Δοκιμή Nissan Micra αυτόματο 1.2 CVT

Μετά από 30 χρόνια παρουσίας, το Micra «μπαίνει» στην 4η κατά σειρά γενιά του, η οποία δημιουργήθηκε με βάση μια νέα φιλοσοφία. Αυτή της απλότητας. Έτσι διατίθεται μόνο σε ένα αμάξωμα (5θυρο) και με ένα νέο 3κύλινδρο κινητήρα βενζίνης 1.2 λτ. με 80 ίππους (υπάρχει και το 1.2 DIG-S με άμεσο ψεκασμό, μηχανικό υπερσυμπιεστή και 98 ίππους, το οποίο δεν διατίθεται στην Ελλάδα).

Παράλληλα, απώτερος στόχος κατά την ανάπτυξή του ήταν ο περιορισμός του κόστους από την εξέλιξη και την παραγωγή του έτσι ώστε να προσφέρεται σε χαμηλές τιμές, κάτι που τελικά επιτεύχθηκε (από 8.600 ευρώ συμπεριλαμβανομένων εκπτώσεων).  Το νέο μικρό Nissan βασίζεται σε μια καινούργια παγκόσμια πλατφόρμα, την V-Platform, ενώ σε σχέση με το προγενέστερο μεγάλωσε κατά 20 χλστ. σε μεταξόνιο, 5 χλστ. σε πλάτος και 61 χλστ. σε μήκος παραμένοντας ωστόσο πολύ πιο κάτω από το «όριο» των 4 μέτρων (3.780 χλστ.). Από πλευράς σχεδίασης, όπως και στις 2 προηγούμενες γενιές του, οι καμπύλες γραμμές και επιφάνειες αποτελούν το κυρίαρχο χαρακτηριστικό, συνθέτοντας ένα νεανικό σύνολο.

Πρόθυμος κινητήρας συνδυασμένος με CVT κιβώτιο

Όπως αναφέραμε το 4ης γενιάς Micra τροφοδοτείται με ένα νέο μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων μοτέρ 1.2 λτ. απόδοσης 80 ίππων, το οποίο είναι ελαφρύ (κατασκευασμένο από αλουμίνιο) και κόμπακτ. Κατά την εκκίνησή του, το πρώτο στοιχείο που εντυπωσιάζει είναι η απουσία των κραδασμών και δονήσεων που συνοδεύουν συνήθως τα 3κύλινδρα μοτέρ, χάρη στην προσθήκη ειδικού άξονα εξισορρόπησης. Το μηχανικό αυτό σύνολο είναι πρόθυμο, ζωντανό και ανεβάζει με ευκολία στροφές σε κάθε βαθύ πάτημα του δεξιού πεντάλ, κινώντας σβέλτα το αυτόματο Micra. Το νέο συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων CVT κιβώτιο από την πλευρά του έχει ομαλή λειτουργία και συνεργάζεται θετικά με τον κινητήρα. Οι επιλογές που διαθέτει εκτός από τις «τυπικές» P, R, N και D, είναι η «κοντή» σχέση L και η Sport (ανεβάζει τις στροφές του κινητήρα), ωστόσο απουσιάζει η δυνατότητα αλλαγών σχέσεων, που είναι χρήσιμες κυρίως σε επαρχιακές διαδρομές. Συγκριτικά με το 5άρι μηχανικό το CVT «χάνει» ελαφρώς σε επιδόσεις, κατανάλωση και εκπομπές CO2 (κατά 0,8 δλ. πιο αργό στα 0-100 χλμ./ώρα, 0,4 λτ./100 χλμ. και 10 γρ./χλμ. CO2), όμως η ευκολία που παρέχει στην οδήγηση έχει πολύ υψηλότερη αξία.

