Δοκιμή νέο MINI One 1.2 TwinPower Turbo 102 PS Automatic


Το ΜΙΝΙ περνάει στην τρίτη του γενιά από τότε που ανέλαβε η BMW την αναβίωσή του και σε αυτή παρουσιάζεται πιο ολοκληρωμένο από ποτέ. Το F56 ΜΙΝΙ είναι μεγαλύτερο κατά 98 χλστ. σε μήκος, φαρδύτερο κατά 44 χλστ. και διαθέτει μεγαλύτερο κατά 28 χλστ. μεταξόνιο από τον προκάτοχό του (R56).

Βασική αλλαγή στο νέο ΜΙΝΙ αποτελεί η νέα γκάμα τρικύλινδρων κινητήρων που το εφοδιάζουν. Αρχικά έχουμε την downsized έκδοση One με κινητήρα 1.2 λίτρων 75 ίππων αλλά και την υπερτροφοδοτούμενη έκδοσή του με τεχνολογία TwinPower Turbo με 102 ίππους, καθώς και τον αντίστοιχης τεχνολογίας κινητήρα 1.5 λίτρων της έκδοσης Cooper με 136 ίππους. Οι πετρελαιοκίνητες εκδόσεις One D και Cooper D εφοδιάζονται και εκείνες με 1.5 λίτρων τρικύλινδρους κινητήρες, απόδοσης 95 και 116 ίππων αντίστοιχα. Αντίθετα το Cooper S που και πάλι είναι η δυνατότερη έκδοση της γκάμας του ΜΙΝΙ, εφοδιάζεται με έναν νέο 4κύλινδρο κινητήρα 2.0 λίτρων που αποδίδει 192 ίππους και εκ των πραγμάτων χάνει το όποιο ενδιαφέρον στην ελληνική πραγματικότητα αλλά και γενικότερα όπως συμβαίνει και με την έκδοση Cooper SD η οποία εφοδιάζεται με επίσης 2λιτρο κινητήρα πετρελαίου απόδοσης 170 ίππων. Οι τιμές του νέου ΜΙΝΙ παραμένουν σχετικά με την κατηγορία διαστάσεών του ανεβασμένες (από 15.640 ευρώ με απόσυρση για το One των 75 ίππων), ωστόσο για άλλη μια φορά δικαιολογούνται τόσο από την συνολική του εικόνα όσο και από την μοναδικότητά του.

Αισθητικά το νέο ΜΙΝΙ ακολουθεί πιστά τις φόρμες των δύο προηγούμενων γενεών με τα κυκλικά σχήματα και τις έντονες καμπύλες να σκιαγραφούν για άλλη μια φορά το προφίλ του. Τα νέα μεγαλύτερα και πιο σύγχρονα φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω αρκούν για να προσδώσουν μια πιο εκλεπτυσμένη υφή στο παρουσιαστικό του διαφοροποιώντας το από τα προηγούμενα, παραμένοντας όμως συνολικά καλαίσθητο και μοναδικό σχεδιαστικά.

Επαρκής αλλά όχι και τόσο οικονομικός ο 1.2 λίτρων κινητήρας

Ο νέος κινητήρας του ΜΙΝΙ One είναι χωρητικότητας 1.2 λίτρων και αποδίδει με τη χρήση της τεχνολογίας TwinPower Turbo 102 ίππους και 180 Nm ροπής. Ως τρικύλινδρος παρουσιάζει τραχύτητα στην λειτουργία του η οποία φιλτράρεται ικανοποιητικά, ενώ η απόδοσή του επαρκεί για να κινήσει με άνεση το αμάξωμα των 1.120 κιλών παρουσιάζοντας θετικό τράβηγμα και καλή απόκριση. Το μηχανικό αυτό σύνολο συνδυάζεται με το αυτόματο σειριακό κιβώτιο των 6 σχέσεων στην έκδοση της δοκιμής, το οποίο είναι ομαλό στη λειτουργία του και αρκετά σβέλτο στις χειροκίνητες εναλλαγές. Αντίθετα με τον χαμηλό κυβισμό και το τρικύλινδρο της κατασκευής του, ο TwinPower Turbo κινητήρας του νέου ΜΙΝΙ One δεν ικανοποιεί τα αναμενόμενα όσον αφορά στην κατανάλωσή του, αφού εκείνη ξεπερνάει εύκολα τις εργοστασιακές τιμές φτάνοντας εύκολα η και ξεπερνώντας τα 7 λτ./100 χλμ. ανάλογα με τις ορέξεις του οδηγού.

