Δοκιμή Opel Corsa 5d ντίζελ 1.3 CDTI ecoFLEX 95 PS


Το δυνατό χαρτί στα χέρια της Opel, το Corsa φτάνει αισίως στην 5η του γενιά και δείχνει να είναι σε θέση να συνεχίσει την πολύ καλή εμπορική πορεία του ονόματός του, βασιζόμενο στο νέο του look, την εκσυγχρονισμένη του εικόνα και την βελτίωση σε σημαντικούς τομείς όπως εκείνες της άνεσης και της ποιότητας κατασκευής. Το Opel Corsa είναι διαθέσιμο και με νέους κινητήρες βενζίνης 1.0Τ 90 και 115 ίππων (δοκιμή Corsa 1.0T 90 PS) και πετρελαίου 95 ίππων τόσο σε 3θυρο ή και 5θυρο αμάξωμα, ενώ η γκάμα του είναι αναβαθμισμένη σε σχέση με το παρελθόν προσφέροντας περισσότερες επιλογές εξατομίκευσης. Η τιμή του στην 5θυρη έκδοση πετρελαίου της δοκιμής ξεκινά από τις 15.300 ευρώ στην αρχική έκδοση Enjoy με 5τάχυτο μηχανικό κιβώτιο (δείτε εδώ τον τιμοκατάλογο).

Αισθητικά το νέο Corsa χαρακτηρίζεται από το όμορφο και δυναμικό του εμπρός μέρος το οποίο παραπέμπει στο Opel ADAM, ενώ η «κοψιά» του στο πλάι θυμίζει έντονα τον προκάτοχό του. Τα φωτιστικά σώματα στο πίσω μέρος είναι και εκείνα που σηματοδοτούν την αλλαγή του εκεί και μοιάζουν με εκείνα του Astra καταλαμβάνοντας μεγάλο από το συνολικό τμήμα του πίσω μέρους.

Αξιόλογος συνολικά ο ντίζελ 1300άρης

Ο γνωστός κινητήρας Multijet του ομίλου Fiat βρίσκεται για άλλη μια φορά κάτω από το εμπρός καπό του Corsa, ενώ έχει δεχτεί βελτιώσεις για καλύτερα χαρακτηριστικά λειτουργίας. Αρχικά, ο κινητήρας αυτός που αποδίδει 95 ίππους παρουσιάζει θετικό τράβηγμα από χαμηλά και ελαστικότητα προσφέροντας καλές επιδόσεις αλλά ακόμα καλύτερες τιμές κατανάλωσης και ρύπων. Είναι αξιοσημείωτο ότι κατά τη διάρκεια της δοκιμής, ο κινητήρας δεν ξεπέρασε τα 5 λτ./100 χλμ. κατανάλωσης ακόμα και υπό πίεση. Πολύ καλή είναι και η λειτουργία του start/stop συστήματος που τον εφοδιάζει, ενώ το 5τάχυτο κιβώτιο έχει αραιή κλιμάκωση στοχεύοντας και εκείνο με τη σειρά του στην χαμηλή κατανάλωση. Τέλος, κατά τη λειτουργία του μοτέρ δεν παρατηρούνται ιδιαίτεροι κραδασμοί ενώ και το χαρακτηριστικό κροτάλισμα είναι μειωμένης έντασης κάτι που οφείλεται και στη βελτιωμένη ηχομόνωση του αυτοκινήτου.  

