Δοκιμή ντίζελ Volkswagen Passat 1.6 TDI BMT 120PS

Το ολοκαίνουργιο Passat ανέβασε και άλλο τον πήχη στο ίδιο το μοντέλο αλλά και στην κατηγορία σε τεχνολογία, χώρους, ποιότητα, ασφάλεια και ίματζ, παρουσιάζοντας πιο premium εικόνα όσο ποτέ άλλοτε, χωρίς να ξεφεύγει από την σχεδιαστική φιλοσοφία της Volkswagen με τις «καθαρές» γραμμές. Το νέο, 8ης γενιάς Passat διαθέτει περίπου τις ίδιες εξωτερικές διαστάσεις με το προγενέστερο (4.767 χλστ. μήκος), όμως το μεταξόνιό του μεγάλωσε και άλλο κατά 79 χλστ. προς όφελος τόσο των χώρων όσο και της οδικής συμπεριφοράς.

Από πλευράς τιμών, το νέο Passat Limousine (σεντάν) κοστίζει από 20.440 ευρώ με τον αρχικό κινητήρα βενζίνης 1.4 TSI BMT 125 PS, ενώ το ντίζελ της δοκιμής 1.6 TDI BMT 120PS ξεκινά από τις 23.170 ευρώ (με απόσυρση). Τιμές, οι οποίες κρίνονται συμφέρουσες και πολύ λογικές δεδομένης της κατηγορίας του αυτοκινήτου και του γενικότερα ολοκληρωμένου χαρακτήρα του σε κάθε επίπεδο.

Οικονομικός και αποδοτικός ο 1.600άρης ντίζελ

Ο νέος πετρελαιοκινητήρας 1.6 TDI απόδοσης 120 ίππων ταιριάζει πολύ καλά στις ανάγκες του νέου Passat, αφού κινεί σε σβέλτους ρυθμούς το αμάξωμα των 1.369 κιλών και διατηρεί την κατανάλωση σε επίπεδα μικρότερου αυτοκινήτου. Το τράβηγμα του κινητήρα είναι θετικό από τις χαμηλές στροφές χωρίς κενά ισχύος χάρη στα 250 Nm ροπής από τις 1.750 σ.α.λ. και ανεβάζει πρόθυμα μέχρι τις 4.000 σ.α.λ. που αποδίδεται η μέγιστη ισχύς του. Στα συν ο πολύ χαμηλός θόρυβος και οι μηδενικοί κραδασμοί από το ντίζελ μοτέρ που φτάνουν στην καμπίνα. Αρκετά καλές είναι και οι επιδόσεις τόσο από στάση όσο και εν κινήσει (80-120 χλμ./ώρα με 4η/5η ταχύτητα σε 9,0/12,5 δλ.). Παράλληλα, η μακριά 6η ταχύτητα (140+ χλμ./ώρα με 2.500 σ.α.λ.) είναι ιδανική για μακρινά ταξίδια, ενώ δεν κρεμάει τον κινητήρα. Όσον αφορά στην κατανάλωση, στα περίπου 900 χλμ. που διανύσαμε με το αυτοκίνητο σε σβέλτους ρυθμούς κυρίως ταξιδιού κυμάνθηκε στα 5,5 λτ./100 χλμ.

Ιδανικό για άνετα και ασφαλή ταξίδια

Το 1.600άρι ντίζελ Passat είναι ένα ταξιδιάρικο αυτοκίνητο, το οποίο διατηρεί άνετους τους επιβάτες στις μακρινές διαδρομές και παρέχει υψηλά επίπεδα ασφάλειας στο δρόμο. Παρά τις μεγάλες διαστάσεις του, το νέο μεσαίο Volkswagen καταφέρνει και δείχνει ευέλικτο στην οδήγηση κρύβοντας τον όγκο και βάρος του, τόσο σε αστικές συνθήκες (μόνο στο παρκάρισμα γίνεται αντιληπτό το μέγεθός του) όσο και σε επαρχιακές διαδρομές με στροφές. Εκεί το αμάξωμά του εμφανίζει μειωμένες κλίσεις και ουδέτερες αντιδράσεις ακόμα και σε οριακούς ρυθμούς, χάρη και στην σχετικά σφιχτή ρύθμιση της ανεξάρτητης ανάρτησης. Ο οδηγός λαμβάνει καλή πληροφόρηση από το σχετικά ελαφρύ όμως ηλεκτρομηχανικό σύστημα διεύθυνσης, ενώ αποτελεσματικά με την σειρά τους είναι τα φρένα, τα οποία επιβραδύνουν έγκαιρα και σταθερά το αυτοκίνητο. Όσο για τις ευθείες, το νέο Passat αποδεικνύεται πραγματικός «χιλιομετροφάγος». Είναι σε θέση να κινηθεί σε πολύ γρήγορες ταχύτητες, χωρίς οδηγός και επιβάτες να αντιλαμβάνονται τα χιλιόμετρα παρά μόνο όταν τα μάτια κοιτάξουν το ταχύμετρο.

Πολύ καλής ποιότητας εσωτερικό με περίσσιους χώρους

Το νέο Volkswagen Passat προσφέρει παραδοσιακά μεγάλους χώρους για επιβάτες και αποσκευές και ανεβάζει και άλλο τον πήχη στην ποιότητα, αποπνέοντας πιο premium αίσθηση. Τα υψηλά στάνταρ κατασκευής  του εσωτερικού ενισχύει η ευρεία χρήση μαλακών πλαστικών στο ταμπλό και στις πόρτες, η γερή συναρμογή και το πολύ προσεγμένο φινίρισμα. Σχεδιαστικά κυριαρχούν οι πολλές ευθείες γραμμές η πλατιά κεντρική κονσόλα με την οθόνη αφής των 6,5 ιντσών του συστήματος infotainment, το σπορτίφ τριών ακτινών τιμόνι και ο ευανάγνωστος και πλήρης ενδείξεων πίνακας οργάνων. Ο οδηγός θα βρει αμέσως την κατάλληλη θέση και θα νιώσει άνετα, έχοντας στη διάθεσή του πολλαπλές ρυθμίσεις για το κάθισμα και το τιμόνι. Από πλευράς χώρων, το εσωτερικό του νέου Passat είναι σε θέση να φιλοξενήσει με περίσσιες ανέσεις έως 5 επιβάτες, ενώ τεράστιος είναι ο βαθύς χώρος αποσκευών των 586 λίτρων.

(+): Κατανάλωση, ποιότητα, χώροι για επιβάτες και αποσκευές, οδική συμπεριφορά, άνεση τεχνολογία, premium εικόνα, τιμή

(-): Συντηρητικό εσωτερικό, ελαφριά αίσθηση τιμονιού

Καύσιμο
Πετρέλαιο
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.598
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
120/3.600-4.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
250/1.750-3.500
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
10,8
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
206
Αστική (λτ./100 χλμ.)
4,7
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
3,6
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
4,0
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
105
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
94,5
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Πολλαπλών συνδέσμων, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρομηχανική
Μήκος (χλστ.)
4.767
Πλάτος (χλστ.)
1.832
Ύψος (χλστ.)
1.456
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.791
Βάρος (κιλά)
1.369
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
586
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
85%
Ασφάλεια παιδιού
87%
Ασφάλεια πεζού
66%
Επικουρικά συστήματα
76%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
23.170
Get it on Google Play Download on the App Store