Ποιοτικό και ευχάριστο εσωτερικό με ελαφριά αύξηση χώρων

Το εσωτερικό του νέου ΜΙΝΙ παραμένει ξεχωριστό επιστρατεύοντας την στρογγυλή αισθητική των προκατόχων του κυρίως όπως αυτή εκφράζεται από τον πίνακα οργάνων και την μεγάλη κεντρικά τοποθετημένη οθόνη πληροφοριών οι λειτουργίες της οποίας ελέγχονται από το περιστροφικό χειριστήριο ΜΙΝΙ Controller πίσω από τον επιλογέα ταχυτήτων. Η ποιότητα κατασκευής είναι κορυφαία και ελαφρώς αναβαθμισμένη σε σχέση με το παρελθόν, ενώ πολύ καλό είναι και το φινίρισμα αλλά και η εργονομία. Αισθητικά το μόνο που δείχνει εκτός κλίματος είναι η ένδειξη καυσίμου που έχει μετακομίσει σε ξεχωριστό τμήμα εκτός πίνακα οργάνων. Η θέση οδήγησης για άλλη μια φορά είναι εξαιρετική και δημιουργεί τις καλύτερες προϋποθέσεις για να γευτεί ο οδηγός τις οδηγικές αρετές του MINI. Παρά την αύξηση των διαστάσεών του το νέο ΜΙΝΙ και πάλι δεν ανταποκρίνεται στην άνετη μεταφορά 4 επιβατών στο εσωτερικό του αφού ναι μεν οι χώροι είναι ελαφρώς καλύτεροι, πάλι όμως θα χρειαστεί να γίνουν παραχωρήσεις ώστε να φιλοξενηθούν οι πίσω επιβάτες. Αντίθετα, ο βαθύς χώρος αποσκευών είναι αυξημένος κατά 51 λίτρα σε σχέση με το προκάτοχο ΜΙΝΙ, φτάνοντας έτσι τα 211 λίτρα που ικανοποιούν.  

Πιο ραφιναρισμένο αλλά και πάλι ΜΙΝΙ στο δρόμο

Η νέα πλατφόρμα στην οποία βασίζεται το νέο ΜΙΝΙ του προσδίδει πιο ραφιναρισμένα οδηγικά χαρακτηριστικά συνολικά, καθιστώντας το πιο ευχάριστο για το ευρύ κοινό και ειδικά για εκείνο που επιλέγει την έκδοση One. Έτσι αφενός η ανάρτηση που αποτελείται από γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και άξονα πολλαπλών συνδέσμων πίσω παρουσιάζει πιο καλή απορροφητικότητα μέσω της ρύθμισης αμορτισέρ ελατηρίων που και πάλι είναι σφιχτή, ενώ φυσικά δεν αφαιρεί τα πλεονεκτήματα της δομής της ως προς τα δυναμικά χαρακτηριστικά που είχαν ανέκαθεν τα ΜΙΝΙ. Η αίσθηση μπορεί να είναι ελαφρώς μειωμένη κυρίως από το ηλεκτρικά υποβοηθούμενο τιμόνι, όμως και πάλι παραμένει εξαιρετική με τον οδηγό να έχει και πάλι τον έλεγχο σε κάθε περίπτωση. Πιο συγκεκριμένα το νέο ΜΙΝΙ και δη σε γρήγορους ρυθμούς κίνησης σε φιδίσιες διαδρομές, παρουσιάζει πλέον ελαφρά υποστροφικές τάσεις στην είσοδο και το μπροστινό δεν έχει την αμεσότητα που είχε στο παρελθόν με το κλείσιμο του τιμονιού, ωστόσο απέκτησε ακόμα πιο ευχάριστο πίσω μέρος που συμμετέχει ενεργά και ελεγχόμενα στην όλη διαδικασία εφόσον το σύστημα ελέγχου της ευστάθειας είναι απενεργοποιημένο. Αντίθετα η μηχανική υποστήριξη του DSC ναι μεν θα στερήσει τον παιχνιδιάρικο χαρακτήρα του όμως θα το βοηθήσει να κινηθεί γρήγορα και με ασφάλεια σε κάθε είδους δρόμο.

(+) Ποιότητα κατασκευής, οδική συμπεριφορά και αίσθηση, απόδοση κινητήρα, θέση οδήγησης, μοναδικότητα εμφάνισης

(-) Κατανάλωση σε πραγματικές συνθήκες, χώροι για τους πίσω επιβάτες, αυξημένη τιμή αγοράς


Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.198
Κύλινδροι/βαλβίδες
3/12
Ταχύτητες
6 Auto
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
102/4.250
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
180/1.400
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
10,2
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
195
Αστική (λτ./100 χλμ.)
5,8
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
4,2
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
4,8
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
112
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
100,8
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Πολλαπλών συνδέσμων, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
3.821
Πλάτος (χλστ.)
1.727
Ύψος (χλστ.)
1.414
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.495
Βάρος (κιλά)
1.120
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
211
Αστέρια
(-)
Ασφάλεια ενηλίκου
-
Ασφάλεια παιδιού
-
Ασφάλεια πεζού
-
Επικουρικά συστήματα
-
ESP
 
Αερόσακοι
6
Ηλεκτρικά παράθυρα
2
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
16.940 (manual)
Get it on Google Play Download on the App Store