Δοκιμή Peugeot 208 diesel 1.6 BlueHDi 100

Το δημοφιλές μικρό μοντέλο της Peugeot, το 208 διατίθεται με μια ευρεία γκάμα κινητήρων βενζίνης και πετρελαίου, καλύπτοντας κάθε απαίτηση. Μεταξύ των εκδόσεων που συγκεντρώνουν ενδιαφέρον και έχουμε δοκιμάσει παλαιότερα, είναι ο turbo βενζίνης 1.2 PureTech 110 και ο αρχικός diesel 1.6 BlueHDi 75. Αυτή τη φορά δοκιμάζουμε το 208 1.6 BlueHDi 100 (υπάρχει και το 1.6 BlueHDi 120), το οποίο πωλείται σε τιμές που ξεκινούν από 16.000 ευρώ και είναι κατά 1.000 ευρώ ακριβότερο από την αντίστοιχη έκδοση με τον “75άρη” ντίζελ.

Διαβάστε εδώ όλες τις δοκιμές ανά μάρκα

Ιδιαίτερα ξεχωριστό χρώμα με κοκκώδη υφή

Το συγκεκριμένο 208 1.6 BlueHDi 100 της δοκιμής ξεχωρίζει εξωτερικά από το πρωτοποριακό χρώμα κοκκώδης υφής σε απόχρωση Ice Silver (υπάρχει και το Ice Grey), το οποίο συνδυάζει τις ιδιότητες του ματ και του σατινέ. Το εν λόγω χρώμα ταιριάζει απόλυτα στο σπορτίφ σχεδιασμού αμάξωμα του 208, ενώ σύμφωνα με την Peugeot είναι πιο ανθεκτικό και ευκολότερο στη φροντίδα από τα κλασσικά ματ χρώματα, καθώς προσφέρει εξαιρετική αντοχή στις μικρές γρατζουνιές και στο συχνό πλύσιμο με υψηλή πίεση ή περιστρεφόμενες βούρτσες.

Αποδοτικός, πολιτισμένος και οικονομικός ο κινητήρας

To diesel μηχανικό σύνολο των 1.6 λτ. απόδοσης 100 ίππων μόνο θετικά γνωρίσματα παρουσιάζει, συνδυάζοντας τις σβέλτες επιδόσεις, με την χαμηλή κατανάλωση και την πολιτισμένη λειτουργία. Από τις χαμηλές στροφές ο εν λόγω κινητήρας παρουσιάζει θετικό τράβηγμα, αποδίδοντας την πλούσια ροπή των 254 Nm από τις 1.750 σ.α.λ. Οι ρυθμοί επιταχύνσεων είναι πολύ καλοί τόσο από στάση (0-100 χλμ./ώρα σε 10,7 δλ.), όσο και εν κινήσει. Παράλληλα, οι κραδασμοί είναι ελάχιστοι και ο θόρυβος φιλτράρεται αποτελεσματικά από την ηχομόνωση. Η κατανάλωση σε αστικές συνθήκες κίνησης κυμάνθηκε στα 5,6 λτ./100 χλμ., ενώ η μακριά 5η ταχύτητα (130 χλμ./ώρα με 2.200 σ.α.λ.) μειώνει την κατανάλωση χωρίς ο κινητήρας να “κρεμάει”. Εκεί που υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης είναι στην αίσθηση του επιλογέα των ταχυτήτων με τις μακριές διαδρομές.

Άνετο και ευχάριστο στην οδήγηση

Το 208 1.6 BlueHDi 100 είναι ένα πολύ ισορροπημένο αυτοκίνητο στην οδήγηση, αφού συνδυάζει με επιτυχημένο τρόπο την άνεση με την ασφαλή οδική συμπεριφορά και την ευχάριστη αίσθηση, καθώς και την ευελιξία στην πόλη. Οι αναρτήσεις απορροφούν αποτελεσματικά τις διάφορες ανωμαλίες των δρόμων και σε συνδυασμό με τα αναπαυτικά καθίσματα ενισχύουν την προσφερόμενη άνεση. Κινούμενο στις ευθείες των εθνικών οδών, το αμάξωμα του 208 εμπνέει σιγουριά και εμπιστοσύνη στον οδηγό του ακόμα και σε γρήγορους ρυθμούς. Αντίστοιχα και σε διαδρομές με στροφές το μικρό Peugeot παρουσιάζει λογικές κλίσεις και αυξημένα περιθώρια πρόσφυσης, ενώ ο οδηγός λαμβάνει θετική αίσθηση από το τιμόνι, το οποίο έχει σωστό βάρος, αίσθηση και είναι άμεσο στις εντολές.

Δείτε ακόμα: Μικρά αυτοκίνητα βενζίνης με τη χαμηλότερη κατανάλωση

Εσωτερικό με μοντέρνο σχεδιασμό και καλούς χώρους

Στο εσωτερικό του Peugeot 208 τις πρώτες εντυπώσεις κερδίζει ο μοντέρνος και μινιμάλ σχεδιασμός του. Κυρίαρχα στοιχεία αποτελούν το μικρό σε διάμετρο τιμόνι, ο πίνακας οργάνων που είναι τοποθετημένος σε μια ξεχωριστή θέση πάνω στο ταμπλό και το σύστημα πολυμέσων SMEG με την ψηλά τοποθετημένη (στην κονσόλα) μεγάλη οθόνης αφής των 7 ιντσών. Αρχικά η θέση οδήγησης μπορεί να ξενίσει, ωστόσο τελικά συνηθίζεται και το μικρό τιμόνι διευκολύνει εν τέλει τους χειρισμούς. Παράλληλα, ανάλογα με το ύψος του οδηγού και του καθίσματος, ενδέχεται να κρύβεται από το τιμόνι ένα μικρό τμήμα του πίνακα οργάνων, όχι όμως βασικές ενδείξεις. Στους πιο ψηλούς οδηγούς το τιμόνι βρίσκεται σχετικά χαμηλά και ίσως να μην τους διευκολύνει. Ποιοτικά το εσωτερικό του 208 είναι προσεγμένο τόσο σε υλικά όσο και σε φινίρισμα και συναρμογή των επιμέρους τμημάτων. Τέλος, από πλευράς χώρων, το μικρό Peugeot είναι σε θέση να μεταφέρει χωρίς παραχωρήσεις 4 ενήλικες επιβάτες, ενώ ο χώρος αποσκευών των 285 λίτρων έχει εκμεταλλεύσιμο σχήμα.

(+): Σχεδίαση, ευκολία στην οδήγηση, γρήγορο τιμόνι, άνεση, πολιτισμένη λειτουργία κινητήρα, κατανάλωση

(-): Μακριές διαδρομές επιλογέα ταχυτήτων, θέση οδήγησης με «ιδιαίτερα» χαρακτηριστικά

Καύσιμο
Πετρέλαιο
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.560
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/8
Ταχύτητες
5
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
100/3.750
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
254/1.750
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
10,7
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
187
Αστική (λτ./100 χλμ.)
3,6
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
2,7
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
3,0
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
79
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
3.973
Πλάτος (χλστ.)
1.739
Ύψος (χλστ.)
1.460
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.538
Βάρος (κιλά)
1.165
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
285
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
88%
Ασφάλεια παιδιού
78%
Ασφάλεια πεζού
61%
Επικουρικά συστήματα
83%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Ηλεκτρικά παράθυρα
2
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
16.000
Get it on Google Play Download on the App Store