πως γνωρίζει άριστα πως να φτιάχνει προσιτά σπορ μοντέλα όλων των κατηγοριών. Το Fiesta ST λοιπόν έχει ήδη κατακτήσει μία θέση στην καρδιά όσων αγαπούν τα μικρά GTi. Μάλιστα, η τρέχουσα γενιά του μικρού μοντέλου δείχνει περισσότερο ώριμη και ολοκληρωμένη από ποτέ σε όλους τους τομείς. Και εξηγούμαστε αναλυτικά.


Δυνατός 1.600άρης κινητήρας με 182 ίππους

Προφανώς το ζουμί της εν λόγω έκδοσης δεν είναι κάτι άλλο από τον κινητήρα. Ο 1.6 λίτρων EcoBoost συνδυάζει υπερσυμπίεση, σύστημα διπλού ανεξάρτητου μεταβλητού χρονισμού εκκεντροφόρου και τεχνολογία άμεσου ψεκασμού καυσίμου υψηλής πίεσης για να αποδώσει 182 ονομαστικούς ίππους. Φροντίζει μάλιστα ώστε το μικρό Ford να επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε μόλις 6,9 δευτερόλεπτα, ενώ αποδίδει μέγιστη ροπή 240 Nm από τις 1.600 σ.α.λ. Στην πράξη, το μοτέρ του Fiesta ST πραγματικά ενθουσιάζει και τον πλέον δύσπιστο. Η άφθονη ροπή γίνεται αισθητή σε πολύ μεγάλο εύρος στροφών λειτουργίας και αποδίδεται γραμμικά, χωρίς ξεσπάσματα χαρίζοντας στον οδηγό ένα τεράστιο χαμόγελο. Κραδασμοί και περιττοί θόρυβοι από το μοτέρ δεν υπάρχουν, ενώ η συνεργασία του με το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο είναι άψογη. Εξίσου κορυφαία χαρακτηριστικά λειτουργίας έχει και το κιβώτιο με μικρές διαδρομές και καλή αίσθηση. Σε επίπεδο κατανάλωσης, το εργοστάσιο της Ford ανακοινώνει 5,9 λτ./100 χλμ., ωστόσο σε ρεαλιστικές συνθήκες κυμαίνεται γύρω στα 10 λίτρα, ανάλογα πάντα με τις… ορέξεις του οδηγού.

Ποιοτικό εσωτερικό με σπορ πινελιές

Το εσωτερικό του Fiesta ST διαφέρει αισθητά από αυτό στις υπόλοιπες εκδόσεις του μικρού μοντέλου. Εύκολα ξεχωρίζει κανείς στοιχεία όπως ο ambient φωτισμός, τα φωτιζόμενα μασπιέ με το λογότυπο, το οποίο συναντάται και στο τιμόνι. Αυτό που κυριαρχεί όμως στην καμπίνα του Fiesta ST είναι τα αγωνιστικού τύπου bucket καθίσματα της Recaro που μαρτυρούν πως εδώ έχουμε να κάνουμε με ένα αυτοκίνητο υψηλών επιδόσεων. Παρέχουν ιδιαίτερα καλή στήριξη στον οδηγό και είναι αρκετά άνετα. Είναι όμως λίγο ογκώδη και γενικά εμείς δυσκολευτήκαμε κάπως να βρούμε τις σωστές ρυθμίσεις για την ιδανική θέση οδήγησης. 

Συνολικά, η καμπίνα του Fiesta ST ικανοποιεί με τα ποιοτικά υλικά και το αξιόλογο φινίρισμα. Αν ψάξει κανείς σε γωνίες και κρυφά σημεία ίσως βρει μικρές ατέλειες στη συναρμογή των υλικών, ενώ δεν μας άφησε καλή εντύπωση η ποιότητα των διακοπτών του κλιματισμού. Σε κάθε περίπτωση όμως αυτά δεν είναι ουσιαστικά προβλήματα ούτε και αποτελούν ελλείψεις ικανές να προβληματίσουν. Σε επίπεδο χώρων, τα ογκώδη εμπρός bucket «κλέβουν» λίγο χώρο από τα γόνατα των πίσω επιβατών, χωρίς βέβαια αυτό να σημαίνει πως το διαθέσιμο περιθώριο δεν είναι αρκετό για τα γόνατα ενηλίκων κανονικού αναστήματος. Με όγκο 290 λίτρων και με αρκετά εκμεταλλεύσιμο σχήμα, το πορτμπαγκάζ κρίνεται ευρύχωρο και πρακτικό.

