Δοκιμή MINI Countryman Cooper S ALL4 Automatic

Το MINI Countryman ήταν το πρώτο μοντέλο της MINI με τέσσερις πόρτες, το οποίο πρόσφερε την πρακτικότητα και τους χώρους που ανέκαθεν έλλειπαν από το 3θυρο MINI, συν μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος. Χαρακτηριστικά που διατήρησε αναλλοίωτα και το Countryman που ανανεώθηκε το 2014, τέσσερα χρόνια μετά το λανσάρισμά του. Οι αλλαγές που φέρει είναι μεν διακριτικές αλλά αρκετές, τόσο στο αμάξωμα όσο στο εσωτερικό και στα μηχανικά μέρη.


Εξωτερικά, το ανανεωμένο MINI Countryman απέκτησε ακόμα πιο ενδιαφέρουσα και σπορτίφ σχεδίαση μέσω της ανασχεδιασμένης μάσκας, ενώ στην έκδοση ALL4 τα πλαστικά προστατευτικά τμήματα περιμετρικά του αμαξώματος είναι στάνταρ. Για πρώτη φορά εφοδιάζεται με μαύρα γυαλιστερά τμήμα, όπως στο περίγραμμα των φωτιστικών σωμάτων εμπρός – πίσω, στη μάσκα, στις μεσαίες κολόνες, στα διαγώνια ένθετα στα εμπρός φτερά και στις ράγες οροφής, χαρίζοντάς του ακόμα πιο έντονη προσωπικότητα και στιλ. Επιπλέον το δυναμισμό του τονίζουν τα LED φώτα ομίχλης χαμηλά στον προφυλακτήρα και τα νέα σχέδια ζαντών αλουμινίου.

Ποιοτικό, νεανικό και άνετο εσωτερικό

Στο εσωτερικό του ανανεωμένου MINI Countryman οι αλλαγές εστιάζονται στις νέες επενδύσεις και στο στροφόμεντρο και κεντρικό στρογγυλό όργανο σε ανθρακί φόντο. Σχεδιαστικά παραμένει πολύ ευχάριστο και νεανικό, ενώ και ποιοτικά είναι πολύ προσεγμένο τόσο σε υλικά όσο σε συναρμογή και φινίρισμα. Στα μείον η μέτρια εργονομία των πολλών και μικρών διακοπτών της κεντρικής κονσόλας, οι οποίοι αποσπούν την προσοχή του οδηγού. Σε επίπεδο χώρων, το MINI Countryman θα μετακινήσει με άνεση τέσσερα ενήλικα άτομα. Το πίσω διαιρούμενο 60:40 κάθισμα μετακινείται ξεχωριστά μέχρι 13 εκατοστά εμπρός, εξασφαλίζοντας χώρο για τις αποσκευές από 350-450 λτ. ή έως 1.170 λτ. με την αναδίπλωσή του.

Σπορτίφ και ευχάριστο στο δρόμο εις βάρος της άνεσης

Το Countryman Cooper S ALL4 είναι όπως περιμένει κανείς από ένα MINI πολύ ευχάριστο οδηγικά και με σπορτίφ αίσθηση, χάρη στον πολύ καλό συνδυασμό πλαισίου – κινητήρα – τετρακίνησης. Το τιμόνι είναι ιδιαίτερα ακριβές, άμεσο και με πολύ καλή πληροφόρηση ανεξαρτήτως της διαδρομή και της ταχύτητας. Στις ευθείες το τετρακίνητο Countryman παρουσιάζει υποδειγματική σταθερότητα όπως και στις στροφές όπου τα περιθώρια πρόσφυσης υψηλά ακόμα και σε βρεγμένο οδόστρωμα, ενώ γίνεται απολαυστικό με την απενεργοποίηση του DSC. Με γεμάτο γκάζι το αυτοκίνητο γλιστρά με τα τέσσερα και κατόπιν κλείνει την τροχιά του με το πίσω μέρος. Το μόνο -αναμενόμενο- αρνητικό του γνώρισμα είναι η μέτρια άνεση από την ανάρτηση, η οποία αντιδρά ξερά και κουράζει στους γεμάτους ανωμαλίες δρόμους. Όσο για το σύστημα τετρακίνησης ALL4 χρησιμοποιεί ένα ηλεκτροϋδραυλικό συμπλέκτη για τη μεταφορά της ροπής και στους πίσω τροχούς. Σε κανονικές οδηγικές συνθήκες, μέχρι το 50% της ισχύος κατανέμεται στους πίσω τροχούς, ενώ μπορεί να φτάσει μέχρι το 100%.

Πιο δυνατός κινητήρας αλλά με υψηλή κατανάλωση

Ο άμεσου ψεκασμού κινητήρας των 1.6 λίτρων με το μεταβλητής γεωμετρίας twin scroll turbo και το μεταβλητό χρονισμό των βαλβίδων αποδίδει 190 ίππους, έναντι 184 πριν, ενώ οι επιδόσεις, κατανάλωση και οι εκπομπές CO2 είναι -σύμφωνα με τη MINI- ελάχιστα βελτιωμένες. Στην πράξη, το μηχανικό αυτό σύνολο επιταχύνει σε πολύ γρήγορους ρυθμούς το αμάξωμα των 1.415 κιλών τόσο από στάση όσο και εν κινήσει, με γραμμικό τρόπο από τις χαμηλές στροφές. Ο κινητήρας παράγει σπορτίφ ήχο που είναι καλοδεχούμενος σε πιο έντονους ρυθμούς, ωστόσο σε συνθήκες ταξιδιού ο τονισμένος του θόρυβος γίνεται αισθητός έως και ενοχλητικός. Θετικά χαρακτηριστικά παρουσιάζει το 6τάχυτο αυτόματο κιβώτιο Steptronic του αυτοκινήτου της δοκιμής (και με paddles στο τιμόνι), το οποίο είναι γρήγορο στις εντολές του οδηγού ανεξαρτήτως επιλογής. Σημαντικότερο αρνητικό στοιχείο του κινητήρα είναι η πολύ υψηλή κατανάλωση, αφού σε πραγματικές συνθήκες και με προσεκτική οδήγηση δύσκολα πέφτει κάτω από τα 11 λτ./100 χλμ.

(+) Σχεδίαση, χώροι – πρακτικότητα, ποιότητα, επιδόσεις, οδική συμπεριφορά, οδηγική αίσθηση

(-) Άνεση ανάρτησης, εργονομία, θόρυβος κινητήρα, κατανάλωση, τιμή, υψηλά τέλη κυκλοφορίας

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.598
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
6 Auto
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
190/5.500
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
260/1.700
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
8,1
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
213
Αστική (λτ./100 χλμ.)
9,5
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
5,7
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
7,1
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
165
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
371,25
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Πολλαπλών συνδέσμων, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι 307 χλστ.
Πίσω φρένα
Δίσκοι 280 χλστ.
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.109
Πλάτος (χλστ.)
1.789
Ύψος (χλστ.)
1.561
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.595
Βάρος (κιλά)
1.415
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
350
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
84%
Ασφάλεια παιδιού
83%
Ασφάλεια πεζού
63%
Επικουρικά συστήματα
71%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
30.750 (manual)
Get it on Google Play Download on the App Store