Δοκιμή Opel Astra 1.4 Turbo 120 PS


H Opel έχει μακρόχρονη ιστορία στην κατασκευή μικρομεσαίων αυτοκινήτων, ξεκινώντας από το πρώτο Kadett του 1936 (6 συνολικά γενιές Kadett) για να φτάσουμε στο νεότερο 4ης  γενιάς Astra, το οποίο παρουσιάστηκε το 2009. Εξωτερικά ξεχωρίζει για το δυναμισμό που αποπνέει και χαρακτηρίζεται για τα επιθετικής σχεδίασης μπροστινά φωτιστικά σώματα, το τοξοειδές σχήμα των πλευρικών παραθύρων και την έντονη κλίση της οροφής που παραπέμπει σε κουπέ αυτοκίνητο. Παράλληλα το δημοφιλέστερο μικρομεσαίο στην Ελλάδα, Astra, προσφέρεται σε μια ευρεία γκάμα κινητήρων και βενζίνης και σε ιδιαίτερα ανταγωνιστικές τιμές, όπως ισχύει και για το best seller μοντέλο της γκάμας με τον 1.4 λτ. turbo κινητήρα των 120 ίππων.

Κατάλληλος ο κινητήρας των 120 ίππων

Η πιο συμφέρουσα ως αγορά έκδοση του Astra είναι δίχως αμφιβολία αυτή με τον 1.400άρη turbo κινητήρα των 120 ίππων, ο οποίος ταιριάζει στο μικρομεσαίο μοντέλο της Opel. Στις χαμηλές στροφές το μηχανικό αυτό σύνολο έχει το απαιτούμενο τράβηγμα και ελαστικότητα θυμίζοντας 1.600άρι ατμοσφαιρικό και στις μεσαίες επιταχύνει σε γοργούς ρυθμούς το αμάξωμα των 1,4 τόνων περίπου, ωστόσο στις υψηλές η απόδοσή του πέφτει. Η λειτουργία του είναι πιο πολιτισμένη έναντι του ισχυρότερου turbo των 1.6 λτ., όπως και ο θόρυβος που παρουσιάζει και η τραχύτητα είναι μειωμένες. Το 6τάχυτο κιβώτιο από την πλευρά του με το μέτριο σε αίσθηση επιλογέα, έχει μακριές σχέσεις, οι οποίες ωφελούν την κατανάλωση, αλλά από την άλλη πλευρά δεν ευνοεί τις αργές ενδιάμεσες επιταχύνσεις.

Σύγχρονης σχεδίασης εσωτερικό με καλή ποιότητα και χώρους

Το πρώτο στοιχείο που κερδίζει αυτόν που θα εισέλθει στο εσωτερικό του Astra είναι η μοντέρνα σχεδίασή του με τον σπορτίφ χαρακτήρα. Οι ομοιότητες με το μεγαλύτερο Insignia είναι ορατές και εντοπίζονται στην σχεδίαση του πίνακα οργάνων, του τιμονιού, του επιλογέα των ταχυτήτων και στα διάφορα επιμέρους χειριστήρια της ενιαίας κεντρικής κονσόλας με τη μέτρια όμως εργονομία. Ο οδηγός από την πλευρά του θα βρει χωρίς δυσκολία την κατάλληλη θέση χάρη και στις πολλαπλές ρυθμίσεις του καθίσματος και του τιμονιού, αλλά δεν θα ικανοποιηθεί από την ορατότητα προς τα πίσω και από την θέση του επιλογέα των ταχυτήτων, ο οποίος θα έπρεπε να ήταν τοποθετημένος λίγο πιο μπροστά. Αισθητή πρόοδος υπήρξε στην πρακτικότητας μέσω της προσθήκης πολλών θηκών αλλά και θέσεων για ποτήρια ή μικρά μπουκάλια που απουσίαζαν από το προηγούμενο Astra. Σε επίπεδο κατασκευής ένα μεγάλο μέρος του ταμπλό και το πάνω τμήμα των επενδύσεων των θυρών καλύπτεται από λεπτό σε πάχος αφρώδες υλικό ικανοποιητικής ποιότητας, ενώ καλή υφή έχουν και τα σκληρά πλαστικά. Το φινίρισμα είναι αξιόλογο, αλλά η συναρμογή των επιμέρους επιφανειών θα μπορούσε να ήταν πιο προσεγμένη αφού δεν λείπουν οι ατέλειες. Περνώντας στους χώρους βλέπουμε ότι το νέο Astra παρά τα 4,4 μ. μήκους του αμαξώματός του δεν είναι αναλόγως «γενναιόδωρο» στον τομέα αυτό, αφού δεν ξεχωρίζει έναντι του ανταγωνισμού. Παρόλα αυτά είναι σε θέση να μετακινήσει δίχως παραχωρήσεις 4 άτομα μαζί με τις αποσκευές τους (370 λίτρα).

Με ισορροπημένη οδική συμπεριφορά και άνεση

Στο 4ης γενιάς Astra οι τεχνικοί της Opel έφεραν σε πολύ καλή ισορροπία την άνεση με τη σταθερότητα στο δρόμο μέσω των πολλών βελτιώσεων που πραγματοποίησαν. Το νέο πιο στιβαρό πλαίσιο, το μακρύτερο μεταξόνιο, τα πλατύτερα μετατρόχια και η πίσω ανάρτηση με τον σύνδεσμο Watt (σε συνδυασμό με τον ημιάκαμπτο άξονα) χαρίζουν στο αυτοκίνητο πολύ καλά οδηγικά χαρακτηριστικά. Έτσι το Opel Astra 1.4 Turbo 120 PS χωρίς την ηλεκτρονικά προσαρμοζόμενη ανάρτηση FlexRide παραμένει σταθερό και σίγουρο στις υψηλές ταχύτητες κινούμενο στις ευθείες, ενώ στις στροφές οι τροχοί εμφανίζουν αυξημένα περιθώρια πρόσφυσης και το αμάξωμα παραμένει στην πορεία του ακόμα και με σε συνθήκες «άτσαλης» οδήγησης. Καλή ακρίβεια παρέχει το σύστημα διεύθυνσης, το οποίο είναι πιο ελαφρύ από όσο έπρεπε, ωστόσο κανένα παράπονο δεν υπάρχει για τα αποδοτικά του φρένα.

(+) Σχεδίαση αμαξώματος – εσωτερικού, οδική συμπεριφορά, ποιότητα κύλισης, άνεση, value for money

(-) Εργονομία χειριστηρίων κονσόλας, ελαφριά αίσθηση τιμονιού, ενδιάμεσες επιταχύνσεις, αίσθηση και θέση επιλογέα ταχυτήτων


Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.362
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
120/4.200
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
200/1.850
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
11,0
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
192
Αστική (λτ./100 χλμ.)
7,9
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
4,7
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
5,9
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
138
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
151,8
Εμπρός ανάρτηση
ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας με σύνδεσμο Watt, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αερ. δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.419
Πλάτος (χλστ.)
1.814
Ύψος (χλστ.)
1.510
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.685
Βάρος (κιλά)
1.373
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
370
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
95%
Ασφάλεια παιδιού
84%
Ασφάλεια πεζού
46%
Επικουρικά συστήματα
71%
ESP
 
Αερόσακοι
4
Ηλεκτρικά παράθυρα
2
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
16.650
Get it on Google Play Download on the App Store