Μικρά diesel πενταετίας έως 1.400 κ.εκ.

Η κατηγορία των μικρών αυτοκινήτων συγκεντρώνει τα τελευταία χρόνια τις περισσότερες πωλήσεις στην Ελλάδα, ενώ μεγάλο ποσοστό από αυτά είναι ντίζελ. Ο συνδυασμός μικρού αυτοκινήτου με κινητήρα πετρελαίου προσφέρει οικονομία λόγω της χαμηλής κατανάλωσης και συμφέρει όταν γίνονται αρκετά χιλιόμετρα καθημερινά. Μεταχειρισμένα μικρά diesel υπάρχουν αρκετά πλέον στη χώρα μας και πωλούνται σε προσιτές τιμές. Εμείς επιλέξαμε 5 δημοφιλή οικονομικά μοντέλα του 2013 και σας τα παρουσιάζουμε παρακάτω με όλες τις απαραίτητες πληροφορίες.

Citroen C3 1.4 HDi

Το μικρό Citroen με τον πετρελαιοκινητήρα 1.4 HDi προσφέρεται σε προσιτές τιμές ως μεταχειρισμένο, είναι πολύ οικονομικό σε κατανάλωση και με χαμηλά τέλη κυκλοφορίας. Η απόδοση του diesel μηχανικού συνόλου είναι πιο χαμηλή έναντι άλλων ανταγωνιστικών μοντέλων, ωστόσο λόγω των 160 Nm ροπής κινείται σβέλτα εντός πόλεως και κυρίως με οικονομία.

Η άνεση είναι το κυρίαρχο χαρακτηριστικό και στο δρόμο, όπου η μαλακή ανάρτησή του είναι αποτελεσματική στους γεμάτους ανωμαλίες δρόμους, αν και στις πιο έντονες ανωμαλίες μεταφέρει θορύβους στο εσωτερικό. Το τελευταίο διακρίνεται για το μοντέρνο του σχεδιασμό και την προσεγμένη ποιότητα, ενώ σε επίπεδο χώρων ικανοποιεί για τις μετακινήσεις τεσσάρων ατόμων και ακόμα περισσότερο με το μεγάλο -για την κατηγορία- πορτ μπαγκάζ των 300 λίτρων.

Διαβάστε ακόμα: Δοκιμή Citroen C3 ντίζελ 1.6 BlueHDi 75 PS

Βασικός εξοπλισμός: ESP, 4 a/b, ηλ. παράθυρα εμπρός, τιμόνι υποβοηθούμενο και ρυθμιζόμενο, κεντρικό κλείδωμα θυρών, ηλ. καθρέπτες και air condition.

Μέση τιμή: 8.000 ευρώ, Τεκμήριο: 5.200 ευρώ, Τέλη κυκλοφορίας: 89,1 ευρώ

Τεχνικά χαρακτηριστικά: Κυβισμός: 1.398 κ.εκ., Ισχύς: 68/4.000 ps/σ.α.λ., Ροπή: 160/2.000 Nm/σ.α.λ., 0-100 χλμ./ώρα: 15,5 δλ., Μεικτή κατανάλωση: 3,8 λτ./100 χλμ., Εκπομπές CO2: 99 γρ./χλμ.

Fiat Punto 1.3 Multijet

Το Punto αποτελεί και αυτό μια οικονομική πρόταση μικρού αυτοκινήτου με κινητήρα πετρελαίου. Ο αρχικός 1.300άρης diesel των 75 ίππων έχει κατανάλωση 4,2 λτ./100 χλμ. (σύμφωνα με την Fiat), ενώ με τα 190 Nm ροπής επιταχύνει σβέλτα το μικρό Fiat και η λειτουργία του παρουσιάζει καλά χαρακτηριστικά.

Στα θετικά στοιχεία του Punto ανήκουν ακόμα η πολύ καλή προσφερόμενη άνεση και οι αρκετά καλοί χώροι για τους επιβάτες και τις αποσκευές (275 λτ.). Το εσωτερικό του διαθέτει καλή ποιότητα και νεανική εικόνα. Στο δρόμο το μικρό Fiat παρουσιάζεται ασφαλές και σταθερό, ενώ το ελαφρύ τιμόνι του διευκολύνει τους ελιγμούς αλλά σε γρήγορους ρυθμούς του λείπει το απαιτούμενο βάρος.

