Δοκιμή MINI Clubman One D

2

Έχοντας έτσι κι αλλιώς αναβαθμιστεί σε όλα τα επίπεδα και κυρίως σε αυτό της πρακτικότητας σε σχέση με την πρώτη του γενιά, το δεύτερης γενιάς MINI Clubman διατηρεί το πλεονέκτημα να εφοδιάζεται και με μια πλήρη γκάμα κινητήρων βενζίνης και diesel. Ειδικά στο δεύτερο κομμάτι, η έκδοση One D με τον 1.500άρη turbodiesel των 116 ίππων είναι η αρχική πετρελαιοκίνητη στη γκάμα, κοστίζοντας από 27.020 ευρώ με ένα πολύ καλό επίπεδο εξοπλισμού. Εμείς, δοκιμάζουμε αυτή την έκδοση για να δούμε κατά πόσο μπορεί να προσφέρει πολλά περισσότερα από τον απλώς «αρχικό» της ρόλο στη γκάμα του Clubman.


 

Ιδιαίτερη και μοντέρνα αισθητική

Το MINI Clubman 2ης γενιάς εφαρμόζει τις γνωστές, πολύ μοντέρνες φόρμες των υπολοίπων MINI, σε ένα μακρύτερο από το 3θυρο και 5θυρο MINI αλλά πάντα compact αμάξωμα 4,253 μέτρων, με πολλές καμπύλες, αλλά και αρκετές περιμετρικές γυάλινες επιφάνειες. Σήμα κατατεθέν του μοντέλου αποτελεί η διπλή πόρτα του χώρου αποσκευών, που προσφέρει και την απαραίτητη σύνδεση με το παλαιότερο MINI Clubman της δεκαετίας του ’70. Προσόν της 2ης γενιάς αποτελεί το γεγονός ότι πλέον υπάρχουν 4 πλαϊνές πόρτες κανονικού μεγέθους (το προηγούμενο MINI Clubman είχε 2+1 πλαϊνές πόρτες), κάτι που σε συνδυασμό και με το μακρύτερο μεταξόνιο, τονίζει την πρακτικότητα του μοντέλου. Φυσικά, όπως και σε όλα τα MINI, έτσι και στο Clubman One D υπάρχει η δυνατότητα εξατομίκευσης της εξωτερικής εμφάνισης, με διαφορετικού χρώματος οροφής, καθρεπτών, διάφορες ζάντες κ.ο.κ.

Διαβάστε ακόμα: Οδηγούμε το νέο MINI Countryman

Μοντέρνο, ποιοτικό και πιο πρακτικό εσωτερικό

Η καμπίνα των επιβατών του MINI Clubman One D δεν διαφοροποιείται από αυτή των υπολοίπων Clubman που έχουμε δοκιμάσει, παραμένοντας πολύ μοντέρνα σε σχεδίαση και με υψηλή ποιότητα κατασκευής. Χαρακτηριστικό γνώρισμα του εσωτερικού αποτελεί το μεγάλο στρογγυλό όργανο στη μέση της κονσόλας που φιλοξενεί το σύστημα πολυμέσων και συνδυάζεται με τον επίσης στρογγυλεμένο πίνακα οργάνων. Η εργονομία, έχει μεν βελτιωθεί σε σχέση με το παρελθόν, ωστόσο και πάλι χρειάζεται συνήθεια η θέση κάποιων διακοπτών (π.χ. το κουμπί της μίζας είναι χαμηλά στην κεντρική κονσόλα). Ποιοτικά, όπως προείπαμε το εσωτερικό του Clubman είναι απλά αψεγάδιαστό, με κορυφαία σε επιλογή πλαστικά μαλακά ή σκληρά και πολύ καλό φινίρισμα και συναρμογή. Στους χώρους, 4 ενήλικες θα βρουν θέση χωρίς πρόβλημα στο εσωτερικό του Clubman, με το πορτ-μπαγκάζ να έχει χωρητικότητα μικρομεσαίου μοντέλου (360 λτ.) και μεγάλο άνοιγμα, αν και η δίφυλλη πόρτα δυσκολεύει κάπως τη διαδικασία φόρτωσης.