Ιδιαίτερα ευχάριστο και “ρυθμίσιμο” στο δρόμο

Το Fiesta ST είναι δεδομένο πως μπορεί να προσφέρει απλόχερα σπουδαίες οδηγικές συγκινήσεις. Το πανίσχυρο μοτέρ του φροντίζει ώστε το μικρό Ford να κινείται ταχύτατα. Το στιβαρό πλαίσιο, η καλορυθμισμένη σπορ ανάρτηση και το αρκετά γρήγορο και καλό σε πληροφόρηση τιμόνι επιτρέπουν στο Fiesta ST να στρίβει με χαρακτηριστική σιγουριά σε όλες τις συνθήκες. Γενικά, θα τολμούσαμε να πούμε πως το αμάξι «στρίβει και μόνο του», όσο και αν αυτό ακούγεται ως υπερβολή. Υπό έντονη πίεση, διαπιστώσαμε πολύ διακριτικές κλίσεις του αμαξώματος, ενώ όταν το αυτοκίνητο επιταχύνει απότομα από χαμηλές ταχύτητες η δύναμη βγαίνει κάπως «ωμά» στο δρόμο. Σε κάθε περίπτωση όμως αυτά δεν είναι στοιχεία ικανά να περιορίσουν το τελικό συναίσθημα που λαμβάνει ο οδηγός πίσω από το τιμόνι του ST.

Στις σφιχτές στροφές ο εμπρός άξονας λειτουργεί άψογα, ο πίσω παρουσιάζει ελάχιστες τάσεις προοδευτικής υπερστροφής, που μόνο διασκέδαση μπορούν να προσφέρουν και ελέγχονται πολύ εύκολα. Το άκαμπτο πλαίσιο που προαναφέραμε αποτελεί το κερασάκι στην τούρτα για ένα αυτοκίνητο που δεν επιφυλάσσει καμία απότομη αντίδραση προς τον οδηγό αλλά θα κάνει ότι του πει ο οδηγός και μόνο αυτό. Αναμενόμενα βέβαια, η σφιχτή ανάρτηση περιορίζει την άνεση. Αξίζει να σημειώσουμε βεβαίως πως πολύ σημαντικό ρόλο στα κορυφαία αυτά επίπεδα ενεργητικής συμπεριφοράς του αυτοκινήτου παίζει και το σύστημα ελέγχου ευστάθειας και κατανομής ροπής. Το σύστημα ελέγχου κατανομής ροπής εξισορροπεί τη ροπή του κινητήρα μεταξύ των μπροστινών τροχών, ώστε να ανταποκρίνονται αυτοί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο σε κάθε οδόστρωμα και σε όλες τις συνθήκες. Λειτουργεί περίπου 100 φορές το δευτερόλεπτο, μεταφέροντας δεδομένα και ρυθμίζοντας τη ροπή στους τροχούς. Τέλος, δεν πρέπει να παραλείψουμε και τον μαγικό σπορ ήχο που παράγει το Fiesta ST. Ένα μελωδικό μπάσο που μαγεύει σε όλες το εύρος στροφών λειτουργίας του κινητήρα.

(+) Επιδόσεις, χαρακτηριστικά λειτουργίας κινητήρα, οδική συμπεριφορά, οδηγική αίσθηση δυναμική εικόνα

(-) Ρυθμίσεις θέσης οδήγησης, ποιότητα διακοπτών ελέγχου του a/c, μικροατέλειες στη συναρμογή σε πιο κρυφά σημεία


Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.596
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
182/5.700
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
240/1.600
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
6,9
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
220
Αστική (λτ./100 χλμ.)
7,9
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
4,8
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
5,9
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
139
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
166,8
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας, αντ, δοκός
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι 278 χλστ.
Πίσω φρένα
Δίσκοι 253 χλστ.
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
3.975
Πλάτος (χλστ.)
1.709
Ύψος (χλστ.)
1.456
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.489
Βάρος (κιλά)
1.163
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
290
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
91%
Ασφάλεια παιδιού
86%
Ασφάλεια πεζού
65%
Επικουρικά συστήματα
71%
ESP
 
Αερόσακοι
7
Ηλεκτρικά παράθυρα
2
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
20.015
Get it on Google Play Download on the App Store