Το Hyundai Atos μεγάλωσε γενιές οδηγών

228

Το πρώτο αυτοκίνητο είναι από τις πιο σημαδιακές στιγμές στη ζωή ενός ανθρώπου. Και δεν μιλάμε για το πρώτο τετράτροχο, στην άδεια του οποίου μπαίνει το όνομα του κατόχου. Εννοούμε το αυτοκίνητο στο οποίο ένας οδηγός γαλουχείται, μαθαίνει να συντονίζει χέρια και πόδια στις αλλαγές ταχυτήτων, «καίει» συμπλέκτες μέχρι να μάθει να εκκινεί σωστά, γεμίζει σημάδια προφυλακτήρες και τροχούς στα παρκαρίσματα, επιχειρεί τις πρώτες του «καρφωτές» αλλαγές και τα αντίστοιχα χειρόφρενα. Άκοπους «εκπαιδευτές», ακριβώς σαν το Hyundai Atos.

Το ημίψηλο σουλούπι από την Κορέα, αποτέλεσε την απαρχή του δεύτερου κύματος της «εισβολής» της Hyundai στην Ευρώπη –και την Ελλάδα, ειδικότερα. Σκοπός του; Όσο το δυνατόν περισσότερες υπηρεσίες, με το χαμηλότερο κόστος. Με μήκος 3.495 χλστ., πλάτος 1.495 χλστ., ύψος 1.615 χλστ. και μεταξόνιο 2.380 χλστ. το Atos ήταν η επιτομή του «ματζόβελου». Η εύρεση θέσης στάθμευσης ήταν πανεύκολη, καθότι χώραγε με άνεση σχεδόν παντού, η διαδικασία παρκαρίσματος επίσης -ελέω κάθετου πίσω μέρους, ψηλής θέσης οδήγησης και ορατότητας λόγω μεγάλων γυάλινων επιφανειών-, ενώ το μεγάλο ύψος εξασφάλιζε εξαιρετικό χώρο για τα κεφάλια των επιβατών.

Δείτε ακόμα: Hyundai Accent του 2001 με 31.921 χλμ. για 2.450€

Το Atos είχε χώρο για 4 επιβάτες, ενώ το πορτμπαγκάζ των 263 λίτρων είναι εξαιρετικό ακόμα και με τα σημερινά δεδομένα της κατηγορίας, φτάνοντας μέχρι τα 1.064 κατόπιν αναδίπλωσης των πίσω καθισμάτων! Η πρακτικότητα και χωροταξία σε όλο της το μεγαλείο.

Ενδεικτικό της σημασίας που είχε το μίνι MPV για την Hyundai, είναι το γεγονός πως επενδύθηκαν 155 εκατομμύρια δολάρια για την εξέλιξή του (σ.σ. τότε η Hyundai Motors δεν ήταν στο ελάχιστο ο σημερινός γίγαντας στην αυτοκινητοβιομηχανία), με τα σχέδια να μετατρέπονται σε τελικό προϊόν εντός μόλις 23 μηνών. Ο σχεδιασμός του έγινε με γνώμονα τη χαριτωμένη εμφάνιση και την προσέλκυση νεαρού/γυναικείου κοινού, εξ ου τα στρογγυλά φανάρια και η συνολική αίσθηση χαμογελαστού προσώπου στο εμπρός μέρος.

Την κίνησή του ανέλαβε o Epsilon G4HC των 996 κ.εκ. και απόδοση 55 ίππων και 82 Nm ροπής. Το χαμηλό βάρος των 845 κιλών και η σφιχτή κλιμάκωση του 5τάχυτου χειροκίνητου κιβωτίου (υπήρχε και 4άρι αυτόματο, αλλά προτιμήθηκε σε ελάχιστες περιπτώσεις) εξασφάλιζαν νεύρο στις χαμηλές ταχύτητες, εκεί δηλαδή που απαιτείται το απαραίτητο ξεπέταγμα σε συνθήκες αστικής κίνησης. Τα 15,4 δλ. για τα 100 χλμ./ώρα από στάση, μαζί με τα 160 χλμ./ώρα της τελικής, ήταν αξιοπρεπή νούμερα επιδόσεων. Αυτό που ένοιαζε περισσότερο το αγοραστικό κοινό, ωστόσο, ήταν τα 5,4 λίτρα/100 χλμ. της μέσης κατανάλωσης και το χαμηλό κόστος ασφάλισης, μαζί με την μικρή φορολογική επιβάρυνση που εξασφάλιζε ο χαμηλός κυβισμός του κινητήρα.

Ο εξοπλισμός του ήταν ο τυπικός για αυτοκίνητο πόλης της εποχής: ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, air condition προαιρετικά και στροφόμετρο ούτε καν στα έξτρα, τουλάχιστον στα πρώτα χρόνια κυκλοφορίας. Οπότε, ιδανικό αυτοκίνητο για «Νικόλες», οι οποίοι αναγκαστικά μάθαιναν να αλλάζουν ταχύτητα με «το αυτί».

Διαβάστε επίσης: Genesis G90: Η εκθαμβωτική ναυαρχίδα της Hyundai

Όπως ήταν αναμενόμενο, το Atos εξελίχθηκε σε… G-Atos (κάποιο πρόσθεταν το «G» στο λογότυπο) για την Hyundai, «ισοπεδώνοντας» τα ταμεία. Μια επιτυχία που έγινε ακόμα πιο έντονη το 1999, όταν εμφανίστηκε το Prime: η πιο αεροδυναμική και σπορ (όσο καταχρηστικά μπορούμε να την αποκαλέσουμε έτσι) έκδοση του μοντέλου, με το χαμηλότερο ύψος της οροφής και την κλίση του πίσω μέρους, που μείωσε τον χώρο αποσκευών στα 219 λίτρα. Τόσο το Atos Fun (όπως μετονομάστηκε το αρχικό, με τα κάθετα φωτιστικά σώματα), όσο και το Prime ήταν παντού στον δρόμο: ως πρώτο αυτοκίνητο νέων οδηγών, ως δεύτερο μικρών οικογενειών, ως τρίτο μεγαλύτερων, με σήματα σχολής οδηγών, με αυτοκόλλητα γραφείων ενοικιάσεων.

Ήταν τέτοια η απήχηση που απολάμβανε στη χώρα μας, ώστε υπήρξαν αρκετοί που πήγανε στις αντιπροσωπείες της Hyundai με σκοπό να αγοράσουν Accent ή Lantra, καταλήγοντας να αγοράσουν τελικά και ένα Atos μαζί! Εποχές παχύσαρκων αγελάδων τότε, βέβαια, αλλά και πάλι, απίστευτη εμπορική επιτυχία.

Δείτε ακόμα: Θα δίνατε 15.000 ευρώ για νέο Hyundai Elantra;

Το facelift του 2003 στέρησε από το Atos την χαρακτηριστική χαρούμενη «φατσούλα», προς τέρψιν δυο μεγάλων φωτιστικών σωμάτων εμπρός (που θύμιζαν έντονα αυτά του Suzuki Grand Vitara) και δυο μικρών πίσω. Ο κινητήρας έφτασε στα 1.1 λίτρα και η απόδοση στα 60 άλογα. Στο μυαλό όλων, όμως, Atos είναι τα Fun και Prime, τα οποία συνεχίζουν αγόγγυστα το έργο τους, εν έτει 2019, απόδειξη της παροιμιώδους αξιοπιστίας και αντοχής τους.