Οικονομικά μικρά diesel αυτοκίνητα πενταετίας

Η οικονομία στις μετακινήσεις με το αυτοκίνητο αποτελεί το σημαντικότερο ζητούμενο στις μέρες μας και αυτή την προσφέρουν σε μεγάλο βαθμό τα μικρά μοντέλα με κινητήρες πετρελαίου. Στην αγορά των μεταχειρισμένων υπάρχουν πλέον αρκετές προτάσεις, αφού έχουν ήδη περάσει σχεδόν έξι χρόνια από την άρση απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης στην Αθήνα και Θεσσαλονίκη και έχουν κυκλοφορήσει στους δρόμους χιλιάδες οχήματα. Εμείς, συγκεντρώσαμε έξι δημοφιλή μοντέλα του 2012 με diesel κινητήρες, τα οποία πωλούνται σε λογικές τιμές, “καίνε” ελάχιστα και δεν λείπει κάτι ουσιαστικό από τον εξοπλισμό τους.

Δείτε ακόμα: Αυτοκίνητα με diesel κινητήρες όλων των κατηγοριών

Citroen C3 1.4 diesel

Το δημοφιλές μικρό Citroen με τον πετρελαιοκινητήρα 1.4 HDi πωλείται σε λογικές τιμές ως μεταχειρισμένο, είναι πολύ οικονομικό σε κατανάλωση και συνολικά αποτελεί μια αξιόλογη πρόταση. Ο κινητήρας ντίζελ των 1.4 λτ. με τους 68 ίππους διαθέτει χαμηλή σχετικά ιπποδύναμη, αν και λόγω των 160 Nm ροπής κινεί το αυτοκίνητο αξιοπρεπώς και κυρίως με οικονομία (διαβάστε εδώ τη δοκιμή του 1.6 diesel).

Η άνεση είναι το κυρίαρχο χαρακτηριστικό στο δρόμο, όπου η μαλακή ανάρτησή του είναι αποτελεσματική στους γεμάτους ανωμαλίες δρόμους, ωστόσο στις πιο έντονες ανωμαλίες μεταφέρει θορύβους στο εσωτερικό. Το τελευταίο διακρίνεται για το μοντέρνο του σχεδιασμό και την καλή ποιότητα, ενώ σε επίπεδο χώρων ικανοποιεί για τις μετακινήσεις τεσσάρων ατόμων και ακόμα περισσότερο με το μεγάλο -για την κατηγορία- πορτ μπαγκάζ των 300 λίτρων.

Βασικός εξοπλισμός: ESP, 4 a/b, ηλ. παράθυρα εμπρός, τιμόνι υποβοηθούμενο και ρυθμιζόμενο, κεντρικό κλείδωμα θυρών, ηλ. καθρέπτες και air condition. Μέση τιμή (μοντέλο 2012): 8.400 ευρώ

Τεχνικά χαρακτηριστικά: Κυβισμός: 1.398 κ.εκ., Ισχύς: 68/4.000 PS/σ.α.λ., Ροπή: 160/2.000 Nm/σ.α.λ., 0-100 χλμ./ώρα: 15,5 δλ., Μεικτή κατανάλωση: 3,8 λτ./100 χλμ., Εκπομπές CO2: 99 γρ./χλμ.

Ford Fiesta 1.4 diesel

To Ford Fiesta στην αρχική ντίζελ έκδοση εφοδιάζεται με τον 1.4 λίτρων κινητήρα (προερχόμενος από τον όμιλο PSA), απόδοσης 68 ίππων και 160 Nm ροπής. Το μηχανικό αυτό σύνολο μπορεί να μην ενθουσιάζει με τις επιδόσεις του, ωστόσο είναι ελαστικό και έχει θετικό τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές. Παράλληλα ξεχωρίζει για την πολύ χαμηλή κατανάλωση και τις περιορισμένες εκπομπές CO2 (διαβάστε εδώ τη δοκιμή του 1.5 diesel).


Το νεανικό χαρακτήρα του Fiesta ενισχύει και το μοντέρνο -τόσο σε σχεδίαση όσο και σε διάκοσμο- εσωτερικό, το οποίο είναι καλοφτιαγμένο, με μαλακά υλικά στο ταμπλό και καλά εξοπλισμένο. Οι διαθέσιμοι χώροι ικανοποιούν και η θέση οδήγησης είναι βολική, ωστόσο η εργονομία του ηχοσυστήματος είναι μέτρια. Στα πλεονεκτήματα του Fiesta ανήκει η πολύ καλή και ευχάριστη οδική συμπεριφορά χωρίς να θυσιάζεται η άνεση, χάρη στην σωστά ρυθμισμένη ανάρτηση και το στιβαρό του πλαίσιο.

