Δοκιμή Citroen C4 Picasso ντίζελ 1.6 e-HDi 115 PS

Με το μικρομεσαίο πολυχρηστικό μοντέλο Picasso, τόσο στην πρώτη γενιά Xsara Picasso όσο και στην παλαιότερη και νέα C4 Picasso, η Citroen «παντρεύει» με επιτυχία το ξεχωριστό στιλ με τους άνετους χώρους και την πρακτικότητα που αναζητά ένας οικογενειάρχης. Το δεύτερης γενιάς C4 Picasso εκτός από τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία που ακολουθεί, βασίζεται και στη νέα πλατφόρμα EMP2 του ομίλου PSA, ενώ συνολικά είναι βελτιωμένο και εκσυγχρονισμένο σε κάθε επίπεδο, αποτελώντας ένα ιδανικό σύγχρονο οικογενειακό αυτοκίνητο. Επίσης, προσφέρεται σε ανταγωνιστικές τιμές με πλήρη αρχικό εξοπλισμό, που ξεκινούν από τα 18.420 ευρώ με τον βενζινοκινητήρα 1.6 λίτρων 120 ίππων, ενώ η έκδοση της δοκιμής με τον πετρελαιοκινητήρα 1.6 e-HDi των 115 ίππων ξεκινά από τα 20.620 ευρώ (τιμές με απόσυρση και Green Bonus) και διακρίνεται για τον ιδιαίτερα οικονομικό του χαρακτήρα τόσο στην κατανάλωση (4,0 λτ./100 χλμ.) όσο και στα τέλη κυκλοφορίας (94,5 ευρώ).

Εξαιρετικός ο 1.6 e-HDi κινητήρας πετρελαίου

Ο ντίζελ κινητήρας που κινεί το Citroen C4 Picasso είναι ο e-HDi των 1.6 λίτρων απόδοσης 115 ίππων και 270 Nm ροπής (διατίθεται και έκδοση με 90 ίππους και 5τάχυτο μηχανικό η αυτόματο κιβώτιο), ο οποίος ταιριάζει γάντι με τον οικογενειακό χαρακτήρα του μοντέλου. Το μηχανικό αυτό σύνολο διακρίνεται για την ήσυχη λειτουργία του χωρίς ανεπιθύμητους κραδασμούς και θορύβους και το θετικό του τράβηγμα. Παράλληλα προσδίδει καλές επιδόσεις εν κινήσει στο αμάξωμα των 1.298 κιλών και επιτυγχάνει πολύ καλές τιμές κατανάλωσης (σε πραγματικές συνθήκες περίπου 6,0 λτ./100 χλμ.). Το 6τάχυτο κιβώτιο που συνδυάζεται με αυτό τον κινητήρα εξυπηρετεί σε μακρινά ταξίδια με την αραιή του κλιμάκωση.

Hi Tech εσωτερικό με πολύ καλή ορατότητα και χώρους

Το εσωτερικό του Citroen C4 Picasso χαρακτηρίζεται από την μοναδική του σχεδίαση, όπου βασικό γνώρισμά του αποτελεί η απουσία κουμπιών στην κεντρική κονσόλα. Στη θέση αυτής έχει πάρει μια οθόνη αφής μέσω της οποίας ο οδηγός διαχειρίζεται όλα τα συστήματα. Πάνω από εκείνη, άλλη μια ψηφιακή οθόνη 12 ιντσών ενημερώνει τον οδηγό για ότι συμβαίνει στο όχημα σε ρόλο πίνακα οργάνων, ενώ το τιμόνι διακρίνεται και εκείνο για τον hitech σχεδιασμό του διαθέτοντας αρκετά πλήκτρα για τις επιμέρους λειτουργίες του ηχοσυστήματος, του cruise control και άλλων συστημάτων. Σε κάθε περίπτωση πάντως η εργονομία δεν βρίσκεται στα καλύτερά της στο εσωτερικό του C4 Picasso αφού για να διαχειριστείς ένα οποιοδήποτε σύστημα απαιτεί την απόσπαση της προσοχής σου από το δρόμο και αρκετές ώρες εκμάθησης. Η ποιότητα είναι καλή όπως και το φινίρισμα, ωστόσο παρατηρούνται μερικές ατέλειες συναρμολόγησης σε κάποια κρυφά σημεία του ταμπλό. Οι χώροι είναι αντάξιοι του ονόματος του Picasso και σε κάθε περίπτωση ικανοποιούν με πολύ άνεση 5 επιβάτες που θα κάτσουν σε ανεξάρτητα καθίσματα. Ο χώρος αποσκευών έχει όγκο 537 λίτρων, πλήρως εκμεταλλεύσιμο επίπεδο σχήμα και εντυπωσιάζει με το χαμηλό κατώφλι και το μεγάλο του άνοιγμα.

Εστιασμένο στην άνεση και στην ασφάλεια οδηγικά

Το Citroen C4 Picasso όπως και τα περισσότερα αυτοκίνητα της Citroen επιδεικνύει ένα άνετο και ασφαλές οδηγικό προφίλ με την ανάρτηση να απορροφά εξαιρετικά ακόμα και τις έντονες ανωμαλίες των δρόμων. Καθίσταται σαφές ότι είναι ένα πολύ ικανό αυτοκίνητο στην πραγματοποίηση μεγάλων αποστάσεων όπου εκτός από άνεση προσφέρει και ασφαλείς μετακινήσεις αφού παραμένει σταθερό παρά το μεγάλο όγκο και ύψος του και δεν κλονίζεται από ανέμους ωστόσο μερικές φορές και σε μεγάλες ταχύτητες παρατηρούνται κάποιοι αεροδυναμικοί θόρυβοι. Εκτός από το βασικό πεδίο δράσης του πάντως που είναι ο αυτοκινητόδρομος, το C4 Picasso τα καταφέρνει καλά και σε επαρχιακές φιδίσιες διαδρομές και εκεί τον όποιο φραγμό στην οδήγηση επιφέρουν μόνον οι σχετικά έντονες κλίσεις του αμαξώματος αφού ακόμα και στην υπερβολή παραμένει ουδέτερο στις αντιδράσεις του. Το τιμόνι προσφέρει καλή αίσθηση στον οδηγό -αντίθετα με τον επιλογέα ταχυτήτων- ενώ, τέλος και τα φρένα ικανοποιούν με την αίσθηση και την απόδοσή τους.

  

(+) Εξωτερική εμφάνιση, εσωτερικός διάκοσμος, χώροι, πρακτικότητα, ορατότητα, άνεση ανάρτησης, κινητήρας

(-) Εργονομία, αίσθηση κιβωτίου ταχυτήτων, κλίσεις αμαξώματος

Καύσιμο
Πετρέλαιο
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.560
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
115/3.600
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
270/1.750
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
11,8
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
189
Αστική (λτ./100 χλμ.)
4,5
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
3,8
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
4,0
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
105
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
94,5
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.430
Πλάτος (χλστ.)
1.830
Ύψος (χλστ.)
1.610
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.785
Βάρος (κιλά)
1.298
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
537
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
86%
Ασφάλεια παιδιού
88%
Ασφάλεια πεζού
68%
Επικουρικά συστήματα
81%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
20.620
Get it on Google Play Download on the App Store