Δοκιμή ντίζελ Hyundai i20 1.1 CRDi 75 hp

Το ολοκαίνουριο, δεύτερης γενιάς Hyundai i20 έκανε άλματα προόδου και παρουσιάζεται πιο πλήρες και ανταγωνιστικό, διαθέτοντας πολλές αλλαγές και βελτιώσεις σε κάθε επίπεδο, τόσο αυτές που φαίνονται στο αμάξωμα και εσωτερικό του, όσο και στο πλαίσιο, αναρτήσεις και επιμέρους μηχανικά μέρη. Αρχικά, τις πρώτες εντυπώσεις κερδίζει με την κομψή του σχεδίαση, δίχως να καταφεύγει σε περιττά στοιχεία εντυπωσιασμού και δείχνει ισορροπημένο από όποια πλευρά και να το δει κανείς. Παράλληλα βελτιώθηκε και η αεροδυναμική του αντίσταση στο Cd: 0,30 από 0,32 του προγενέστερου i20, γεγονός που μόνο θετικά οφέλη προσφέρει στο αυτοκίνητο. Επιπλέον μεγάλωσε σε διαστάσεις (πλην του ύψους) και τοποθετείται στο άνω άκρο της κατηγορίας των μικρών αυτοκινήτων. Συγκεκριμένα διαθέτει μήκος 4.035 χλστ. (+40 χλστ.), πλάτος 1.734 χλστ. (+24 χλστ.), ύψος 1.474 χλστ. (-16 χλστ.) και μεταξόνιο 2.570 χλστ. (+45 χλστ.).

Παρά την ολική βελτίωση που έχει δεχτεί, έχει διατηρήσει το ανταγωνιστικό value for money και η αρχική έκδοση με τον κινητήρα βενζίνης 1.25 λτ. 75 PS κοστίζει από 10.290 ευρώ. Το ντίζελ της δοκιμής με τον πετρελαιοκινητήρα 1.1 CRDi στοιχίζει από 12.290 ευρώ με μόνη βασική έλλειψη το ράδιο cd, το οποίο περιλαμβάνεται στην αμέσως επόμενη έκδοση των 12.770 ευρώ (πατήστε εδώ για τον τιμοκατάλογο).

Αναβαθμισμένο εσωτερικό με πολύ άνετους χώρους

Σημαντικά βελτιωμένο είναι και το εσωτερικό του νέου Hyundai i20 σε κάθε τομέα. Σχεδιαστικά παρουσιάζεται πιο μοντέρνο και ελκυστικό, με προσεγμένη εργονομία των επιμέρους χειριστηρίων, σημαντικά καλύτερη θέση οδήγησης με πολλαπλές ρυθμίσεις στο τιμόνι και στο αναπαυτικό κάθισμα. Σε επίπεδο κατασκευής αποπνέει στιβαρότητα και δείχνει προσεγμένο ως σύνολο. Για πρώτη φορά σε μικρό Hyundai έγινε χρήση λεπτού μαλακού υλικού στο ταμπλό, το οποίο ωστόσο δεν φτάνει τα επίπεδα ανταγωνιστικών μοντέλων (Fiesta, Polo, Corsa) με το παχύ αφρώδες πλαστικό. Μόνο στις πόρτες θα θέλαμε να υπήρχε και ύφασμα ειδικά στο υποβραχιόνιο, αντί του σκληρού πλαστικού. Μεταξύ των σημαντικών πλεονεκτημάτων που προσφέρει το νέο i20 είναι οι άνετοι χώροι για τους επιβάτες και τις αποσκευές. Τόσο στο εμπρός όσο και στο πίσω μέρος της καμπίνας ενήλικα άτομα θα φιλοξενηθούν με άνεση, ενώ ο χώρος αποσκευών με το διπλό δάπεδο έχει χωρητικότητα 326 λίτρων (από 295 λτ.).

