Έτοιμο power bank για ηλεκτρικά αυτοκίνητα

28

Το μεγαλύτερο ζήτημα των ηλεκτρικών προς επίλυση, δεν είναι άλλο από την αυτονομία. Μια γαλλική εταιρία, ωστόσο, ισχυρίζεται πως βρήκε τη λύση μεταφέροντας -μεγεθύνοντας, καλύτερα- μια τεχνολογία ευρέως γνωστή από τα smartphones!

Τα power banks λογικά τα γνωρίζετε. Μπαταρίες που λειτουργούν ως φορτιστές και δίνουν σωτήριες λύσεις, δίχως να χρειάζεται να κουβαλάμε τους κανονικούς φορτιστές και να αναζητούμε εναγωνίως πρίζα. Στα ηλεκτρικά οχήματα -ειδικά των μικρότερων κατηγοριών- η εύρεση σημείου φόρτισης απασχολεί συχνά τους οδηγούς τους. Και μιλάμε για πραγματικά δύσκολη στιγμή, αν το αυτοκίνητο μείνει από μπαταρία στη μέση του πουθενά καθώς εδώ δεν πρόκειται να επιλυθεί η κατάσταση με ένα μπιτόνι βενζίνη. Η EP Tender προσφέρει τη λύση.

Δείτε ακόμα: Νέο Renault Twingo Z.E. με 0-50 χλμ./ώρα σε 4 δλ.

Οι Γάλλοι σχεδίασαν μια φορητή μπαταρία ιόντων λιθίου 60kWh, την προσάρμοσαν σε ένα ειδικά διαμορφωμένο τρέιλερ και την τοποθέτησαν σε ένα Renault ZOE ZE20. Σε αυτή την έκδοση, η μπαταρία των 22 kWh προσφέρει θεωρητική αυτονομία 210 χιλιόμετρων (υπάρχουν και τα ZE40/ΖΕ50, με μεγαλύτερες μπαταρίες 41 και 52 kWh, εξασφαλίζοντας αυτονομία 240 και 390 χλμ. αντίστοιχα). Η μπαταρία των 60 kWh της EP Tender υπόσχεται αύξηση της αυτονομίας μέχρι τα 560 χιλιόμετρα, παρά το επιπλέον βάρος των 250 κιλών που θα πρέπει να τραβήξει το ZΟΕ.

Γενικότερα, η επέκταση της αυτονομίας κυμαίνεται από τα 150 έως τα 300-350 χιλιόμετρα, αναλόγως μπαταρίας  που καλείται να φορτίσει (όσο ισχυρότερη, τόσο μικρότερο το ποσοστό ενίσχυσης) και στυλ οδήγησης.

Διαβάστε επίσης: Μην φορτίζετε τα ηλεκτρικά στο γκαράζ σας!

Η μονάδα διαχείρισης της μπαταρίας βρίσκεται σε συνέργεια με το λογισμικό του αυτοκινήτου, αναλαμβάνοντας να το φορτίσει όταν το επίπεδο ενέργειας πέσει στο 10%. Αυτή τη στιγμή υπάρχουν 20 power banks που βρίσκονται σε δημόσια χρήση στη Γαλλία, έτοιμα προς ενοικίαση (όπως τα ηλεκτρικά πατίνια που βλέπουμε στο κέντρο της Αθήνας) και με κόστος 34 ευρώ την ημέρα. Όλα χρησιμοποιούνται από οδηγούς ZOE και Kangoo EV, με τον CEO της εταιρίας, Jean-Baptiste Segard, να δηλώνει πως υπάρχουν συζητήσεις με το Groupe Renault-Nissan-Mitsubishi και το PSA για επέκταση της συνεργασίας και -γιατί όχι- διάθεση του αυτοκινητικού power bank προς αγορά.