Ευχάριστο εσωτερικό με «λιτή» ποιότητα υλικών

Στον θάλαμο των επιβατών του νέου Micra κυριαρχούν οι καμπύλες επιφάνειες και η απλότητα στην σχεδίαση, χαρακτηριστικά που συμβαδίζουν με το νεανικό και λιτό του χαρακτήρα. Το διάκοσμο αναβαθμίζουν πολύ η διχρωμία με τους ανοιχτούς γήινους χρωματισμούς, ενώ πιο χαρακτηριστικό στοιχείο αποτελεί η στρογγυλή κονσόλα με τα χειριστήρια του κλιματισμού. Η εργονομία με την σειρά της είναι απροβλημάτιστη, χώροι – θήκες για μικροαντικείμενα υπάρχουν πολλοί (βλ. διπλό ντουλαπάκι από την πλευρά του συνοδηγού) και η θέση οδήγησης είναι βολική με απρόσκοπτη περιμετρική ορατότητα. Σε επίπεδο κατασκευής, συναντώνται σκληρά, άγριας υφής πλαστικά, τα οποία παραπέμπουν σε μικρότερης κατηγορίας αυτοκίνητο, ωστόσο είναι γερά συναρμολογημένα. Βελτιωμένο παρουσιάζεται το νέο Micra σε χώρους, με τους εμπρός επιβάτες να νιώθουν άνετα και τους πίσω να μην χρειάζεται να κάνουν παραχωρήσεις, όμως καταργήθηκε το πίσω συρόμενο κάθισμα. Μεγαλύτερος κατά 14 λίτρα είναι και ο χώρος αποσκευών των 265 λτ., ο οποίος φτάνει τα 1.132 λτ. με την πλήρη αναδίπλωση των πίσω διαιρούμενων καθισμάτων.

Ιδιαίτερα άνετο και εύκολο στους χειρισμούς

Από ένα αυτοκίνητο πόλης όπως είναι το Nissan Micra 1.2 CVT το ζητούμενο δεν είναι άλλο από την ευελιξία και την φιλικότητα και άνεση στην οδήγηση. Χαρακτηριστικά που τα προσφέρει απλόχερα, αφού το μήκος του δεν είναι πολύ μεγαλύτερο από ενός μίνι μοντέλου, το τιμόνι του είναι ελαφρύ και «κόβει» στις μανούβρες και η ανάρτησή του αμβλύνει με πολύ καλό τρόπο τις διάφορες ανωμαλίες των δρόμων, χωρίς να μεταφέρει θορύβους και κραδασμούς στην καμπίνα. Επίσης, η νέα πιο στιβαρή πλατφόρμα, η μείωση του συνολικού του βάρους και οι πολύ καλή ποιότητα κύλισης είναι ορισμένα ακόμα θετικά γνωρίσματα του αυτοκινήτου. Από την άλλη πλευρά, το κοινό που αναζητά ένα μικρό αυτοκίνητο με ενδιαφέρουσα οδηγική αίσθηση δεν θα ενθουσιαστεί από το Micra, το οποίο ναι μεν είναι ασφαλές στο δρόμο, αλλά παρουσιάζει αισθητές κλίσεις στις στροφές και το τιμόνι του προσφέρει μέτρια αίσθηση, όπως και το «ξύλινο» πεντάλ των φρένων.

(+): Aνεση ανάρτησης, ευκολία στους χειρισμούς, ευελιξία, τιμή, κινητήρας
(-): Απουσία επιλογής αλλαγών ταχυτήτων, ποιότητα πλαστικών στο εσωτερικό, αίσθηση πεντάλ φρένων, ελαφριά αίσθηση τιμονιού στις στροφές
Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.198
Κύλινδροι/βαλβίδες
3/12
Ταχύτητες
CVT
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
80/6.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
110/4.000
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
14,5
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
161
Αστική (λτ./100 χλμ.)
6,7
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
4,6
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
5,4
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
125
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
137,5
Εμπρός ανάρτηση
ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αερ. δίσκοι
Πίσω φρένα
Ταμπούρα
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
3.780
Πλάτος (χλστ.)
1.675
Ύψος (χλστ.)
1.520
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.450
Βάρος (κιλά)
940
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
265
Αστέρια
(4)
Ασφάλεια ενηλίκου
84%
Ασφάλεια παιδιού
79%
Ασφάλεια πεζού
58%
Επικουρικά συστήματα
57%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Αυτόνομη πέδηση
 
Διατήρηση Λωρίδας
 
Έλεγχος τυφλών σημείων
 
Αναγνώριση πινακίδων
 
Αυτόματα φώτα
 
Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
 
Ψηφιακός πίνακας οργάνων
 
Σύστημα πολυμέσων
 
Κάμερα οπισθοπορείας
 
Ηλεκτρικά παράθυρα
2
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
11.270
Get it on Google Play Download on the App Store