Δοκιμή ανανεωμένη Mercedes-Benz E 250

H 4ης γενιάς Mercedes Benz E-Class, η οποία λανσαρίστηκε το 2009 δέχτηκε το 2013 ανανέωση και εκσυγχρονίστηκε τόσο αισθητικά όσο και μηχανικά, ενισχύοντας την  συνολική της εικόνα σε κάθε τομέα, προκειμένου να πορευτεί με την ίδια σιγουριά στην απαιτητική κατηγορία των μεγάλων αυτοκινήτων πολυτελείας. To πάλαι ποτέ «παππουδίστικο» σεντάν πρεσβεύει με ένταση την νέα λογική σχεδίασης της Mercedes που έχει εκπλήξει ευχάριστα τους θιασώτες της αυτοκίνησης γενικότερα. Η ανανέωση της χάρισε και νέους κινητήρες με βασικό τον 1.6 λίτρων της έκδοσης E 180 με τους 156 ίππους και τιμή από 44.170 ευρώ με απόσυρση, ενώ αντίστοιχη έκδοση κινητήρα διαθέτει και η άμεση αντίπαλος BMW 520 AT.

Η Ε 250 που δοκιμάζουμε εφοδιάζεται με τον 2λιτρο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα των 211 ίππων και κοστίζει από 54.250 ευρώ (με απόσυρση), ωστόσο η τιμή ανεβαίνει επικίνδυνα αν επιλεχθεί κάτι από την πλούσια γκάμα αξεσουάρ που περιλαμβάνονται στον κατάλογο του μοντέλου. Ως είθισται, η Mercedes εφοδιάζει και την  E-Class με πολλά τεχνολογικά προηγμένα καλούδια όπως τα συστήματα Pre Safe, Distronic  Plus, Collision Prevention Assist, Attention Assist, Active Lane Keeping Assist, Brake Assist κ.α.   

Δυναμική, αεράτη και επιβλητική  

Η γενιά W212 από την αρχή της καριέρας της άφησε πίσω της το συντηρητικό προφίλ των προκατόχων της και συνεχίζει και στην facelift εκδοχή της να προσφέρει όσα υπόσχεται, κρυμμένα όμως κάτω από ένα ακόμα πιο εντυπωσιακό αμάξωμα. Οι αλλαγές περιλαμβάνουν νέα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED και νέα μάσκα με πιο στρογγυλεμένη αισθητική. Στο πίσω μέρος επίσης νέα είναι τα φώτα και εκείνα τεχνολογίας LED που ακολουθούν εκείνη των εμπρός, με την σχεδίαση ωστόσο να μην διαφοροποιείται σε σχέση με την προ facelift έκδοση. Η εκλεπτυσμένη αισθητική της ανανεωμένης E- Class, συναντά τον δυναμισμό της έκδοσης AVANTGARDE, ενώ με το προαιρετικό πακέτο AMG (όπως του αυτοκινήτου της δοκιμής) εκείνος τονίζεται υπέρμετρα και διαμορφώνει ένα εντυπωσιακό σύνολο που τραβάει τα βλέμματα. Oλα τα βλέμματα.

Εξαιρετικός σε λειτουργία και επιδόσεις κινητήρας, καίει αν πιεστεί

Ο δίλιτρος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας της Ε 250 αποδίδει 211 ίππους (184 ίππους στην έκδοση Ε 200) και 350Nm ροπής διαθέσιμα από τις 1.200 – 4.000 σ.α.λ. Το μοτέρ αυτό διακρίνεται για τα ραφιναρισμένα του λειτουργικά χαρακτηριστικά και την ομαλή του λειτουργία σε όλο το φάσμα περιστροφής του, προσδίδοντας παράλληλα πολύ καλές επιδόσεις στο βάρους 1.655 κιλών αμάξωμα της Ε-Class. Ο κινητήρας αυτός συνδυάζεται με το 7τάχυτο κιβώτιο 7G-Tronic Plus της Mercedes, το οποίο ταιριάζει στον χαρακτήρα του αυτοκινήτου προβάλλοντας ομαλές εναλλαγές, ωστόσο ακόμα και στην θέση S (Sport) μεταξύ των Eco και Comfort προγραμμάτων του, δεν μπορεί να χαρακτηριστεί ιδιαίτερα γρήγορο. Επειδή ο κινητήρας αναδεικνύει σε έναν βαθμό την σπορ πλευρά της Ε-Class (ναι έχει), η κατανάλωση είναι δύσκολο να διατηρηθεί στα χαμηλά επίπεδα που ανακοινώνει η Mercedes. Πιο συγκεκριμένα με σβέλτη οδήγηση και με το κιβώτιο στην χειροκίνητη λειτουργία, τα 11 λτ./100 χλμ. σε αστικό κύκλο είναι μια ρεαλιστική τιμή, ενώ για εκτός πόλης διαδρομές και με τη χρήση του αυτόματου κιβωτίου η τιμή αυτή μπορεί να πέσει και στα 7,5 λτ./100 χλμ. 

