Δοκιμή Lancia Ypsilon ντίζελ 1.3 JTDM-2 95 PS

Το νέο Lancia Ypsilon, άλλαξε άρδην αποκτώντας πολύ πιο μοντέρνο προφίλ αλλά κυρίως 5θυρο αμάξωμα που τόσο πολύ έλλειπε από τις προηγούμενες γενιές του. Σε κάθε περίπτωση, το μικρό ιταλικό μοντέλο «απολαμβάνει» πλέον πολλά «καλούδια» υψηλής τεχνολογίας στους τομείς της άνεσης και της ασφάλειας αλλά και σε ό,τι έχει να κάνει με τους κινητήρες. Το ενδιαφέρον μας αυτή τη φορά εστιάζεται στον εξαιρετικό πετρελαιοκινητήρα των 1.3 λίτρων, ο οποίος ταιριάζει ιδανικά στο αυτοκίνητο.

«Πετάει» και δεν… καίει με το ντίζελ

Ο 1.3 λτ. turbo, common rail πετρελαιοκινητήρας ισχύος 95 ίππων και 200 Nm ροπής καταναλώνει εξαιρετικά χαμηλές ποσότητες καυσίμου (3,8 λτ./100 χλμ.) και εκπέμπει μόλις 99 γρ./χλμ. CO2 με αποτέλεσμα να απαλλάσσεται από τα τέλη κυκλοφορίας. Στην πράξη το συγκεκριμένο μοτέρ κινεί με χαρακτηριστική άνεση το Ypsilon. Μάλιστα, αν ο οδηγός επιμείνει στο γκάζι, τότε η ροπή που παράγεται πραγματικά ενθουσιάζει, ενώ τα επίπεδα θορύβου παραμένουν πολύ διακριτικά. Η σωστή κλιμάκωση του 6τάχυτου κιβωτίου επιτρέπει και σχετικά γραμμική απόδοση της ροπής, δεδομένου πάντα ότι έχουμε να κάνουμε με diesel μοτέρ.

Με premium στιλ αλλά μέτριους χώρους

Το εσωτερικό του νέου Ypsilon διαθέτει premium χαρακτήρα, όσον αφορά στο διάκοσμο και την χρήση των υλικών, ωστόσο η συναρμογή ορισμένων επιφανειών θα μπορούσε να είχε γίνει με περισσότερη προσοχή. Χαρακτηριστικό γνώρισμα αποτελεί και ο πίνακας οργάνων στο κέντρο του ταμπλό και ο ψηλά τοποθετημένος (και βολικός) επιλογέας των ταχυτήτων. Σε επίπεδο χώρων η καμπίνα του νέου Ypsilon είναι πιο ευρύχωρη από ό,τι γνωρίζαμε στο προηγούμενο μοντέλο, αν και σε σύγκριση με τον ανταγωνισμό τοποθετείται κάτω του μέσου όρου. Οι μικρές διαστάσεις του αμαξώματος έχουν ανάλογο αντίκτυπο και στους χώρους με αποτέλεσμα το περιορισμένο ωφέλιμο ύψος και αέρα για τα πόδια των πίσω επιβατών. Αντίστοιχα μικρό είναι και το πορτ μπαγκάζ των 217 λίτρων.

Εστιασμένο στην παροχή ανέσεων στο δρόμο

Το βασικό στοιχείο της νέας Lancia Ypsilon 1.3 JTDM-2 95 PS στο δρόμο είναι τα πολύ καλά επίπεδα άνεσης που προσφέρει. Η μαλακή ανάρτηση του ιταλικού μοντέλου φιλτράρει ιδιαίτερα καλά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος ενισχύοντας τον premium χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Ωστόσο οι κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές γίνονται αισθητές, ενώ δεν λείπουν και τάσεις πλεύσεις στην ευθεία σε γρήγορους ρυθμούς. Το σύστημα διεύθυνσης κρίνεται καλό σε θέμα πληροφόρησης και αμεσότητας όπως και τα φρένα, αντίθετα όμως με τον επιλογέα ταχυτήτων που θα θέλαμε να έχει καλύτερη αίσθηση.

(+) Ξεχωριστή εικόνα, διάκοσμος, επιδόσεις, κατανάλωση, άνεση, μηδενικά τέλη κυκλοφορίας

(-) Κλίσεις αμαξώματος στις στροφές, χώροι επιβατών – αποσκευών, ατέλειες στη συναρμογή

Καύσιμο
Πετρέλαιο
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.248
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
95/4.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
200/1.500
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
11,4
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
183
Αστική (λτ./100 χλμ.)
4,7
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
3,2
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
3,8
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
99
Εμπρός ανάρτηση
ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αερ. δίσκοι 257 χλστ.
Πίσω φρένα
Ταμπούρα 203 χλστ.
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
3.842
Πλάτος (χλστ.)
1.676
Ύψος (χλστ.)
1.521
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.388
Βάρος (κιλά)
1.050
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
217
Ασφάλεια ενηλίκου
-
Ασφάλεια παιδιού
-
Ασφάλεια πεζού
-
Επικουρικά συστήματα
-
ESP
 
Αερόσακοι
4
Ηλεκτρικά παράθυρα
2
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
13.288
Get it on Google Play Download on the App Store