Διαβάστε ακόμα: Δοκιμή Fiat 500X ντίζελ 1.3 MTJ 95 hp

Βασικός εξοπλισμός: ESP, 7 a/b, ηλ. παράθυρα εμπρός, τιμόνι υποβοηθούμενο και ρυθμιζόμενο, κεντρικό κλείδωμα θυρών, ηλ. καθρέπτες, air condition και ράδιο CD.

Μέση τιμή: 7.900 ευρώ, Τεκμήριο: 4.600 ευρώ, Τέλη κυκλοφορίας: 109,76 ευρώ

Τεχνικά χαρακτηριστικά: Κυβισμός: 1.248 κ.εκ., Ισχύς: 75/4.000 ps/σ.α.λ., Ροπή: 190/1.750 Nm/σ.α.λ., 0-100 χλμ./ώρα: 13,6 δλ., Μεικτή κατανάλωση: 4,2 λτ./100 χλμ., Εκπομπές CO2: 112 γρ./χλμ.

Hyundai i20 1.1 CRDi

Μεταξύ των οικονομικών μικρών ντίζελ αυτοκινήτων λίγων ετών είναι και το Hyundai i20 με το μικρότερο diesel των 1.1 λίτρων. Σημείο αναφοράς στην εν λόγω έκδοση δεν είναι άλλο από το μικρής χωρητικότητας 3κύλινδρο πετρελαιοκινητήρα των 1.120 κ.εκ. με την απόδοση των 75 ίππων και 180 Nm ροπής, ο οποίος εκτός από «καθαρός» είναι πολύ οικονομικός και προσφέρει καλές επιδόσεις.

Στο προγενέστερο i20 η ποιότητα κατασκευής είναι καλή, όπως και οι χώροι των επιβατών, ενώ στο άνω άκρο της κατηγορίας κατατάσσεται το πορτ μπαγκάζ των 295 λίτρων. Ασφαλή χαρακτηριστικά παρουσιάζει στο δρόμο και καλά επίπεδα ανέσεων, ωστόσο η αίσθηση του τιμονιού δεν είναι η καλύτερη δυνατή.

Διαβάστε ακόμα: Δοκιμή ντίζελ Hyundai i20 1.1 CRDi 75 hp

Βασικός εξοπλισμός: ESP, 6 a/b, ηλ. παράθυρα εμπρός, τιμόνι υποβοηθούμενο και ρυθμιζόμενο, κεντρικό κλείδωμα θυρών, a/c και ράδιο CD.

Μέση τιμή: 7.600 ευρώ, Τεκμήριο: 4.000 ευρώ, Τέλη κυκλοφορίας: 89,1 ευρώ

Τεχνικά χαρακτηριστικά: Κυβισμός: 1.120 κ.εκ., Ισχύς: 75/4.000 ps/σ.α.λ., Ροπή: 180/2.500 Nm/σ.α.λ., 0-100 χλμ./ώρα: 15,7 δλ., Μεικτή κατανάλωση: 3,8 λτ./100 χλμ., Εκπομπές CO2: 99 γρ./χλμ.

Opel Corsa 1.3 CDTi

Το Corsa με τον πετρελαιοκινητήρα των 1.3 λίτρων συνδυάζει την αυξημένη ισχύ των 95 ίππων και 210 Nm ροπής με πολύ χαμηλή κατανάλωση (3,3 λτ./100 χλμ.) και λίγα κυκλοφορίας. Το εν λόγω μηχανικό σύνολο εξασφαλίζει σβέλτους ρυθμούς επιταχύνσεων από στάση και εν κινήσει, ωστόσο δε διακρίνεται ιδιαίτερα για την πολιτισμένη του λειτουργία και το τράβηγμα στις πολύ χαμηλές στροφές.

