Δοκιμή Mercedes GLA 200 1.6 156 hp

Στην συνεχώς αναπτυσσόμενη κατηγορία των μικρομεσαίων SUV μοντέλων εισήλθε για πρώτη φορά στην ιστορία της και η Mercedes με την GLA, η οποία έκανε την πρώτη εμφάνισή της τον Αύγουστο του 2013 και ξεκίνησε να παράγεται το Δεκέμβρη του ίδιου έτους. Το μήκους 4.417 χλστ. αμάξωμα της GLA με τον χαμηλό αεροδυναμικό συντελεστή (Cd: 0,29) βασίζεται στην A-Class (δοκιμή A 180), με την οποία μοιάζει στο εμπρός άκρο, ωστόσο πίσω διαφοροποιείται αισθητά, ενώ διαθέτει και μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος.

Σχεδιαστικά ξεχωρίζει για το δυναμικό εμπρός άκρο με τη μεγάλη μάσκα, τα ιδιόμορφης αισθητής φωτιστικά σώματα και το μακρύ καπό, ενώ στο πλάι τα παράθυρα ίσως δείχνουν δυσανάλογα μικρά με το υπόλοιπο ύψος της πόρτας και δεδομένου και του SUV χαρακτήρα του μοντέλου. Πίσω κυριαρχούν το κυρτό παρμπρίζ, η μεγάλη αεροτομή οροφής, τα κόκκινα φανάρια και η προστατευτική ασημί ποδιά στον προφυλακτήρα.

Από πλευράς τιμών, η GLA τοποθετείται στο άνω άκρο της κατηγορίας, αφού είναι ακριβότερη ακόμα και από τα άμεσα ανταγωνιστικά premium SUV μοντέλα Audi Q3 και BMW X1. Στην αρχική έκδοση GLA 180 με τον 1.6 λτ. turbo κινητήρα των 122 ίππων κοστίζει από 28.200 ευρώ (26.770€ με απόσυρση), η GLA 200 1.6 turbo 156 hp της δοκιμής κοστίζει από 30.100 ευρώ (28.670€ με απόσυρση), ενώ η αρχική ντίζελ GLA 180 CDI με τους 109 ίππους είναι ακόμα πιο ακριβή στα 31.200 ευρώ (πατήστε εδώ για τον τιμοκατάλογο).  

Πολιτισμένος σε λειτουργία και οικονομικός ο κινητήρας

Ο υπερτροφοδοτούμενος, άμεσου ψεκασμού κινητήρας των 1.6 λίτρων απόδοσης 156 ίππων διαθέτει ιδιαίτερα πολιτισμένη και ήσυχη λειτουργία, χαμηλή κατανάλωση και είναι σε θέση να κινήσει σε σβέλτους ρυθμούς το αμάξωμα των 1.440 κιλών. Το πρώτο θετικό στοιχείο που αποκομίζει ο οδηγός, είναι η ελαστικότητα από τις πολύ χαμηλές στροφές, χάρη στα διαθέσιμα 250 Nm ροπής από τις μόλις 1.250 σ.α.λ. Ευχάριστα εκπλήσσει και η κατανάλωση, αφού σε πραγματικές συνθήκες μεικτής διαδρομής κυμάνθηκε στα 7,5 λτ./100 χλμ. (5,8 λτ./100 χλμ. αναφέρει η Mercedes), ενώ σε ρυθμούς ταξιδιού πέφτει κατά 1 λτ. σχεδόν παρακάτω. Γεγονός που οφείλεται και στην πολύ μακριά διάταξη του 6τάχυτου μηχανικού κιβωτίου με τον σχετικά ανακριβή επιλογέα και την άβολη θέση της όπισθεν (πατητή και αριστερά από τη 2η ταχύτητα). Από πλευράς επιδόσεων, η GLA 200 φτάνει τα 100 χλμ./ώρα από στάση σε 8,9 δλ. και η τελική της ταχύτητα αγγίζει τα 215 χλμ./ώρα. Ωστόσο οι 156 ίπποι του κινητήρα «φαίνονται» από τις μεσαίες στροφές και άνω και με βαθύ πάτημα του πεντάλ του γκαζιού.