Βασικός εξοπλισμός: ESP, 5 a/b, ηλ. παράθυρα εμπρός, τιμόνι υποβοηθούμενο και ρυθμιζόμενο, κεντρικό κλείδωμα θυρών, air condition και ράδιο CD. Μέση τιμή (μοντέλο 2012): 7.900 ευρώ

Τεχνικά χαρακτηριστικά: Κυβισμός: 1.399 κ.εκ., Ισχύς: 68/4.000 PS/σ.α.λ., Ροπή: 160/1.750 Nm/σ.α.λ., 0-100 χλμ./ώρα: 12,9 δλ., Μεικτή κατανάλωση: 3,3 λτ./100 χλμ., Εκπομπές CO2: 87 γρ./χλμ.

Hyundai i20 1.4 diesel

Μία από τις οικονομικές προτάσεις μικρού μεταχειρισμένου με κινητήρα πετρελαίου, είναι και το πρώτης γενιάς Hyundai i20 1.4 diesel, το οποίο διατίθεται σε ελκυστικές τιμές, είναι αξιόπιστο και καλό ως σύνολο. Ο diesel κινητήρας των 1.4 λίτρων απόδοσης 90 ίππων διακρίνεται για την ευκολία του να κινήσει αρχικά σβέλτα και εν συνεχεία οικονομικά το μικρό αμάξωμα του i20. Η λειτουργία του είναι ομαλή και παρουσιάζει καλή ελαστικότητα στις μεσαίες κυρίως στροφές (διαβάστε εδώ τη δοκιμή).

Στο εσωτερικό του i20 η ποιότητα κατασκευής είναι καλή, όπως και οι χώροι των επιβατών, ενώ στο άνω άκρο της κατηγορίας κατατάσσεται το πορτ μπαγκάζ των 295 λίτρων. Ασφαλή χαρακτηριστικά παρουσιάζει στο δρόμο και καλά επίπεδα ανέσεων, ωστόσο η αίσθηση του τιμονιού δεν είναι η καλύτερη δυνατή.

Βασικός εξοπλισμός: ESP, 6 a/b, ηλ. παράθυρα εμπρός, τιμόνι υποβοηθούμενο και ρυθμιζόμενο, κεντρικό κλείδωμα θυρών, a/c και ράδιο CD. Μέση τιμή (μοντέλο 2012): 8.500 ευρώ

Τεχνικά χαρακτηριστικά: Κυβισμός: 1.396 κ.εκ., Ισχύς: 90/4.000 PS/σ.α.λ., Ροπή: 220/1.500 Nm/σ.α.λ., 0-100 χλμ./ώρα: 13,5 δλ., Μεικτή κατανάλωση: 4,1 λτ./100 χλμ., Εκπομπές CO2: 106 γρ./χλμ.

Opel Corsa 1.3 diesel

Το δημοφιλές Opel Corsa diesel με τον πετρελαιοκινητήρα των 1.3 λίτρων έχει κερδίσει την προτίμηση του αγοραστικού κοινού, αφού συνδυάζει την αυξημένη ισχύ των 95 ίππων και 210 Nm ροπής με πολύ χαμηλή κατανάλωση (3,3 λτ./100 χλμ.). Το εν λόγω μηχανικό σύνολο εξασφαλίζει σβέλτους ρυθμούς επιταχύνσεων από στάση και εν κινήσει, ωστόσο δε διακρίνεται ιδιαίτερα για την πολιτισμένη του λειτουργία και το τράβηγμα στις πολύ χαμηλές στροφές (διαβάστε εδώ τη δοκιμή). {loadposition stroubakos}

Κατά την κίνησή του, το Corsa 1.3 diesel αποπνέει στιβαρότητα και παρουσιάζεται ασφαλές σε κάθε διαδρομή, ικανοποιώντας το μέσο οδηγό, ενώ παρέχει καλά επίπεδα ανέσεων. Στο εσωτερικό του Corsa η ποιότητα κατασκευής βρίσκεται στο μέσο όρο της κατηγορίας, αφού δε λείπουν οι μικροατέλειες στη συναρμογή και τα πλαστικά είναι σκληρά στην υφή. Στην καμπίνα του μικρού Opel θα μετακινηθούν τέσσερα ενήλικα άτομα δίχως περιορισμούς, έχοντας στη διάθεσή τους 285 λίτρα για τις αποσκευές.

Βασικός εξοπλισμός: ESP, 6 a/b, ηλ. παράθυρα εμπρός, τιμόνι υποβοηθούμενο και ρυθμιζόμενο, κεντρικό κλείδωμα θυρών, ηλ. καθρέπτες, air condition, ράδιο CD. Μέση τιμή (μοντέλο 2012): 8.400 ευρώ

Τεχνικά χαρακτηριστικά: Κυβισμός: 1.248 κ.εκ., Ισχύς: 95/4.000 PS/σ.α.λ., Ροπή: 201/1.750 Nm/σ.α.λ., 0-100 χλμ./ώρα: 12,3 δλ., Μεικτή κατανάλωση: 3,3 λτ./100 χλμ., Εκπομπές CO2: 88 γρ./χλμ.

