Δοκιμή Opel Corsa 1.3 DTE 95hp Easytronic

Το δημοφιλές Opel Corsa στη νεότερη 5η γενιά του (λανσαρίστηκε το 2014) άλλαξε και βελτιώθηκε σε πολλά σημεία, όπως σε σχεδίαση μέσα – έξω, σε ποιότητα, σε οδική συμπεριφορά, ασφάλεια, κινητήρες, κ.λπ. Αρχικά, όσοι ήθελαν το νέο Corsa με αυτόματο κιβώτιο η μόνη επιλογή ήταν με τον κινητήρα των 1.4 λτ. 90 ίππων.

Από τις αρχές του έτους, το νέας γενιάς αυτοματοποιημένο κιβώτιο 5 ταχυτήτων Easytronic 3.0 διατίθεται και με τον κινητήρα πετρελαίου των 1.3 λτ., συνδυάζοντας χαμηλή κατανάλωση και μηδενικά τέλη κυκλοφορίας (84 γρ./χλμ. CO2) με την άνεση που εξασφαλίζει η απουσία του πεντάλ συμπλέκτη. Όσον αφορά την τιμή του, το Corsa 1.3 DTE Easytronic κοστίζει από 16.300 ευρώ (το 5θυρο) και είναι ακριβότερο κατά 700 ευρώ από το ίδιο μοντέλο με το 5τάχυτο μηχανικό κιβώτιο (διαβάστε εδώ τη δοκιμή του Corsa 1.3 DTE).

Αργό το αυτόματο κιβώτιο – οικονομικός ο 1.3 ντίζελ

Το βελτιωμένο αυτοματοποιημένο κιβώτιο ταχυτήτων Easytronic 3.0 προσφέρει (σύμφωνα με την Opel) μία αισθητά πιο ομαλή διαδικασία αλλαγών σχέσεων συγκριτικά με την προηγούμενη μονάδα, ενώ συνδυάζει με προσιτό τρόπο την άνεση ενός αυτόματου με την απόδοση του μηχανικού. Στην πράξη όμως και σε συνδυασμό με τον πολύ καλό ντίζελ των 1.3 λτ., το Easytronic είναι αργό στις εναλλαγές των ταχυτήτων, σε σημείο που κάποιους οδηγούς μπορεί να ενοχλήσει. Γεγονός που αποδεικνύεται και από τη μεγάλη διαφορά που υπάρχει στα 0-100 χλμ./ώρα, όπου το αυτόματο Corsa 1.3 diesel επιταχύνει σε 13,5 δευτερόλεπτα, ενώ με το μηχανικό κιβώτιο χρειάζεται 11,9 δευτερόλεπτα. Παράλληλα ο δίσκος του συμπλέκτη «μυρίζει» γρήγορα όταν ζοριστεί (π.χ. όταν κάνει όπισθεν σε ανηφόρα). Από την άλλη πλευρά ο οδηγός που δεν θέλει να κουράζει το πόδι του με το πάτημα του συμπλέκτη και το χέρι του με τις αλλαγές των ταχυτήτων θα κάνει πιο ξεκούραστες μετακινήσεις, ειδικά εντός πόλης. Ο επιλογέας των ταχυτήτων είναι εύχρηστος, ενώ υπάρχει η δυνατότητα εναλλαγής των ταχυτήτων και με χειροκίνητο τρόπο. Μεγάλο πλεονέκτημα είναι και η χαμηλή κατανάλωση, η οποία κυμαίνεται κάτω από τα 5 λτ./100 χλμ. Στα συν και η πολιτισμένη λειτουργία του 1.300άρη ντίζελ, ωστόσο «πνίγεται» στις επιταχύνσεις από το αυτόματο κιβώτιο.

Άνετο στο δρόμο αλλά με μέτρια αίσθηση

Το 5ης γενιάς Opel έχει δεχθεί πολλές αλλαγές στις ρυθμίσεις των αναρτήσεών του και έχει βελτιωθεί σημαντικά σε άνεση. Οι διάφορες ανωμαλίες των δρόμων απορροφούνται με αποτελεσματικό τρόπο και διατηρούνται ξεκούραστοι οι επιβάτες σε συνδυασμό με τον χαμηλό θόρυβο κύλισης. Η οδική του συμπεριφορά είναι ασφαλής σε κάθε διαδρομή και είναι σε θέση να κινηθεί σβέλτα τόσο στις ευθείες των αυτοκινητόδρομων όσο και στις στροφές, όπου οι κλίσεις του αμαξώματος είναι αισθητές αλλά όχι ενοχλητικές. Από πλευράς όμως οδηγικής αίσθησης το Corsa μειονεκτεί, αφού το τιμόνι είναι ελαφρύ και με μέτρια πληροφόρηση, ενώ όπως αναφέραμε παραπάνω οι εναλλαγές των ταχυτήτων είναι αργές.

Ποιοτικό και ευρύχωρο εσωτερικό

Στο εσωτερικό του Corsa οι συνολικές εντυπώσεις που αποκομίζει κανείς είναι θετικές, τόσο σε επίπεδο εικόνας, όσο και ποιότητας. Το ταμπλό στο πάνω μέρος του έχει μαλακό στην υφή υλικό πολύ καλής ποιότητας, ενώ πολύ προσεγμένη είναι η συναρμολόγηση των επιμέρους τμημάτων. Η εργονομία είναι καλή προς όλα τα χειριστήρια, ενώ η θέση οδήγησης είναι σχετικά ψηλά τοποθετημένη και ελαφρώς άβολη αφού τα καθίσματα είναι σκληρά και ενδεχομένως να αποδειχθούν στενά για εύσωμα άτομα. Οι χώροι στο εσωτερικό του Corsa είναι άνετοι για τις μετακινήσεις τεσσάρων ενήλικων ατόμων, όπως και ο χώρος αποσκευών των 285 λίτρων με το τετραγωνισμένο σχήμα.

(+) Άνεση ανάρτησης, ποιότητα κατασκευής, λειτουργία κινητήρα, κατανάλωση, χώροι, εξοπλισμός

(-) Αργό στις αλλαγές κιβώτιο ταχυτήτων, αίσθηση τιμονιού, απουσία ευχάριστου χαρακτήρα

Καύσιμο
Πετρέλαιο
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.248
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
5 auto
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
95/4.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
190/1.750
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
13,5
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
182
Αστική (λτ./100 χλμ.)
3,4
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
3,0
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
3,2
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
84
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.021
Πλάτος (χλστ.)
1.746
Ύψος (χλστ.)
1.481
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.510
Βάρος (κιλά)
1.214
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
285
Αστέρια
(4)
Ασφάλεια ενηλίκου
79%
Ασφάλεια παιδιού
77%
Ασφάλεια πεζού
71%
Επικουρικά συστήματα
56%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Ηλεκτρικά παράθυρα
2
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
16.300
Get it on Google Play Download on the App Store