Άνετη στο δρόμο και με ουδέτερη συμπεριφορά

Η άνεση που προσφέρει σε κάθε διαδρομή η Mercedes GLA εκτιμάται από τον οδηγό ιδιαιτέρως, όπως επίσης η ασφάλεια και η σιγουριά που νιώθει πίσω από το τιμόνι της. Η δομή της ανάρτησης με Γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω είναι ίδια με εκείνη της A-Class, ωστόσο η πιο μαλακή ρύθμιση και οι μεγαλύτερες διαδρομές εξασφαλίζουν σημαντικά καλύτερη απορρόφηση των διαφόρων ανωμαλιών του οδοστρώματος. Από την άλλη πλευρά οι κλίσεις του αυτοκινήτου στις στροφές είναι πιο τονισμένες, αλλά και πάλι η GLA παραμένει ευλαβικά στην τροχιά της, παρουσιάζοντας ουδέτερη συμπεριφορά, υψηλά περιθώρια πρόσφυσης και με το ESP να επεμβαίνει άμεσα. Ικανοποιητική αίσθηση, ακρίβεια και αμεσότητα παρουσιάζει το παραμετρικό σύστημα διεύθυνσης με την ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση, όπως και τα αποτελεσματικά φρένα.

Ποιοτικό εσωτερικό με σπορτίφ εικόνα

Το εσωτερικό της GLA προέρχεται αυτούσιο από την CLA (δοκιμή CLA 180), ενώ οι ικανοποιητικοί χώροι για τέσσερις επιβάτες είναι ακριβώς ίδιοι με της A-Class (σύμφωνα με τις μετρήσεις της Mercedes). Η ουσιαστική διαφορά εντοπίζεται το πίσω άκρο, όπου ο μεγαλύτερος πρόβολος από εκείνον της μικρομεσαίας 5θυρης Mercedes έχει αυξήσει την χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ στ 421 λίτρα. Από πλευράς ποιότητας, το πάνω τμήμα του ταμπλό είναι κατασκευασμένο από μαλακό πλαστικό, υλικό που συναντάται και στις πόρτες. Τα σκληρά πλαστικά στην κονσόλα, η συναρμογή και το φινίρισμα είναι μεν καλά αλλά όχι στα υψηλά επίπεδα που μας έχει «συνηθίσει» η Mercedes. Επίσης η εργονομία χρειάζεται εξοικείωση ειδικά όσον αφορά τον χειρισμό του περιστροφικού χειριστηρίου COMAND που βρίσκεται πίσω από τον επιλογέα των ταχυτήτων. Πολύ καλή είναι η θέση οδήγησης με τις πολλαπλές ρυθμίσεις καθίσματος – τιμονιού και της καλύτερης ορατότητας που εξασφαλίζει η μεγαλύτερη απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος.

 

(+) Άνεση, οδική συμπεριφορά, ποιότητα κύλισης, κατανάλωση, ποιότητα κατασκευής

(-) Τιμή, αίσθηση επιλογέα ταχυτήτων, θέση όπισθεν, μικρά πίσω παράθυρα

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.595
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
156/5.300
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
250/1.250-4.000
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
8,9
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
215
Αστική (λτ./100 χλμ.)
7,6
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
4,8
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
5,8
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
135
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
148,5
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Πολλαπλών συνδέσμων, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρομηχανική
Μήκος (χλστ.)
4.417
Πλάτος (χλστ.)
1.804
Ύψος (χλστ.)
1.494
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.699
Βάρος (κιλά)
1.440
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
421
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
96%
Ασφάλεια παιδιού
88%
Ασφάλεια πεζού
67%
Επικουρικά συστήματα
70%
ESP
 
Αερόσακοι
7
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
30.100
Get it on Google Play Download on the App Store