Δοκιμή MINI One 1.2 λτ. 102 PS 5θυρο

1

Η πεντάθυρη έκδοση One του MINI με τον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα των 1.2 λίτρων αποτελεί μια ιδιαίτερα ελκυστική πρόταση τόσο από άποψη τιμής όσο και επιδόσεων, ενώ παράλληλα είναι και πρακτική. Το 5θυρο MINI είναι μεγαλύτερο σε μήκος κατά 161 χλστ., ψηλότερο κατά 11 χλστ. και διαθέτει κατά 72 χλστ. μεγαλύτερο μεταξόνιο από το 3θυρο. Αισθητικά διατηρεί τις καμπύλες του 3θυρου και εκφράζει και εκείνο δυναμισμό αλλά δείχνει και πιο εκλεπτυσμένο αισθητικά σε αυτό τον τύπο αμαξώματος. Η τιμή του ξεκινά από 18.700 ευρώ και είναι κατά 1.250 ευρώ πιο ακριβή από την βασική έκδοση με τους 75 ίππους.

Όμορφο και καλοφτιαγμένο εσωτερικό

Το εσωτερικό του νέου MINI παραμένει ξεχωριστό και σε αυτή την γενιά, επιστρατεύοντας την στρογγυλή αισθητική των προκατόχων του κυρίως όπως αυτή εκφράζεται από τον πίνακα οργάνων και την μεγάλη κεντρικά τοποθετημένη οθόνη πληροφοριών οι λειτουργίες της οποίας ελέγχονται από το περιστροφικό χειριστήριο MINI Controller πίσω από τον επιλογέα. Η ποιότητα κατασκευής είναι κορυφαία και ελαφρώς αναβαθμισμένη σε σχέση με το παρελθόν, ενώ πολύ καλό είναι και το φινίρισμα αλλά και η εργονομία. Αισθητικά το μόνο που δείχνει εκτός κλίματος είναι η ένδειξη καυσίμου που έχει μετακομίσει σε ξεχωριστό τμήμα εκτός πίνακα οργάνων. Η θέση οδήγησης για άλλη μια φορά είναι εξαιρετική και δημιουργεί τις καλύτερες προϋποθέσεις για να γευτεί ο οδηγός τις οδηγικές αρετές του MINI. Οι χώροι είναι σχετικά καλοί και εξυπηρετούν τις ανάγκες 4 μέσου ύψους επιβατών με την εταιρεία να αναφέρει πως προσφέρει 72 χλστ. μεγαλύτερο χώρο για τα πόδια πίσω, 15 χλστ. πιο μεγάλο ύψος και 61 χλστ. περισσότερο πλάτος στο ύψος των ώμων. Ο χώρος αποσκευών με τη σειρά του είναι κατά 67 λίτρα μεγαλύτερος φτάνοντας τα 278 λίτρα.

Επαρκής αλλά όχι και οικονομικός ο κινητήρας

Ο κινητήρας του ΜΙΝΙ One είναι χωρητικότητας 1.2 λίτρων και με τη χρήση της τεχνολογίας TwinPower Turbo αποδίδει 102 ίππους και 180 Nm ροπής. Ως τρικύλινδρος παρουσιάζει τραχύτητα στην λειτουργία του και κραδασμούς σε χαμηλές στροφές παρά την ιδιαίτερη προσοχή που έχει δοθεί στον τομέα της ηχομόνωσης. Η λειτουργία του δεν εντυπωσιάζει σε καμία περίπτωση, ωστόσο είναι σε θέση να κινήσει σχετικά σβέλτα το βαρύ αμάξωμα του MINI παρουσιάζοντας θετικό τράβηγμα από χαμηλά και καλή απόκριση χωρίς σκαλοπάτια απόδοσης. Ο κινητήρας αυτός συνδυάζεται στην έκδοση της δοκιμής με 6τάχυτο αραιής κλιμάκωσης κιβώτιο το οποίο παρουσιάζει μέτριο κούμπωμα ωστόσο προαιρετικά μπορεί να εφοδιαστεί και με το 6τάχυτο αυτόματο σειριακό κιβώτιο της MINI. Αν και 1.2 λίτρων και 3κύλινδρος, ο κινητήρας αυτός δεν παρουσιάζει χαμηλή κατανάλωση σε πραγματικές συνθήκες αφού σε εκείνες προσεγγίζει τα 8 λτ./100 χλμ.

Ιδιαίτερα ευχάριστο οδηγικά και σε αυτή την έκδοση

Το MINI και σε αυτή την έκδοση παραμένει ένα πολύ ευχάριστο οδηγικά αυτοκίνητο και  υπό προϋποθέσεις αποτελεί ένα fun to drive αυτοκίνητο με παιχνιδιάρικη οδική συμπεριφορά. Η ανάρτηση του αποτελείται από γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και άξονα πολλαπλών συνδέσμων πίσω και είναι σφιχτή ωστόσο απορροφά ικανοποιητικά τις ανωμαλίες χωρίς να χτυπάει. Η αίσθηση μπορεί να είναι ελαφρώς αποστειρωμένη κυρίως από το ηλεκτρικά υποβοηθούμενο τιμόνι, ωστόσο παραμένει καλή με τον οδηγό να έχει τον έλεγχο σε κάθε περίπτωση. Πιο συγκεκριμένα το νέο ΜΙΝΙ και δη σε γρήγορους ρυθμούς κίνησης σε στριφτερές διαδρομές, παρουσιάζει πλέον ελαφρά υποστροφικές τάσεις στην είσοδο με το μπροστινό να μην έχει την αμεσότητα των προκατόχων του. Από την άλλη απέκτησε ακόμα πιο ευχάριστο πίσω μέρος που συμμετέχει ενεργά και ελεγχόμενα στην όλη διαδικασία εφόσον το σύστημα ελέγχου της ευστάθειας είναι απενεργοποιημένο. Η υποστήριξη του DSC ναι μεν θα στερήσει τον παιχνιδιάρικο χαρακτήρα του πίσω μέρους (που σαφώς υπάρχει πάλι σε μορφή ελαφρώματος), όμως θα το βοηθήσει να κινηθεί γρήγορα και με ασφάλεια σε κάθε είδους δρόμο. Τα φρένα είναι ικανά για την ακινητοποίησή του με την αίσθηση από το σχετικό πεντάλ να είναι κορυφαία.

(+) Σχεδίαση μέσα – έξω, ποιότητα κατασκευής, οδική συμπεριφορά και αίσθηση, απόδοση κινητήρα, θέση οδήγησης, μοναδικότητα εμφάνισης

(-) Κατανάλωση σε πραγματικές συνθήκες, χώροι για τους πίσω επιβάτες, αυξημένη τιμή αγοράς


Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.198
Κύλινδροι/βαλβίδες
3/12
Ταχύτητες
6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
102/4.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
180/1.400
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
10,1
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
192
Αστική (λτ./100 χλμ.)
5,9
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
4,2
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
4,8
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
112
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
109,76
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Πολλαπλών συνδέσμων, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
3.982
Πλάτος (χλστ.)
1.727
Ύψος (χλστ.)
1.425
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.567
Βάρος (κιλά)
1.140
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
278
Αστέρια
(4)
Ασφάλεια ενηλίκου
79%
Ασφάλεια παιδιού
73%
Ασφάλεια πεζού
66%
Επικουρικά συστήματα
56%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Ηλεκτρικά παράθυρα
2
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ράδιο CD
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
18.700