Δοκιμή Mazda2 1.3 5d

Το μικρό ιαπωνικό μοντέλο διαθέτει μια σεβαστή σειρά από συγκριτικά πλεονεκτήματα που το κάνουν να μην περνά απαρατήρητο, όπως είναι ο νεανικός του χαρακτήρας και η οδηγική ευχαρίστηση που προσφέρει. Μάλιστα μετά την τελευταία ανανέωση που δέχτηκε 3 χρόνια μετά το λανσάρισμά του απέκτησε ακόμα πιο φρέσκο και δυναμικό στιλ με τις αλλαγές να εστιάζονται κυρίως στο εμπρόσθιο τμήμα του αμαξώματος. Βελτιώσεις έγιναν ακόμα στον κινητήρα και στη ρύθμιση της ανάρτησης όπως θα διαβάσετε παρακάτω.

Οικονομικός ο 1.300άρης κινητήρας

Το 1.3 λτ. μηχανικό σύνολο του Mazda 2 έχει δεχτεί ορισμένες τροποποιήσεις, προκειμένου να προσφέρει περισσότερη οικονομία σε κατανάλωση καυσίμου (5,1 λτ./100 χλμ. από 5,2) και χαμηλότερες εκπομπές CO2 (119 γρ./χλμ. από 125). Από την άλλη πλευρά η απόδοσή του έχει μειωθεί κατά 2 ίππους 84 από 86, ενώ παράλληλα το κιβώτιο των 5 ταχυτήτων διαθέτει μακρύτερη κλιμάκωση. Ωστόσο ο κινητήρας αυτός δεν έχει χάσει την ζωντάνια του και κινεί το μικρό Mazda σε αρκετά ικανοποιητικούς ρυθμούς, δείχνοντας περισσότερο πρόθυμος από τις μεσαίες στροφές και άνω. Πολύ θετικά σχόλια αποσπά ο ακριβής επιλογέας ταχυτήτων που βρίσκεται σωστά τοποθετημένος σε ψηλή θέση.

Ευχάριστο και πιο άνετο στο δρόμο

Αλλαγές έχουν γίνει και στην ρύθμιση της ανάρτησης του Mazda2 1.3 5d με την τοποθέτηση νέων αμορτισέρ και πιο μαλακών ελατηρίων, προκειμένου να βελτιωθεί η παρεχόμενη άνεση. Όμως το αυτοκίνητο δεν έχασε τον οδηγοκεντρικό του χαρακτήρα και την πολύ καλή οδική του συμπεριφορά. Με πολύ «γρήγορο» τιμόνι, αρκετά δεμένο πλαίσιο, ανάρτηση που αποτρέπει τις περιττές κλίσεις στο αμάξωμα και συνδυαστικά με τη δυναμική του κινητήρα, το Mazda2 μπορεί να ενθουσιάσει τον οδηγό χαρίζοντάς του αρκετό «συναίσθημα» και πολύ καλή αίσθηση στο δρόμο. Σε δρόμο με απαιτητικές στροφές το Mazda2 πατά και στρίβει με χαρακτηριστική σιγουριά αφήνοντας την υποστροφή να κάνει την εμφάνισή της μόνο όταν ο οδηγός ξεχάσει πως οδηγεί ένα μικρό αυτοκίνητο. Εξίσου σταθερό και ακλόνητο είναι το Mazda2 και σε μεγαλύτερες ταχύτητες (π.χ. στον αυτοκινητόδρομο).

Λιτό αλλά λειτουργικό εσωτερικό

Βελτιώσεις έχουν γίνει και στο εσωτερικό του ανανεωμένου Mazda2, οι οποίες εστιάζονται στις νέες επενδύσεις, στους νέους διακόπτες στο τιμόνι, στα αλλαγμένης υφής πλαστικά στην κεντρική κονσόλα και στο ανασχεδιασμένο και πιο κομψό ντουλαπάκι του συνοδηγού. Ποιοτικά έχουν διατηρηθεί τα σκληρά πλαστικά, τα οποία διακρίνονται για την προσεγμένη τους συναρμογή. Παράλληλα ο οδηγός απολαμβάνει πολύ καλή εργονομία και θέση οδήγησης. Σε επίπεδο χώρων, το πίσω κάθισμα του Mazda2 αποδεικνύεται φιλόξενο για 2 ενήλικες, δίχως πάντως να είναι αυτό με το μεγαλύτερο εσωτερικό πλάτος της κατηγορίας του. Επίσης, ενήλικες με ανάστημα πολύ άνω του μέσου όρου ίσως βρουν κάπως περιορισμένο αέρα για το κεφάλι τους. Για τις αποσκευές υπάρχουν 250 λτ., τιμή που είναι μικρότερη έναντι της πλειοψηφίας των ανταγωνιστών, ωστόσο το σχήμα του πορτ μπαγκάζ είναι τετραγωνισμένο

(+) Οδική συμπεριφορά, οδηγική αίσθηση, κατανάλωση, χαμηλά τέλη κυκλοφορίας, νεανικό design

(-) Σχετικά «τσιμπημένη» τιμή σε σχέση με τον ανταγωνισμό, χώρος αποσκευών

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.349
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
5
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
84/6.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
121/3.500
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
12,9
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
172
Αστική (λτ./100 χλμ.)
6,4
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
4,3
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
5,1
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
119
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
107,1
Εμπρός ανάρτηση
ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αερ. δίσκοι 258 χλστ.
Πίσω φρένα
Ταμπούρα 200 χλστ.
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
3.920
Πλάτος (χλστ.)
1.695
Ύψος (χλστ.)
1.475
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.490
Βάρος (κιλά)
1.030
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
250
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
34 βαθμοί
Ασφάλεια παιδιού
37 βαθμοί
Ασφάλεια πεζού
18 βαθμοί
Επικουρικά συστήματα
-
ESP
 
Αερόσακοι
6
Ηλεκτρικά παράθυρα
2
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
14.320
Get it on Google Play Download on the App Store