Δοκιμή Opel Astra Sports Tourer diesel 1,6 CDTI BiTurbo

To Opel Astra Sports Tourer αποτελεί την πιο οικογενειακή και πρακτική έκδοση αμαξώματος της νεότερης γενιάς Astra, που έρχεται για να θέλξει τον αγοραστή και με στοιχεία όπως η μοντέρνα εμφάνιση, το ποιοτικό και άκρως εργονομικό εσωτερικό του, αλλά και ιδίως στο μοντέλο της δοκιμής μας, η ισχύς του κινητήρα του. Πιο συγκεκριμένα, το κατακόκκινο στέισον Astra, φορά τον ισχυρότερο diesel κινητήρα της κατηγορίας στα 1,6 λίτρα (160 άλογα), που του χαρίζει εξαιρετικές επιδόσεις χωρίς, όπως θα δείτε και παρακάτω, να επιβαρύνει σημαντικά την κατανάλωση. Από πλευράς τιμής, η Opel προσφέρει το Astra Sports Tourer με το μοτέρ αυτό σε μια «τσιμπημένη τιμή» 27.200 ευρώ, η οποία ωστόσο δικαιολογείται εν μέρει τόσο από την επιλογή του κινητήρα, όσο και από τον υπερπλήρη εξοπλισμό της μιας και μοναδικής έκδοσης (Innovation) στην οποία προσφέρεται.


 

Εμφάνιση: Μοντέρνο στέισον

Το Opel Astra Sports Tourer βασίζεται φυσικά πάνω στις γραμμές του αμαξώματος του Astra, ωστόσο διαφοροποιείται στο πίσω μέρος του, με την οροφή να τραβιέται πολύ πιο πίσω και να καταλήγει σε σχεδόν κάθετες κολώνες, δημιουργώντας το απαραίτητο -για στέισον- τετραγωνισμένο σχήμα του χώρου αποσκευών. Η Opel, θέλοντας να προσδώσει στο πίσω μέρος το κάτι παραπάνω αισθητικά, έχει τραβήξει προς τα πίσω και πιο χαμηλά το χρωμιωμένο πλαϊνό περίγραμμα των παραθύρων, έχει προσθέσει μια διακριτική αεροτομή, ενώ έχει μακρύνει και στρογγυλέψει τα γνώριμα φώτα του Astra. Το τελικό αποτέλεσμα δένει αρμονικά στο γνωστό αμάξωμα του 5θυρου Astra, χαρίζοντάς μας ένα αρκετά μοντέρνο στέισον μικρομεσαίο.

Διαβάστε ακόμα: Δοκιμή Opel Astra ντίζελ 1.6 CDTI 136 hp

Εσωτερικό: Όμορφο, ποιοτικό και πρακτικό

Ο θάλαμος των επιβατών του Astra Sports Tourer έρχεται από αυτόν του 5θυρου Opel Astra, διατηρώντας μια πολύ μοντέρνα σχεδίαση, με μεγάλη στο κέντρο του ταμπλό την οθόνη αφής 8 ιντσών του συστήματος πολυμέσων IntelliLink. Πολύ καλή είναι και η γενικότερη ποιότητα κατασκευής, σε ό,τι έχει να κάνει με την επιλογή των υλικών (μαλακό υλικό στο πάνω τμήμα του ταμπλό), αλλά και στη συναρμογή τους και το καλό φινίρισμα. Η εργονομία είναι γενικά χωρίς προβλήματα, ενώ η θέση οδήγησης είναι πολύ καλή, με υπερπλήρεις ρυθμίσεις για το κάθισμα και το τιμόνι. Στο πρακτικό κομμάτι, υπάρχουν στο εσωτερικό κάποιες βολικές θήκες για μικροαντικείμενα, ωστόσο θα θέλαμε περισσότερες στην κεντρική κονσόλα και το τούνελ της.

Χώροι: Μεγάλο και πρακτικό πορτ-μπαγκάζ

Στο εσωτερικό του Astra Sports Tourer οι χώροι για τους επιβάτες είναι και πάλι αρκετά καλοί για έως και 5 ενήλικες, με επιπλέον χώρο για τα κεφάλια των πίσω επιβατών, λόγω του τραβήγματος προς τα πίσω της οροφής. Όλο το παιχνίδι βέβαια παίζεται στο πορτ-μπαγκάζ και εκεί, το στέισον Astra έχει να προσφέρει έναν αρκετά μεγάλο όγκο 540 λίτρων (+170 λίτρα σε σχέση με το 5θυρο), με χαμηλό κατώφλι φόρτωσης και πλήρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα. Η πλάτη των πίσω καθισμάτων διαιρείται σε ποσοστό 60/40 και αυξάνει τον όγκο φόρτωσης έως και τα 1.630 λίτρα μέχρι την οροφή, ενώ το μοντέλο της δοκιμής είχε και τις έξτρα πρακτικές μπάρες στήριξης (+150 ευρώ) και δίχτυ συγκράτησης των αποσκευών (+150 ευρώ), που προσφέρουν το κάτι παραπάνω σε πρακτικότητα.