Αναβαθμισμένη ποιότητα και εικόνα στο εσωτερικό

Το εσωτερικό του νέου Opel Corsa είναι σημαντικά αναβαθμισμένο κυρίως σε εικόνα αλλά και σε ποιότητα. Αρχικά τις εντυπώσεις κερδίζει με το νέο ταμπλό το οποίο στο πάνω μέρος του έχει μαλακό στην υφή υλικό πολύ καλής ποιότητας, ενώ πολύ προσεγμένη είναι η συναρμολόγηση των επιμέρους τμημάτων. Η εικόνα ναι μεν είναι καλύτερη από του παρελθόντος, εντούτοις με βάση την κατηγορία που ανήκει το Corsa ίσως θα έπρεπε να ξεφεύγει από το συντηρητικό μοτίβο που ακολουθεί η Opel γενικότερα και να ακολουθήσει το νεανικό αέρα στον διάκοσμο του Opel ADAM. Η εργονομία είναι καλή προς όλα τα χειριστήρια με το (προαιρετικό σε αυτή την έκδοση) σύστημα infotainment ή ΙntelliLink όπως το ονομάζει η Opel να διαθέτει οθόνη αφής 7 ιντσών, μέσω της οποίας ο οδηγός διαχειρίζεται τα επιμέρους συστήματα. Η θέση οδήγησης είναι σχετικά ψηλά τοποθετημένη και ελαφρώς άβολη αφού τα καθίσματα είναι σκληρά και ενδεχομένως να αποδειχθούν και στενά για εύσωμα άτομα. Οι χώροι δεν έχουν αλλάξει συγκριτικά με εκείνους της προηγούμενης γενιάς αφού άλλωστε και οι διαστάσεις του αυτοκινήτου παραμένουν αμετάβλητες, προσφέροντας έτσι επαρκείς χώρους για 4 η με μικρές παραχωρήσεις και 5 άτομα, με τον χώρο αποσκευών να έχει όγκο 285 λίτρων και εκμεταλλεύσιμο σχήμα.

Πολύ πιο άνετο, ασφαλές αλλά και αδιάφορο σε αίσθηση

Το Opel Corsa 5ης γενιάς βασίζεται στην πλατφόρμα του προηγούμενου η οποία ωστόσο έχει δεχθεί αλλαγές με σημαντικότερη εκείνη του υποπλαισίου στήριξης της εμπρός ανάρτησης αλλά και του ημιάκαμπτου πίσω άξονα. Αποτέλεσμα αυτών είναι να έχει βελτιωθεί σημαντικά η άνεση που απορρέει από την ανάρτηση προσφέροντας παράλληλα και καλύτερη ποιότητα κύλισης, κάτι που είναι εμφανές σε κάθε ανωμαλία μικρή η μεγάλη. Ιδιαίτερα θετικό είναι το γεγονός ότι οι κλίσεις σε δρόμο με στροφές δεν είναι ενοχλητικές με το Corsa έτσι να επιδεικνύει σταθερότητα αλλά και ουδέτερη συμπεριφορά όταν πιεστεί. Η οδηγική αίσθηση ωστόσο, δεν είναι το δυνατό σημείο του νέου Corsa, αφού πρωτίστως το τιμόνι δεν παρέχει καλή πληροφόρηση, ενώ και ο επιλογέας ταχυτήτων είναι ασαφής σε κούμπωμα, στοιχεία που θα «ξενίσουν» τον οδηγό που θα θελήσει να κινηθεί σβέλτα. Αντίθετα πολύ καλή αίσθηση και όπως παραδοσιακά συμβαίνει στα αυτοκίνητα της Opel, πολύ αποτελεσματικό αποδεικνύεται το σύστημα πέδησης.

(+) Άνεση ανάρτησης, ποιότητα κατασκευής, κινητήρας, κατανάλωση, χώροι, εξοπλισμός βασικής έκδοσης

(-) Οδηγική αίσθηση και κούμπωμα επιλογέα, απουσία ευχάριστου χαρακτήρα, υφή πλαστικών στις πόρτες, πλατφόρμα παλαιάς κοπής (2006)


Καύσιμο
Πετρέλαιο
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.248
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
5
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
95/3.750
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
190/1.500
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
11,9
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
182
Αστική (λτ./100 χλμ.)
3,8
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
3,0
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
3,3
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
87
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.021
Πλάτος (χλστ.)
1.746
Ύψος (χλστ.)
1.481
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.510
Βάρος (κιλά)
1.199
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
285
Αστέρια
(4)
Ασφάλεια ενηλίκου
79%
Ασφάλεια παιδιού
77%
Ασφάλεια πεζού
71%
Επικουρικά συστήματα
56%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Ηλεκτρικά παράθυρα
2
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
15.300
Get it on Google Play Download on the App Store