Δοκιμή Opel Mokka diesel 1.6 CDTΙ 136PS Auto FWD

Το δημοφιλές crossover Opel Mokka το οποίο λανσαρίστηκε πριν από δύο χρόνια και με πωλήσεις που έχουν ξεπεράσει τις 275.000 οχήματα εκσυγχρονίζεται και αποκτά το νέο ντίζελ κινητήρα της εταιρείας 1.6 CDTI 136 PS, αντικαθιστώντας τον παλαιότερο 1.7 CDTI των 130 PS. Ο νέος πετρελαιοκινητήρας των 1.6 λίτρων χαρίζει στο μικρό crossover καλύτερες επιδόσεις, πιο καλά λειτουργικά χαρακτηριστικά και χαμηλότερη κατανάλωση ενώ συνολικά εκσυγχρονίζει την πολύ καλή του εικόνα. Η τιμή του Opel Mokka με αυτό τον κινητήρα ξεκινά από τα 23.600 ευρώ (25.400 ευρώ το αυτόματο), ενώ ο ίδιος κινητήρας με απόδοση 110 ίππους θα αποτελεί σύντομα την βασική πετρελαιοκίνητη έκδοση του Mokka.


Ικανός και οικονομικός ο 1.600άρης ντίζελ, μέτριο το αυτόματο κιβώτιο

Ο νέος αλουμινένιος 4κύλινδρος κινητήρας πετρελαίου της Opel, εμφανίζει σύγχρονα λειτουργικά χαρακτηριστικά αντίθετα με τον παλαιάς κοπής 1.7 CDTΙ, και αποδίδει 136 ίππους και 320 Nm ροπής. Στην πράξη ο κινητήρας αυτός είναι ελαστικός και έχει καλή απόκριση από χαμηλά, ενώ παράγει και αισθητά μειωμένους κραδασμούς σε σχέση με τον κινητήρα που αντικαθιστά, προσφέροντας παράλληλα καλύτερες επιδόσεις και τιμές κατανάλωσης. Στην έκδοση της δοκιμής ο κινητήρας αυτός συνδυάζεται με το 6τάχυτο αυτόματο κιβώτιο της Opel το οποίο και συνεργάζεται αποκλειστικά με τις δικίνητες εκδόσεις. Το κιβώτιο αυτό είναι αρκετά ομαλό στη λειτουργία του, ωστόσο επηρεάζει αρνητικά τα επίπεδα θορύβου του κινητήρα, ενώ διαθέτει ένα μπουτόν (+/-) στην κορυφή του επιλογέα για την χειροκίνητη λειτουργία του, το οποίο είναι δύσχρηστο.

Ευχάριστο και στο εσωτερικό του

Το Mokka συνεχίζει να ευχαριστεί με το στυλ του και την μοντέρνα εικόνα και στο εσωτερικό του. Η ποιότητα κατασκευής είναι προσεγμένη με χρήση λεπτού μαλακού υλικού στο πάνω μέρος του ταμπλό και όλα τα τμήματα εμφανίζουν καλή συναρμογή μεταξύ τους. Σημεία αναφοράς αποτελούν η οθόνη στο κέντρο του ταμπλό του συστήματος IntelliLink, η διχρωμία και οι αρκετοί αποθηκευτικοί χώροι. Ωστόσο ένα στοιχείο που αντιμετωπίζεται αρνητικά είναι η εργονομία που και εδώ απαιτεί αρκετό χρόνο εξοικείωσης. Ο οδηγός του Mokka δεν θα δυσκολευτεί να βρει την κατάλληλη θέση, ενώ όπως και οι υπόλοιποι φιλοξενούμενοι, κάθεται ψηλά και απολαμβάνει πολύ καλή ορατότητα προς τα  εμπρός, όχι όμως και προς τα πίσω λόγω των μικρών παραθύρων. Οι χώροι είναι πολύ καλοί για 4 επιβάτες χωρίς να χρειαστεί να γίνουν παραχωρήσεις. O χώρος αποσκευών με όγκο 356 λίτρων εξυπηρετεί τόσο με το μεγάλο άνοιγμά του όσο και με το σχήμα του.

Σταθερό και ασφαλές με μέτρια οδηγική αίσθηση

Το Opel Mokka αποπνέει ασφάλεια σε κάθε διαδρομή και δίνει τη δυνατότητα στον οδηγό να εκμεταλλευτεί πλήρως τα αποθέματα ισχύος του νέου κινητήρα. Η ανάρτηση έχει σφιχτή ρύθμιση και σε συνδυασμό με τις προαιρετικές 18άρες ζάντες (στάνταρ 17 ιντσών) επιτρέπει σε έντονες ανωμαλίες να περάσουν στο εσωτερικό, ωστόσο στις περισσότερες περιπτώσεις το Mokka δεν κουράζει ούτε «κοπανάει». Στις ευθείες το αμάξωμα του Mokkaπαραμένει σταθερό ανεξαρτήτως ταχύτητας, ενώ στις στροφές οι κλίσεις του είναι λογικές και σε κάθε πιθανή τάση στιγμιαίας απώλειας πρόσφυσης επεμβαίνει άμεσα το ESP επαναφέροντας τον έλεγχο πριν προλάβει η υποστροφή να κάνει την εμφάνισή της. Η οδηγική αίσθηση πάντως είναι μέτρια, αφού το τιμόνι του παραμένει ελαφρύ στους γρήγορους ρυθμούς και ο οδηγός δεν νιώθει ένα με το αυτοκίνητο σε καμία περίπτωση. Τα φρένα όπως πάντα στα μοντέλα της Opelείναι ακούραστα και δυνατά εξασφαλίζοντας την άμεση ακινητοποίηση του μικρού crossoverMokka.

(+) Εμφάνιση, ποιότητα κατασκευής, απόδοση – κατανάλωση και λειτουργία κινητήρα, οδική συμπεριφορά, χώροι

(-) Τιμή, δύσχρηστο σύστημα χειροκίνητης λειτουργίας του κιβωτίου, ορατότητα προς τα πίσω, απορροφητικότητα ανάρτησης σε έντονες

ανωμαλίες


Καύσιμο
Πετρέλαιο
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.598
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
6 Auto
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
136/3.500
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
320/2.000
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
10,9
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
187
Αστική (λτ./100 χλμ.)
6,1
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
4,5
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
4,1
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
134
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
147,4
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αερ. δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.278
Πλάτος (χλστ.)
1.777
Ύψος (χλστ.)
1.658
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.555
Βάρος (κιλά)
1.429
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
356
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
96%
Ασφάλεια παιδιού
90%
Ασφάλεια πεζού
67%
Επικουρικά συστήματα
100%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
25.400
Get it on Google Play Download on the App Store