Κινητήρας: Ισχυρός και με πολύ καλή οικονομία

Με 160 άλογα από 1,6 λίτρα και δύο τούρμπο, ο diesel του Opel Astra Sports Tourer της δοκιμής μας είναι ο ισχυρότερος στην κατηγορία σε αυτά τα κυβικά. Χαρίζει στο μικρομεσαίο στέισον εξαιρετικές επιδόσεις, ενώ δεν δείχνει την εκρηκτικότητά του προς όφελος της οικονομίας, εκτός βέβαια εάν ο οδηγός πατήσει το κουμπί «Sport» που αλλάζει τη χαρτογράφηση του μοτέρ και του προσφέρει αυτό το κάτι παραπάνω. Η λειτουργία του είναι συνολικά πολιτισμένη, αν και όχι απολύτως χωρίς κραδασμούς και θόρυβο. Το κιβώτιο με το οποίο συνεργάζεται είναι 6τάχυτο, με καλή αίσθηση στο κούμπωμα των σχέσεων και με μακρύ κλιμάκωση προς όφελος και πάλι της οικονομίας καυσίμου. Εξ ου λοιπόν και η μέση κατανάλωση δοκιμής που είδαμε από τον diesel της Opel ήταν 6,0 λτ./100 χλμ., ένα νούμερο πάρα πολύ καλό για κινητήρα με 160 άλογα.

Διαβάστε ακόμα: Νέες προσφορές Opel και πρόγραμμα παροχών Opel 5×5

Στο δρόμο: Ιδανικό Tourer

Το νέο Opel Astra Sports Tourer στο δρόμο διατηρεί τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν και το 5θυρο Astra, παρά το λίγο παραπάνω βάρος που προσθέτει το μεγαλύτερο αμάξωμα. Η ανάρτηση, με Γόνατα Μακ Φέρσον εμπρός και Ημιάκαμπτο άξονα με Σύνδεσμο Watt πίσω, έχει ρυθμιστεί για να προσφέρει καλή άνεση και ποιότητα κύλισης, ενώ παράλληλα παρέχει σταθερότητα και ασφάλεια σε κάθε είδους διαδρομή. Στο ταξίδι, η πολύ καλή αεροδυναμική του αμαξώματος με τις «διακριτικές» ράγες στην οροφή, αφήνει εκτός καμπίνας τους θορύβους και μεγιστοποιεί περαιτέρω την άνεση. Σε μια πιο απαιτητική διαδρομή, το πλαίσιο εξασφαλίζει την αμεσότητα που πρέπει στις αντιδράσεις και το τιμόνι είναι ακριβές, χωρίς βέβαια να ικανοποιεί πλήρως με την αίσθηση και την πληροφόρησή του, παρότι με το πάτημα του διακόπτη «Sport» αποκτά λίγη παραπάνω αίσθηση. Πολύ καλά σε αίσθηση και αποτελεσματικότητα είναι τα φρένα.

(+): Πρακτικότητα πορτ-μπαγκάζ, χώροι, επιδόσεις, κατανάλωση για μοτέρ 160 ίππων, σχεδίαση εσωτερικού, οδική συμπεριφορά

(-): Έλλειψη θηκών για μικροαντικείμενα στην κονσόλα, αίσθηση τιμονιού, τιμή

Καύσιμο
Πετρέλαιο
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.598
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
160/4.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
350/1.500-2.250
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
8,9
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
220
Αστική (λτ./100 χλμ.)
5,1
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
3,6
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
4,1
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
109
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
106,8
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντιστρεπτική
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος, Σύνδεσμος Watt
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.702
Πλάτος (χλστ.)
1.809
Ύψος (χλστ.)
1.510
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.662
Βάρος (κιλά)
1.435
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
540
Αστέρια
(-)
Ασφάλεια ενηλίκου
-
Ασφάλεια παιδιού
-
Ασφάλεια πεζού
-
Επικουρικά συστήματα
-
ESP
 
Αερόσακοι
6
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
27.200
Get it on Google Play Download on the App Store