Diesel με οικονομία και καλές επιδόσεις

Έχοντα το ρόλο της αρχικής πετρελαιοκίνητης έκδοσης στη γκάμα του MINI Clubman, το One D εφοδιάζεται με τον νεότερο 3κύλινδρο 1.500άρη diesel κινητήρα πετρελαίου της BMW, ο οποίος αποδίδει 116 ίππους ισχύος και 270 Nm ροπής. Το κιβώτιο με το οποίο συνδυάζεται είναι μηχανικό 6 σχέσεων, με το χαρακτηριστικό, σίγουρο κούμπωμα των κιβωτίων της MINI. Στην πράξη, ο κινητήρας αυτός επαρκεί και με το παραπάνω για να κινήσει σβέλτα το Clubman εκμεταλλευόμενος τη μέγιστη ροπή των 270 Nm που αποδίδει μόλις από τις 1.750 σ.α.λ., έχει αρκετά πολιτισμένη λειτουργία που δεν αφήνει να φανεί η 3κύλινδρη υπόστασή του, ενώ αποδεικνύεται και άκρως οικονομικός στη χρήση. Πιο συγκεκριμένα, κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας, η μέση κατανάλωση που καταγράψαμε ήταν 6,0 λτ./100 χλμ., ένα πολύ καλό νούμερο για το αυτοκίνητο το οποίο μπορεί να μειωθεί περαιτέρω εάν ο οδηγός κινείται πιο συχνά με το «Green» set-up από το οδηγικό προφίλ του αυτοκινήτου. Συνολικά και για όποιον θέλει να αποφύγει τον «σκόπελο» των 2.000 κ.εκ. του πιο ισχυρού και ροπάτου Cooper D, το One D θα τον καλύψει απόλυτα στις καθημερινές και όχι μόνο ανάγκες του κίνησης.

Διαβάστε ακόμα: Δοκιμή MINI Cooper S Cabrio

Ευχάριστο και ασφαλές

Βασισμένο και αυτό πάνω στη νεότερη πλατφόρμα UKL1 της BMW-MINI και με ανάρτηση που διαθέτει πολλαπλούς συνδέσμους στον πίσω άξονα, το Clubman One D εμφανίζεται ιδιαίτερα ευχάριστο στο δρόμο, ασφαλές και με πολύ καλά οδηγικά χαρακτηριστικά. Έτσι, το πάτημα είναι ιδιαίτερα σταθερό, η όλη αίσθηση που περνά στον οδηγό μέσω και του πολύ καλού τιμονιού είναι άκρως στιβαρή, ενώ και οι αντιδράσεις στο όριο δεν επιφυλάσσουν εκπλήξεις. Στο πεδίο της άνεσης, παρότι συνολικά δεν μπορεί να χαρακτηριστεί «σφιχτή», η ανάρτηση του Clubman έχει κάποιες λίγο πιο ξερές αντιδράσεις ιδίως κατά το πέρασμα από έντονες εγκάρσιες ανωμαλίες. Στην πόλη, το Clubman είναι ευκολοδήγητο και προσφέρει πολύ καλή περιμετρική ορατότητα, εκμεταλλευόμενο τις αρκετές περιμετρικές γυάλινες επιφάνειές του και ιδίως τα πολύ βολικά στο παρκάρισμα μεγάλα πίσω φινιστρίνια.

+ Ιδιαίτερη εμφάνιση-Επιλογές εξατομίκευσης, σχεδίαση-ποιότητα εσωτερικού, χώροι, κινητήρας, κατανάλωση, οδική συμπεριφορά

– Τιμή, αντιδράσεις ανάρτησης κατά το πέρασμα από έντονες ανωμαλίες

Καύσιμο
Πετρέλαιο
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.496
Κύλινδροι/βαλβίδες
3/12
Ταχύτητες
6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
116/4.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
270/1.750-2.250
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
10,4
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
192
Αστική (λτ./100 χλμ.)
4,6
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
3,6
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
3,9
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
104
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
101,92
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντιστρεπτική
Πίσω ανάρτηση
Πολλαπλοί σύνδεσμοι
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.253
Πλάτος (χλστ.)
1.800
Ύψος (χλστ.)
1.441
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.670
Βάρος (κιλά)
1.320
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
360
Αστέρια
(4)
Ασφάλεια ενηλίκου
90%
Ασφάλεια παιδιού
68%
Ασφάλεια πεζού
68%
Επικουρικά συστήματα
67%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ράδιο CD
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
27.020