Στα άδυτα ενός αυτοκινήτου φυσικού αερίου

Το φυσικό αέριο κίνησης είναι ένα οικολογικό καύσιμο, το οποίο παράλληλα είναι λιγότερο δαπανηρό αλλά εξίσου ασφαλές με τη βενζίνη ή το πετρέλαιο. Γνωρίζουμε όμως πραγματικά πως λειτουργεί ένα αυτοκίνητο με φυσικό αέριο; Ο Andrew Shepherd και ο Antonio Calvo της SEAT, ειδικοί στο συμπιεσμένο φυσικό αέριο (CNG), μας εξηγούν πώς λειτουργεί ένα τέτοιο όχημα:

Δείτε ακόμη: 5+1 μύθοι και αλήθειες για τα αυτοκίνητα CNG

Δύο στόμια πλήρωσης καυσίμων πίσω από την ίδια θύρα τροφοδοσίας: Ο Antonio Calvo, Director of sustainable mobility, εξηγεί: «Ο ανεφοδιασμός είναι ίδιος όπως σε ένα βενζινοκίνητο ή πετρελαιοκίνητο αυτοκίνητο. Το στόμιο πλήρωσης είναι στην ίδια θέση και χρειάζεται τον ίδιο χρόνο για το γέμισμα. Και δεδομένου ότι ο ανεφοδιασμός γίνεται με φυσικό αέριο, δεν μυρίζει, ούτε στάζει τίποτα».

Αεροστεγείς δεξαμενές: Βρίσκονται κάτω από το πάτωμα του χώρου αποσκευών, εκεί όπου συνήθως υπάρχει ο εφεδρικός τροχός και είναι κατασκευασμένες από χάλυβα υψηλής αντοχής με αντιδιαβρωτική επεξεργασία. Ένα σετ από ηλεκτρομαγνητικές βαλβίδες ασφαλείας σφραγίζουν το αέριο στο εσωτερικό και ανοίγουν μόνο όταν ανάβει η ανάφλεξη. Η κατάσταση τους πιστοποιείται κάθε 4 χρόνια και τα εξαρτήματα έχουν δοκιμαστεί κάτω από ακραίες συνθήκες: «Οι δεξαμενές βρίσκονται σε πίεση 200 bars, αλλά αντέχουν περισσότερο από το διπλάσιο, ώστε η ασφάλεια να είναι απολύτως εγγυημένη», λέει ο Antonio.

Δύο τύποι καυσίμων και ένας μόνο κινητήρας: Τα αυτοκίνητα CNG είναι εξοπλισμένα με τελευταίας τεχνολογίας κινητήρα εσωτερικής καύσης, που λειτουργεί με συμπιεσμένο φυσικό αέριο ή βενζίνη. Ο οδηγός δεν αντιλαμβάνεται πότε πραγματοποιείται η αλλαγή αυτή, καθώς η απόδοση του κινητήρα είναι ακριβώς η ίδια και με τους δύο τύπους καυσίμου.

Δείτε ακόμη: Τα φθηνότερα αυτοκίνητα με φυσικό αέριο

Έλεγχοι ασφαλείας: Τα οχήματα CNG συμμορφώνονται με τα πιο αυστηρά πρότυπα του κλάδου. Κατά τη διάρκεια του σταδίου ανάπτυξης, υποβάλλονται σε μία σειρά αυστηρών δοκιμών, συμπεριλαμβανομένων δοκιμών σύγκρουσης προκειμένου να εξασφαλιστεί ότι παραμένουν απόλυτα ασφαλή. «Στην ακραία περίπτωση υψηλών θερμοκρασιών που προκαλούνται από πυρκαγιά, το αέριο μπορεί να απελευθερωθεί ελεγχόμενα χάρη στις θερμικές ασφάλειες που βρίσκονται σε κάθε δεξαμενή, αποτρέποντας έτσι τη δημιουργία υπερβολικής πίεσης», λέει ο Andrew.

Ηλεκτρονικά ελεγχόμενη και προσαρμοσμένη πίεση: Το φυσικό αέριο αποθηκεύεται στις δεξαμενές σε περίπου πίεση 200 bar, αλλά εισάγεται στο κινητήρα με πίεση που δεν υπερβαίνει τα 10 bar. Ένας ρυθμιστής πίεσης δύο σταδίων που βρίσκεται στο χώρο του κινητήρα μειώνει την πίεση και διασφαλίζει τη βέλτιστη παροχή αερίου ενώ η ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου του κινητήρα παρακολουθεί συνεχώς αυτόν τον ηλεκτρονικό ρυθμιστή.

Ένας δείκτης δείχνει το είδος καυσίμου που χρησιμοποιείται: Η αίσθηση στο τιμόνι είναι ίδια είτε το όχημα κινείται με φυσικό αέριο είτε με βενζίνη, οπότε ο μόνος τρόπος που ο οδηγός μπορεί να καταλάβει αυτή τη διαφορά είναι να κοιτάξει την ένδειξη καυσίμου στον πίνακα οργάνων. Όταν είναι ενεργοποιημένη σημαίνει ότι το αυτοκίνητο λειτουργεί με φυσικό αέριο ενώ όταν είναι εκτός λειτουργίας σημαίνει ότι βρίσκεται σε λειτουργία βενζίνης. Δύο επιπλέον δείκτες εμφανίζουν την ποσότητα κάθε τύπου καυσίμου ενώ ο υπολογιστής ταξιδίου παρέχει πληροφορίες όπως η κατανάλωση και το εύρος που απομένει.

Δείτε ακόμη: Υγραέριο κίνησης LPG ή φυσικό αέριο CNG; Τι είναι και που διαφέρουν

Get it on Google Play Download on the App Store