Με ισορροπημένη οδική συμπεριφορά και καλή άνεση

Το νέο πλαίσιο του δεύτερης γενιάς i20 με την αυξημένη κατά 81% στρεπτική ακαμψία (42% του πλαισίου είναι κατασκευασμένο από χάλυβα υψηλής αντοχής), η ειδικά μελετημένη ηχομόνωση, το νέο σύστημα διεύθυνσης και οι νέες αναρτήσεις, υπόσχονται σημαντική αναβάθμιση σε οδηγικά χαρακτηριστικά. Κάτι που ισχύει και στην πράξη, όπως διαπιστώσαμε τις μέρες που είχαμε στα χέρια μας το νέο i20. Μπορεί -αναμενόμενα- να μην είναι το αυτοκίνητο που θα σου φτιάξει τη διάθεση, όμως είναι ισορροπημένο ως σύνολο. Η σωστά ρυθμισμένη ανάρτησή του δεν αφήνει το αυτοκίνητο να πλέει ή να εμφανίζει μεγάλες κλίσεις στις στροφές και οι κινητήριοι τροχοί δύσκολα θα παρουσιάσουν τάση απώλειας πρόσφυσης ακόμα και σε πιεσμένους ρυθμούς. Παράλληλα το νέο μικρό Hyundai εμφανίζει χαμηλό θόρυβο κατά την κύλιση και η άνεσή του κατά τη διέλευση από τις ανωμαλίες των δρόμων δεν είναι κορυφαία αλλά δεν ενοχλεί. Βελτιωμένη είναι και η αίσθηση του τιμονιού, όμως όσο αυξάνεται η ταχύτητα βαραίνει σχετικά απότομα και με τεχνητό τρόπο. Θετικά κρίνονται τα φρένα του με τους δίσκους σε όλους τους τροχούς, τόσο σε αίσθηση όσο και σε αποτελεσματικότητα.

Επαρκής ο πετρελαιοκινητήρας 1.1 CRDi 75 PS

Ο μικρής χωρητικότητας ντίζελ κινητήρας των 1.1 λτ. με την 3κύλινδρη κεφαλή, τον άμεσο ψεκασμό και το turbo αποδίδει 75 ίππους στις 4.000 σ.α.λ. και 180 Nm ροπής μεταξύ 1.750 και 2.500 σ.α.λ. Η λειτουργία του παρουσιάζει ελάχιστους κραδασμούς κυρίως στο ρελαντί και στις χαμηλές στροφές, όμως από εκεί και πάνω δεν ενοχλεί χάρη και στην προσεγμένη ηχομόνωση. Θετική είναι η ελαστικότητα του κινητήρα και το τράβηγμα στους αστικούς ρυθμούς κατά τις επιταχύνσεις εν κινήσει και μόνο σε πιο γρήγορες ταχύτητες κάνει αισθητή την χαμηλή του απόδοση, όπως και στις επιταχύνσεις από στάση (0-100 χλμ./ώρα σε 16 δευτερόλεπτα). Πολύ καλή είναι η συνεργασία του κινητήρα με το σωστής κλιμάκωσης και εύχρηστο 6τάχυτο κιβώτιο (120 χλμ./ώρα με 2.500 σ.α.λ.), ενώ κατά τη διάρκεια της δοκιμής η κατανάλωση κυμάνθηκε στα 5,8 λτ./100 χλμ. 

(+) Χώροι για επιβάτες και αποσκευές, οδική συμπεριφορά, ποιοτική κατασκευή, εργονομία, λειτουργία ανάρτησης

(-) Κραδασμοί κινητήρα στις χαμηλές στροφές, σκληρά πλαστικά στις πόρτες, δύναμη κινητήρα σε γρήγορες ταχύτητες, τεχνητή αίσθηση τιμονιού

Καύσιμο
Πετρέλαιο
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.120
Κύλινδροι/βαλβίδες
3/12
Ταχύτητες
6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
75/4.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
180/1.750-2.500
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
16,0
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
159
Αστική (λτ./100 χλμ.)
4,4
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
3,3
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
3,7
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
97
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.035
Πλάτος (χλστ.)
1.734
Ύψος (χλστ.)
1.474
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.570
Βάρος (κιλά)
1.143
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
326
Αστέρια
(4)
Ασφάλεια ενηλίκου
85%
Ασφάλεια παιδιού
73%
Ασφάλεια πεζού
79%
Επικουρικά συστήματα
64%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Ηλεκτρικά παράθυρα
2
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
12.290
Get it on Google Play Download on the App Store