Δοκιμή BMW 420i Coupe

2

Η BMW Σειρά 4 μας συστήθηκε το 2013, παίρνοντας την σκυτάλη από την μέχρι τότε Σειρά 3 Coupe, φέρνοντας έτσι τη νέα ονοματολογία στην γκάμα της γερμανικής μάρκας. Πλέον, τέσσερα χρόνια μετά, ανασυντάσσεται με σκοπό να παραμείνει η αιχμή του δόρατος στην κατηγορία.

Το έργο της πίσω στο 2013 δεν ήταν εύκολο καθώς η Σειρά 3 Coupe έχει βαριά. Δεν πρέπει να ξεχνάμε πως η Σειρά 3 εξάλλου ξεκίνησε ως κουπέ μοντέλο με την E21, για να συνεχίσει με την E30 σε κουπέ και σεντάν αμάξωμα, κάτι που σταμάτησε το 2013 με τον ερχομό της Σειρά 4. Επομένως η αλλαγή ονομασίας εκτός του ότι ενόχλησε πιθανώς ή ξένισε κάποιους οπαδούς της μάρκας, είχε ένα ομολογουμένως δύσκολο έργο. Να ξεκινήσει σχεδόν από το μηδέν χωρίς την προίκα της ονοματοδοσίας… Και ομολογουμένως με τέτοια εμφάνιση ήταν δύσκολο να μην τα καταφέρει και μάλιστα περίφημα. Μία εμφάνιση όμως η οποία δέχθηκε, σε αυτή την ανανεωμένη εκδοχή της κάποιες αλλαγές προκειμένου να παραμείνει σύγχρονη και επίκαιρη και φυσικά να συνεχίσει με την ίδια δυναμική τις πωλήσεις της, αφού μέσα σε τρία χρόνια (μέχρι το τέλος του 2016) έχει πουλήσει 400.000 μονάδες σε όλο τον κόσμο.

Αυθεντικό κουπέ

Όπως προαναφέραμε η BMW Σειρά 4 Coupe είναι ένα πανέμορφο αυτοκίνητο, του οποίου τα σχεδιαστικά χαρακτηριστικά φρόντισαν να τονίσουν οι σχεδιαστές της γερμανικής μάρκας και όχι να τα διαφοροποιήσουν. Έτσι, κατάφεραν να δημιουργήσουν ένα ακόμη πιο ελκυστικό αμάξωμα, το οποίο ξεχωρίζει για τους ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες, τους μεγαλύτερους αεραγωγούς εμπρός, το ανασχεδιασμένο πίσω μέρος και τα φώτα τεχνολογίας LED τόσο εμπρός όσο και πίσω. Εδώ, στην έκδοση της δοκιμής μας, το βλέπουμε στο χρώμα Snapper Rocks Blue (κοστίζει 1.209 ευρώ), το οποίο πραγματικά είναι εντυπωσιακό και υπογραμμίζει με τον καλύτερο τρόπο την εμφάνιση της BMW Σειρά 4 Coupe. Μία εμφάνιση που αποτελεί τον ορισμό του κουπέ αμαξώματος, με μακρύ εμπρός μέρος, πίσω κολόνες με μεγαλύτερη κλίση από τις εμπρός και φυσικά δύο πόρτες (με παράθυρα χωρίς πλαίσιο). Όσον αφορά στις διαστάσεις της, το μήκος της είναι 4.640 χλστ. το πλάτος 1.825 χλστ. και το ύψος 1.377 χλστ. ενώ το μεταξόνιό της είναι στα 2.810 χλστ.

Επεμβάσεις ουσίας στο ποιοτικό εσωτερικό

Το εσωτερικό της ανανεωμένης BMW Σειρά 4 Coupe έχει αλλαγές που δεν διαφοροποιούν ιδιαίτερα την εμφάνιση της σε σχέση με το μοντέλο που αντικατέστησε, αλλά είναι ουσιαστικές. Και αυτό γιατί πλέον το σύστημα πολυμέσων iDrive είναι στην πιο σύγχρονη εκδοχή του, ο πίνακας οργάνων έχει διαφοροποιηθεί και διαθέτει και το Multi Functional Instrument Display (πίνακας οργάνων πολλαπλών λειτουργιών 8,8 ιντσών με τεχνολογία Black Panel), το οποίο μεταβάλλει την απεικόνιση των ενδείξεων αναλόγως προγράμματος οδήγησης, ενώ υπάρχουν περισσότεροι συνδυασμοί υλικών και χρωμάτων. Η ποιότητα κατασκευής παραμένει κορυφαία τόσο όσον αφορά στα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί όσο και στην συναρμολόγησή τους, καθώς σε πείθουν για την αντοχή τους στον χρόνο, ζωρίς να κάνουν κιχ… Το σπορ δερμάτινο τιμόνι M είναι εκεί για να σου υπενθυμίζει πως έχεις να κάνεις με μια κατασκευή που δίνει προτεραιότητα στην οδήγηση, ενώ η εργονομία παραμένει σε πολύ καλό επίπεδο και μόνο το iDrive χρειάζεται κάποια μικρή εξοικείωση. Ο χώρος στην κονσόλα δαπέδου μονοπωλείται από την σχεδίαση του επιλογέα του αυτόματου κιβωτίου 8 σχέσεων Steptronic, από τα κουμπιά «Ελέγχου Οδηγικής Εμπειρίας» και τον πιεζοπεριστροφικό επιλογέα του iDrive, ενώ λίγο πιο πίσω υπάρχει υποβραχιόνιο με αποθηκευτικό χώρο. Εμπρός από τον επιλογέα, υπάρχουν δύο ποτηροθήκες και θήκη για μικροαντικείμενα. Οι τσέπες στις πόρτες είναι ευρύχωρες, ενώ το πίσω κάθισμα είναι σχεδιασμένο για να φιλοξενήσει δύο άτομα. Από την άλλη ο χώρος αποσκευών είναι στα 445 λίτρα.

