Δοκιμή Nissan Qashqai 1.6D 4×2

To πρώτο σε πωλήσεις SUV στην Ελλάδα Nissan Qashqai έχει γίνει δημοφιλές στην έκδοση με τον 1.6 λτ. βενζινοκινητήρα (117 PS), ο οποίος είναι επαρκής για τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου, χωρίς όμως να ξεχωρίζει κάπου. Αντιθέτως το νέο μηχανικό σύνολο πετρελαίου 1.6 dCi των 130 ίππων πραγματικά «μεταμορφώνει» το Qashqai, καθώς προσφέρει αισθητά περισσότερη δύναμη και καλύτερες επιδόσεις, ενώ εμφανίζει χαμηλότερη κατανάλωση από το μοτέρ βενζίνης. Από την άλλη πλευρά υπάρχει μεγάλη διαφορά στην τιμή μεταξύ του 1.6 dCi, το οποίο κοστίζει από 21.050 ευρώ έναντι 16.290 το 1.6 βενζίνης (στις ίδιες εκδόσεις συμπεριλαμβανομένων όλων των εκπτώσεων) αλλά προσφέρεται και η ενδιάμεση λύση, του 1,5 dCi κινητήρα των 110 ίππων στα 18.580 ευρώ.


‘Αλλο αυτοκίνητο με τον 1.6 dCi

Ο 1.600άρης πετρελαιοκινητήρας με τους 130 ίππους, την άφθονη ροπή των 320 Nm από τις 1.750 σ.α.λ. (158/4.400 το 1.6 βενζίνης) και το 6άρι κιβώτιο ταχυτήτων προκαλούν ενθουσιασμό σε όποιον βρεθεί πίσω από το τιμόνι του Qashqai. To τράβηγμα του μοτέρ είναι πολύ καλό από τις 1.500 σ.α.λ. μέχρι τους υψηλούς ρυθμούς, η λειτουργία του είναι πολιτισμένη και μόνο στις πολύ χαμηλές στροφές και στο ρελαντί ακούγεται το χαρακτηριστικό κροτάλισμα, ενώ η κατανάλωσή του δε διαφέρει από αυτή ενός μίνι 1.000αριού. Παράλληλα στο ταξίδι το Qashqai 1.6 dCi είναι ήσυχο και προσπερνάει γρήγορα ακόμα και με 6η ταχύτητα (!), χάρη στην πολύ ροπή του μοτέρ.

Σίγουρο και ευχάριστο στην οδήγηση

Ο 1.6 dCi κινητήρας συμβάλλει τα μέγιστα στον ευχάριστο οδηγικό χαρακτήρα που παρουσιάζει η έκδοση αυτή του Qashqai, λόγω του τραβήγματος και της άμεσης επιτάχυνσης που προσφέρει στο αυτοκίνητο. Παράλληλα το αρκετά στιβαρό πλαίσιο του SUV της Nissan και η κατάλληλη ρύθμιση των ανεξάρτητων σε όλους τους τροχούς αναρτήσεων επιτυγχάνουν ένα καλό συνδυασμό άνεσης και σταθερότητας στο δρόμο. Έτσι, στις ευθείες το Qashqai παρουσιάζεται σταθερό και ασφαλές, ενώ στις στροφές οι κλίσεις του αμαξώματος και οι υποστροφικές τάσεις είναι φυσιολογικές. Καλή αίσθηση και αποτελεσματικότητα έχουν τα φρένα, ωστόσο το τιμόνι χωρίς να μειονεκτεί σε ακρίβεια είναι σχετικά ελαφρύ.

Ποιοτικό εσωτερικό με καλούς χώρους

Στο εσωτερικό του ντίζελ Qashqai η εικόνα είναι γνώριμη από τις υπόλοιπες εκδόσεις και συνολικά αποσπά θετικές κριτικές. Ποιοτικά κυρίαρχο στοιχείο αποτελεί το αφρώδες και παχύ μαλακό πλαστικό που καλύπτει ολόκληρο το ταμπλό και την κεντρική κονσόλα. Προσεγμένη είναι η συναρμογή και το φινίρισμα, ενώ ο οδηγός κάθεται ψηλά και βολικά και δεν θα αντιμετωπίσει κάποιο πρόβλημα με την εργονομία. Σε επίπεδο χώρων μια οικογένεια με 4 άτομα θα μετακινηθεί στο εσωτερικό δίχως παραχωρήσεις, όμως το πορτ μπαγκάζ των 352 λίτρων κινείται στο κάτω άκρο της κατηγορίας.

(+): Κινητήρας – επιδόσεις, κατανάλωση, χώροι επιβατών, ποιότητα, οδική συμπεριφορά

(-): Τιμή (σε σχέση με το 1.6 βενζίνης), σχετικά μικρός χώρος αποσκευών, ελαφριά αίσθηση τιμονιού

Καύσιμο
Πετρέλαιο
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.598
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
130/4.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
320/1.750
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
10,3
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
190
Αστική (λτ./100 χλμ.)
5,5
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
3,9
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
4,5
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
119
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
107,1
Εμπρός ανάρτηση
ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Πολλαπλών συνδέσμων, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αερ. δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.330
Πλάτος (χλστ.)
1.780
Ύψος (χλστ.)
1.615
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.630
Βάρος (κιλά)
1.498
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
410
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
37 βαθμοί
Ασφάλεια παιδιού
40 βαθμοί
Ασφάλεια πεζού
18 βαθμοί
Επικουρικά συστήματα
-
ESP
 
Αερόσακοι
6
Ηλεκτρικά παράθυρα
2
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
24.330
Get it on Google Play Download on the App Store