Δοκιμή Opel Astra ντίζελ 1.6 CDTI 136 hp

8

Το Opel Astra στην ολοκαίνουργια 5η κατά σειρά γενιά του, άλλαξε σημαντικά και αποτελεί το πιο ολοκληρωμένο και ανταγωνιστικό Astra από ποτέ. Από το προγενέστερο μοντέλο το μόνο στοιχείο που κράτησε είναι το όνομα, αφού όλα τα υπόλοιπα χαρακτηριστικά του είναι καινούργια ή βελτιωμένα σε μεγάλο βαθμό.


Πέρα από τις όποιες βελτιώσεις σε σχεδίαση, κινητήρες, ποιότητα, ασφάλεια, εξοπλισμό, τεχνολογία κ.λπ., το νέο Astra «απέβαλλε» τα περιττά κιλά του παλιότερου μοντέλου που το έκαναν πιο δυσκίνητο, του στερούσαν δευτερόλεπτα από τις επιδόσεις και λειτουργούσαν αρνητικά στην κατανάλωση. Χάρη στο νέο πλαίσιο και τη «δίαιτα» που υποβλήθηκε σε κάθε εξάρτημά του, το νέο Astra ζυγίζει λιγότερο κατά έως 200 κιλά ή 120 κιλά σε κάθε περίπτωση. Παράλληλα προσφέρει στοιχεία εξοπλισμού που υπάρχουν σε πολυτελή κυρίως αυτοκίνητα, όπως είναι για παράδειγμα τα καθίσματα με μασάζ και το σύστημα φώτων IntelliLux LED).

Στη χώρα μας το νέο Astra διατίθεται με το νέο μηχανικό σύνολο του 1.0 λτ. ισχύος 105 ίππων (από 17.300 ευρώ), το νέο 1.4 λτ. Turbo 150 PS (από 24.000 ευρώ) και με τους ντίζελ 1.6 CDTI με 110 ίππους (από 19.800 ευρώ), 136 ίππους (από 21.800 ευρώ) ή τον ισχυρότερο BiTurbo με 160 ίππους (από 25.400 ευρώ).

Ελκυστικό, δυναμικό και πιο κόμπακτ αμάξωμα

Ένα από τα δυνατά σημεία του Opel Astra ήταν ανέκαθεν ο όμορφος εξωτερικός του σχεδιασμός. Στο νέο μοντέλο το ντιζάιν του αμαξώματός του είναι αυτό που κερδίζει τις πρώτες εντυπώσεις με την κομψή και δυναμική αισθητική του, από όποια πλευρά και να το δει κανείς. Παράλληλα αντί να μεγαλώσει -όπως συνηθίζεται από τη μία γενιά στην επόμενη, το νέο Astra με μήκος 4,37 μ. είναι πιο κοντό κατά 5 εκατοστά, το πλάτος του μειώθηκε κατά 5 χλστ., είναι πιο χαμηλό κατά 2,6 εκατοστά και με κοντύτερο μεταξόνιο κατά 2 εκατοστά.

Μοντέρνο και ποιοτικό εσωτερικό

Το εσωτερικό του νέου Opel Astra είναι και αυτό με την σειρά του σημαντικά αναβαθμισμένο με πιο σπορτίφ και ανάλαφρη σχεδίαση, βελτιωμένη εργονομία, καλύτερη ποιότητα και με περισσότερους χώρους. Το ταμπλό αποπνέει συμπαγή αίσθηση, κάτι που ενισχύεται από την χρήση παχιού μαλακού υλικού και την προσεγμένη συναρμογή και φινίρισμα. Παρά όμως την καλή κατασκευή, κάποιοι τριγμοί από τις πόρτες ακούγονταν κατά την κίνηση του αυτοκινήτου σε «ανάγλυφα» οδοστρώματα. Η κονσόλα του προγενέστερου Astra με τα πολλά χειριστήρια, αντικαταστάθηκε από μια σύγχρονη μινιμάλ, με πολύ πιο λίγα μπουτόν και με την οθόνη των 7 ιντσών του συστήματος πολυμέσων IntelliLink να κυριαρχεί. Στα μείον η έλλειψη χώρου για μικροαντικείμενα στην κονσόλα, όπου ένα μεγάλο τμήμα της καταλαμβάνει το μάλλον περιττό σύστημα αρωματισμού. Πολύ καλή είναι η θέση οδήγησης, με τον οδηγό να έχει στη διάθεσή του πολλαπλές ρυθμίσεις για το κάθισμα και το τιμόνι. Βελτιωμένοι παρουσιάζονται οι χώροι για τους πίσω επιβάτες, όπου υπάρχει αρκετός αέρας για τα γόνατα, διαθέτιμο πλάτος και ύψος. Ο χώρος των αποσκευών δεν άλλαξε και παρέμεινε στα 370 λίτρα, ενώ κάτω από το δάπεδο υπάρχουν πολλές θήκες για τον πυροσβεστήρα, φαρμακείο κ.λπ.