Κατά την κίνησή του, το Corsa 1.3 diesel αποπνέει στιβαρότητα και παρουσιάζεται ασφαλές σε κάθε διαδρομή, ικανοποιώντας το μέσο οδηγό, ενώ παρέχει καλά επίπεδα ανέσεων. Στο εσωτερικό του Corsa η εικόνα παραμένει σχετικά σύγχρονη και η ποιότητα κατασκευής βρίσκεται στο μέσο όρο της κατηγορίας, αφού δε λείπουν οι μικροατέλειες στη συναρμογή και τα πλαστικά είναι σκληρά στην υφή. Στην καμπίνα του μικρού Opel θα μετακινηθούν τέσσερα ενήλικα άτομα δίχως περιορισμούς, έχοντας στη διάθεσή τους 285 λίτρα για τις αποσκευές.

Διαβάστε ακόμα: Δοκιμή Opel Corsa 5d ντίζελ 1.3 CDTI ecoFLEX 95 PS

Βασικός εξοπλισμός: ESP, 6 a/b, ηλ. παράθυρα εμπρός, τιμόνι υποβοηθούμενο και ρυθμιζόμενο, κεντρικό κλείδωμα θυρών, ηλ. καθρέπτες, air condition, ράδιο CD και ζάντες αλουμινίου.

Μέση τιμή: 8.100 ευρώ, Τεκμήριο: 4.600 ευρώ, Τέλη κυκλοφορίας: 0 ευρώ

Τεχνικά χαρακτηριστικά: Κυβισμός: 1.248 κ.εκ., Ισχύς: 95/4.000 ps/σ.α.λ., Ροπή: 201/1.750 Nm/σ.α.λ., 0-100 χλμ./ώρα: 12,3 δλ., Μεικτή κατανάλωση: 3,3 λτ./100 χλμ., Εκπομπές CO2: 88 γρ./χλμ.

Skoda Fabia 1.2 TDI

Η Fabia με τον κινητήρα πετρελαίου των 1.2 λτ. με την πολύ χαμηλή κατανάλωση καυσίμου (3,8 λτ./100 χλμ.) αποτελεί μια πρόταση που δίνει έμφαση στην οικονομία. Το 3κύλινδρο ντίζελ μοτέρ έχει ικανοποιητική ισχύ και αποδίδει καλύτερα στις μεσαίες στροφές, αφού στις χαμηλές το τράβηγμα είναι μέτριο, ενώ οι κραδασμοί που παράγει δεν απουσιάζουν και οι επιδόσεις που προσφέρει απλά ικανοποιούν. {loadposition skoda}

Ασφαλή χαρακτηριστικά παρουσιάζει κατά την κίνησή του και ομαλές αντιδράσεις υπό πίεση, παρέχοντας καλή αίσθηση στον οδηγό του. Στο εσωτερικό του οι προσφερόμενοι χώροι είναι άνετοι για τις μετακινήσεις 4 ενήλικων ατόμων, όπως και ο χώρος αποσκευών των 315 λτ. Η καμπίνα της Fabia με την συντηρητική σχεδίαση είναι καλοφτιαγμένη και διαθέτει πολύ καλή εργονομία.

Διαβάστε ακόμα: Δοκιμή Skoda Fabia diesel 1.4 TDI 90 PS DSG7

Βασικός εξοπλισμός: 4 a/b, ηλ. παράθυρα εμπρός, τιμόνι υποβοηθούμενο και ρυθμιζόμενο, κεντρικό κλείδωμα θυρών, air condition και ράδιο CD.

Μέση τιμή: 7.400 ευρώ, Τεκμήριο: 4.000 ευρώ, Τέλη κυκλοφορίας: 89,1 ευρώ

Τεχνικά χαρακτηριστικά: Κυβισμός: 1.199 κ.εκ., Ισχύς: 75/4.200 ps/σ.α.λ., Ροπή: 180/2.000 Nm/σ.α.λ., 0-100 χλμ./ώρα: 14,2 δλ., Μεικτή κατανάλωση: 3,8 λτ./100 χλμ., Εκπομπές CO2: 99 γρ./χλμ.

Get it on Google Play Download on the App Store