Σου κάνει όλα τα γούστα…

Η BMW 420i Coupe που βλέπετε στις πιο πάνω εικόνες μας ήταν και αυτή που μας παραχωρήθηκε για δοκιμή. Το βαυαρικό μοντέλο κάτω από το καπό του έχει ένα τετρακύλινδρο, βενζινοκίνητο σύνολο 2.0 λτ. το οποίο αποδίδει 184 ίππους στις 5.000 σ.α.λ. και 270 Nm ροπής από τις 1.350 έως και τις 4.600 σ.α.λ. Νούμερα που σε συνδυασμό με το αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων (Steptronic το ονομάζει η BMW και κοστίζει 2.900 ευρώ επιπλέον), χαρίζουν 0-100 χλμ./ώρα σε 7,5 δλ. και τελική ταχύτητα 236 χλμ./ώρα. Όσον αφορά στην πραγματική μέση κατανάλωση, αυτή είναι στα 7,4 λίτρα/100 χλμ. ενώ οι εκπομπές CO2 είναι στα 127 γρ./χλμ. Στην πράξη το μοτέρ είναι αρκετά δυνατό και τραβάει από χαμηλά έως και τον κόφτη σχεδόν, ενώ ο ήχος του αν και διακριτικός έχει ωραία χροιά. Η απόκρισή του στο βύθισμα του πεντάλ του γκαζιού είναι γρήγορη, ενώ η ποιότητα λειτουργία τους είναι για σεμινάριο. Όσον αφορά στην συνεργασία του με το αυτόματο κιβώτιο, αυτή είναι πολύ καλή, καθώς οι αλλαγές είναι πάντοτε στον σωστό χρόνο, ομαλές και γρήγορες. Ακόμη και σε σπορ οδήγηση το κιβώτιο θα ανταποκριθεί και θα μπορέσει να ακολουθήσει τον ρυθμό. Φυσικά τα προγράμματα λειτουργίας είναι πάντοτε εκεί για να επιλέξετε ένα από τα τέσσερα (EcoPro, Comfort, Sport και Sport+) και να προσαρμόσετε το αυτοκίνητο στις απαιτήσεις σας.

Όσον αφορά στην οδική της συμπεριφορά, η BMW έχει τονίσει τον δυναμικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου κάνοντας πιο σφικτή την ανάρτηση, χωρίς όμως να θυσιάσει στο ελάχιστο την άνεση. Έτσι μπορείς να κινηθείς εξαιρετικά άνετα σε ταχύτητες αυτοκινητοδρόμου αλλά και να διασκεδάσεις μαζί της στο επαρχιακό δίκτυο. Σε εκπλήσσει μάλιστα με την προοδευτικότητα των αντιδράσεών της και με το πόσο γλυκά κουνάει την ουρά της… κρύβοντας περίτεχνα το βάρος της που είναι στα 1.570 κιλά.

Η BMW 420i Coupe είναι ένα αυτοκίνητο που θα σε ταξιδέψει ατσαλάκωτο, ενώ ταυτόχρονα μπορεί να σου προσφέρει έντονες οδηγικές συγκινήσεις. Φυσικά το τίμημα είναι ανάλογο, καθώς οι τιμές της ξεκινούν από τα 49.720 ευρώ και αν και ο εξοπλισμός της είναι πλουσιοπάροχος, σίγουρα οι «σειρήνες» του προαιρετικού εξοπλισμού είναι πολλές και θα σας μαγέψουν…

+ Ποιότητα κατασκευής, ηχομόνωση, οδική συμπεριφορά, λειτουργία ανάρτησης, ποιότητα λειτουργία κινητήρα, λειτουργία αυτόματου κιβωτίου, εξοπλισμός, εργονομία, θέση οδήγησης, εμφάνιση

– Ορατότητα προς τα πίσω, κόστος αυτόματου κιβωτίου

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.998
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
8 Auto
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
184/5.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
270/1.350 – 4.600
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
7,5
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
236
Αστική (λτ./100 χλμ.)
7,1
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
4,5
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
5,5
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
127
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
152,4
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα Μακφέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Πολλαπλών συνδέσμων, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.640
Πλάτος (χλστ.)
1.825
Ύψος (χλστ.)
1.377
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.810
Βάρος (κιλά)
1.570
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
445
Ασφάλεια ενηλίκου
-
Ασφάλεια παιδιού
-
Ασφάλεια πεζού
-
Επικουρικά συστήματα
-
ESP
 
Αερόσακοι
6
Ηλεκτρικά παράθυρα
2
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ράδιο CD
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
49.720