Καλύτερο και πιο ευέλικτο στο δρόμο

Η δραστική μείωση του βάρους σε συνδυασμό με το πιο άκαμπτο πλαίσιο, τις πιο καλορυθμισμένες αναρτήσεις και το δυνατό κινητήρα πετρελαίου των 136 ίππων, συνθέτουν ένα σύνολο το οποίο είναι ευέλικτο, σβέλτο και άνετο στην οδήγηση. Η δομή των αναρτήσεων με τα γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και τον ημιάκαμπτο άξονα με σύνδεσμο Watt πίσω συνδυάζει με ισορροπημένο τρόπο την άνεση με το κράτημα. Παρά τις 17άρες ζάντες η ανάρτηση δεν «κοπανάει» ακόμα και με την επιλογή Sport, ενώ το αυτοκίνητο εμφανίζει μικρές κλίσεις στις στροφές, αυξημένα περιθώρια πρόσφυσης και ελεγχόμενη συμπεριφορά υπό πίεση ή σε άτσαλες κινήσεις (π.χ. άφημα του γκαζιού στην στροφή). Το τιμόνι με την ηλεκτρική υποβοήθηση ικανοποιεί σε αμεσότητα, όμως είναι αρκετά ελαφρύ και όχι ιδιαίτερα «επικοινωνιακό». Με το πάτημα του μπουτόν Sport βαραίνει και δίνει καλύτερη αίσθηση στα χέρια του οδηγού, όμως σπορ δεν είναι. Θετικά κρίνονται τα φρένα σε αποτελεσματικότητα και αίσθηση του αντίστοιχου πεντάλ, αν και υπάρχει μια μικρή νεκρή διαδρομή.  

Δυνατός και οικονομικός κινητήρας

Από τα πιο δυνατά «χαρτιά» του νέου Opel Astra είναι ο νέος κινητήρας πετρελαίου 1.6 CDTI 136 hp, ο οποίος προσφέρει γρήγορες επιδόσεις με χαμηλή κατανάλωση. Το μηχανικό αυτό σύνολο με την πλούσια παράλληλα ροπή των 320 Nm παρουσιάζει θετικό τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές χωρίς να κομπιάζει και να παρουσιάζει κενό ισχύος, ανεβάζει με προθυμία στροφές και επιταχύνει σβέλτα το αυτοκίνητο ακόμα και με την 6η ταχύτητα. Με το πάτημα του κουμπιού Sport αποκτά πιο άμεση απόκριση και επιτάχυνση. Οι θόρυβος διατηρείται σε χαμηλά επίπεδα όπως και οι κραδασμοί που φτάνουν στην καμπίνα, οι οποίοι είναι υπαρκτοί αλλά δεν ενοχλούν. Πολύ καλή είναι η λειτουργία του συστήματος Start/Stop, καθώς είναι άμεσο και ομαλό τόσο στην εκκίνηση όσο και στην παύση. Βελτιωμένη αίσθηση παρουσιάζει ο επιλογέας του 6τάχυτου κιβωτίου με την σωστή κλιμάκωση (130 χλμ./ώρα με περίπου 2.700 σ.α.λ.). Στα συν και η χαμηλή κατανάλωση, η οποία σε πραγματικές συνθήκες κίνησης κυμαίνεται γύρω στα 5,7 λτ./100 χλμ.

(+): Σχεδίαση, ποιότητα, τεχνολογία, χώροι, κινητήρας, επιδόσεις, κατανάλωση

(-): Ελαφριά αίσθηση τιμονιού, έλλειψη χώρων για μικροαντικείμενα στην κονσόλα


Καύσιμο
Πετρέλαιο
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.598
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
136/3.500 - 4.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
320/2.000 - 2.250
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
9,6
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
205
Αστική (λτ./100 χλμ.)
4,4
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
3,4
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
3,7
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
99
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
89,1
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας με σύνδεσμο Watt
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.370
Πλάτος (χλστ.)
1.809
Ύψος (χλστ.)
1.485
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.662
Βάρος (κιλά)
1.360
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
370
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
86%
Ασφάλεια παιδιού
84%
Ασφάλεια πεζού
83%
Επικουρικά συστήματα
75%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ράδιο CD
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
21.800