Peugeot 208 1.4 diesel

Στην αρχική έκδοση diesel με τον 1.400άρη κινητήρα των 68 ίππων, το Peugeot 208 συνδυάζει την οικονομία, με τα αξιόλογα συνολικά χαρακτηριστικά. Το μηχανικό σύνολο των 68 ίππων έχει πολιτισμένη λειτουργία, χαμηλή κατανάλωση (3,8 λτ./100 χλμ.) και ικανοποιεί από πλευράς επιδόσεων (0-100 χλμ./ώρα σε 13,5 δλ.) για τις αστικές μετακινήσεις (διαβάστε εδώ τη δοκιμή του 1.6 diesel).

Το νεανικό χαρακτήρα του 208 ενισχύει το μινιμάλ αισθητικής εσωτερικό του με την προσεγμένη ποιότητα κατασκευής και το σύστημα multimedia με την οθόνη αφής των 7 ιντσών (εκτός της αρχικής έκδοσης Access). Από πλευράς χώρων το 208 είναι σε θέση να μετακινήσει 4 επιβάτες με ικανοποιητικές ανέσεις, ενώ για τις αποσκευές υπάρχουν 285 λίτρα. Μεταξύ των πλεονεκτημάτων του είναι η πολύ καλή οδική συμπεριφορά, η ευελιξία και η άνεση από την ανάρτηση, καθώς και ο ευχάριστος οδηγικός του χαρακτήρας.

Βασικός εξοπλισμός: ESP, 6 a/b, ηλ. παράθυρα εμπρός, τιμόνι υποβοηθούμενο και ρυθμιζόμενο, κεντρικό κλείδωμα θυρών, air condition και ράδιο CD. Μέση τιμή (μοντέλο 2012): 9.200 ευρώ

Τεχνικά χαρακτηριστικά: Κυβισμός: 1.397 κ.εκ., Ισχύς: 68/4.000 PS/σ.α.λ., Ροπή: 160/1.750 Nm/σ.α.λ., 0-100 χλμ./ώρα: 13,5 δλ., Μεικτή κατανάλωση: 3,8 λτ./100 χλμ., Εκπομπές CO2: 98 γρ./χλμ.

Skoda Fabia 1.2 diesel

Η δεύτερης γενιάς Fabia με τον κινητήρα πετρελαίου των 1.2 λτ. με την πολύ χαμηλή κατανάλωση καυσίμου (3,8 λτ./100 χλμ.) και τις προσιτές τιμές που πωλείται, αποτελεί μια πρόταση που δίνει έμφαση στην οικονομία. Το 3κύλινδρο ντίζελ μοτέρ έχει ικανοποιητική ισχύ και αποδίδει καλύτερα στις μεσαίες στροφές αφού στις χαμηλές το τράβηγμα είναι μέτριο, ενώ οι κραδασμοί που παράγει δεν απουσιάζουν και οι επιδόσεις που προσφέρει απλά ικανοποιούν (διαβάστε εδώ τη δοκιμή).

Ασφαλή χαρακτηριστικά παρουσιάζει το μικρό Skoda κατά την κίνησή του και ομαλές αντιδράσεις υπό πίεση, παρέχοντας καλή αίσθηση στον οδηγό του. Στο εσωτερικό του οι προσφερόμενοι χώροι είναι άνετοι για τις μετακινήσεις 4 ενήλικων ατόμων και ο χώρος αποσκευών των 315 λτ. είναι από τους μεγαλύτερους της κατηγορίας. Επιπλέον, η καμπίνα της Fabia με την συντηρητική σχεδίαση είναι καλοφτιαγμένη και διαθέτει πολύ καλή εργονομία.

Βασικός εξοπλισμός: 4 a/b, ηλ. παράθυρα εμπρός, τιμόνι υποβοηθούμενο και ρυθμιζόμενο, κεντρικό κλείδωμα θυρών, air condition και ράδιο CD. Μέση τιμή (μοντέλο 2012): 7.900 ευρώ

Τεχνικά χαρακτηριστικά: Κυβισμός: 1.199 κ.εκ., Ισχύς: 75/4.200 PS/σ.α.λ., Ροπή: 180/2.000 Nm/σ.α.λ., 0-100 χλμ./ώρα: 14,2 δλ., Μεικτή κατανάλωση: 3,8 λτ./100 χλμ., Εκπομπές CO2: 99 γρ./χλμ.

Get it on Google Play Download on the App Store