Πολυτελής και άνετη στο εσωτερικό της

Η E-Class έχει ανανεωθεί αισθητικά και στο εσωτερικό της (που παραμένει αυστηρού ύφους) με τις αλλαγές να αφορούν στην σχεδίαση των αεραγωγών, στη νέα λωρίδα που διατρέχει το ταμπλό και την προσθήκη ενός αναλογικού ρολογιού στο κέντρο εκείνου που τονίζει την πολυτέλεια. Το εσωτερικό είναι κατασκευασμένο από μαλακά υλικά υψηλής ποιότητας και τόσο η συναρμολόγηση όσο και το φινίρισμα βρίσκονται σε εξαιρετικά επίπεδα. Ο πίνακας οργάνων είναι σύγχρονος και καλαίσθητος ενώ η εργονομία και σε αυτή τη Mercedes απαιτεί χρόνο εξοικείωσης. Ανάμεσα στα καθίσματα -πολυθρόνες εμπρός και λόγω απουσίας επιλογέα ταχυτήτων (βρίσκεται στην κολόνα του τιμονιού) και χειρόφρενου (παραδοσιακά αριστερά από τον οδηγό), υπάρχει άπλετος χώρος για μικροαντικείμενα, προσφέροντας υψηλά επίπεδα άνεσης στους δύο επιβάτες. Στο πίσω κάθισμα οι φιλοξενούμενοι θα νιώσουν αρχοντικά αφού θα μετακινηθούν με όλες τις ανέσεις, ενώ και ένα 3ο άτομο στη μέση του μεγάλου πίσω καθίσματος δεν θα συναντήσει ιδιαίτερα προβλήματα. Ο χώρος αποσκευών έχει όγκο 540 λίτρων και διαθέτει μεγάλο άνοιγμα και πλήρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα.

Εξαιρετική αίσθηση στο δρόμο και ικανή και για ατασθαλίες

Η Mercedes-Benz E-Class γενικά είναι ένα άνετο και ασφαλές αυτοκίνητο που μπορεί να καλύψει με περίσσια ευκολία μεγάλες αποστάσεις. Η Ε 250 της δοκιμής είναι μια άλλη περίπτωση και αυτό γιατί η προαιρετική αυτόματα ρυθμιζόμενη ανάρτηση DIRECT CONTROL που διαθέτει, η οποία στην έκδοση AVANTGARDE με το πακέτο AMG την χαμηλώνει  κατά 15 χλστ., την κάνουν ένα εντελώς διαφορετικό αυτοκίνητο που βγάζει και σπορ χαρακτήρα. Αρχικά η ανάρτηση αυτή είναι καταπληκτική στη λειτουργία της αφού απορροφά όλες τις ανωμαλίες υποδειγματικά, δεν επιτρέπει στο αμάξωμα να εμφανίζει κλίσεις και ανταποκρίνεται με ευκολία και σε σπορτίφ ανησυχίες. Χωρίς υπερβολές η ανάρτηση είναι όλα τα λεφτά σε αυτό το αμάξι και αξίζει μέχρι τελευταίας δεκάρας το επιπλέον κόστος.

Από κει και ύστερα η E 250 είναι πολύ ευχάριστη οδηγικά παραμένοντας ένα πρωτίστως οικογενειακό αυτοκίνητο μεγάλων αποστάσεων, ενώ όταν της ζητηθεί ο ικανός κινητήρας σε συνδυασμό με την ανάρτηση που αναφέραμε και το ακριβές σύστημα διεύθυνσης (DIRECT STEER) επιτρέπουν στον οδηγό να κινηθεί ταχύτατα ακόμα και σε στροφερές διαδρομές. Η συμπεριφορά της εκεί είναι ουδέτερη με τον μεγάλο όγκο του αμαξώματος και το αυξημένο του βάρος να ευθύνονται για τις ελαφρά υποστροφικές τάσεις στο όριο. Ως πισωκίνητη η E 250 μπορεί να ανοίξει την ουρά της σε δρόμο με χαμηλό συντελεστή πρόσφυσης και με τις κατάλληλες ενέργειες του οδηγού. Αυτό φυσικά αν το ESP απενεργοποιηθεί από το μενού του πίνακα οργάνων, ενώ αξίζει να αναφερθούμε και στο σύστημα Control Logic αυτού, το οποίο επεμβαίνει σε αρχικό στάδιο υπερστροφής μειώνοντας ελεγχόμενα την ταχύτητα και αν ο οδηγός επιμείνει με περισσότερο τιμόνι και γκάζι για να ανοίξει η τροχιά του πίσω μέρους, το σύστημα ανταποκρίνεται αποπλέκοντας καθολικά το ESP. Στην πράξη ο οδηγός μπορεί να προκαλέσει απόλυτα ελεγχόμενη υπερστροφή ισχύος με το μακρύ μεταξόνιο του αυτοκινήτου να επιδρά καταλυτικά στην ευχάριστη αυτή διαδικασία. Η εξαιρετική εικόνα της Ε 250 στο δρόμο συμπληρώνεται τέλος από τα αποτελεσματικά φρένα που και εκείνα είναι καλύτερα στην έκδοση της δοκιμής με το πακέτο AMG.

(+) Ανάρτηση, ποιότητα, χώροι, οδική συμπεριφορά, design μέσα έξω, πολυτέλεια, ενεργητική και παθητική ασφάλεια

(-) Τιμή αγοράς με επιπλέον εξοπλισμό, αργό σχετικά κιβώτιο ταχυτήτων, πραγματικές τιμές κατανάλωσης

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.991
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
7
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
211/5.500
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
350/1.200
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
7,4
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
243
Αστική (λτ./100 χλμ.)
7,5
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
4,8
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
5,8
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
135
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
148,5
Εμπρός ανάρτηση
Πολλαπλών συνδέσμων, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Πολλαπλών συνδέσμων, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αερ. δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρομηχανική
Μήκος (χλστ.)
4.879
Πλάτος (χλστ.)
1.854
Ύψος (χλστ.)
1.474
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.874
Βάρος (κιλά)
1.735
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
540
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
86%
Ασφάλεια παιδιού
77%
Ασφάλεια πεζού
59%
Επικουρικά συστήματα
86%
ESP
 
Αερόσακοι
7
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
54.250
Get it on Google Play Download on the App Store