Οδηγούμε το νέο Renault Megane ντίζελ 1.5 dCi 110

122

Το νέο Renault Megane ξεκινάει το λανσάρισμά του στη χώρα μας γεμάτο πολλά εφόδια και ιδιαίτερα βελτιωμένο και εκσυγχρονισμένο σε κάθε επίπεδο, αποτελώντας μια ολοκληρωμένη και ιδιαίτερα ανταγωνιστική πρόταση στη δημοφιλή κατηγορία των μικρομεσαίων 5θυρων. Εμείς, είχαμε την ευκαιρία να το γνωρίσουμε από κοντά και να το οδηγήσουμε από την Αθήνα μέχρι το Ναύπλιο και πίσω, στα πλαίσια της πρώτης παρουσίασής του στους δημοσιογράφους του Ειδικού Τύπου.

Αρχικά, το νέο Megane θα λανσαριστεί με τον κινητήρα πετρελαίου 1.5 dCi 110, ενώ μέσα στις επόμενες εβδομάδες θα ακολουθήσουν και τα υπόλοιπα μηχανικά σύνολα βενζίνης και πετρελαίου. Αυτά είναι τα 1.2 TCe 100, 1.2 TCe 130 και τα 1.5 dCi 90, 1.6 dCi 130 και 1.6 dCi 165.

Οι αρχικές τιμές ξεκινούν από 17.150 ευρώ για το 1.2 TCe 100 και από 18.890 ευρώ το 1.5 dCi 90. Μέσα στις επόμενες ώρες, η Teoren Motors θα ανακοινώσει τις τιμές και των υπολοίπων μοντέλων. Τα επίπεδα εξοπλισμού είναι τέσσερα, τα Authentic, Expression, Dynamic και GT-Line (Πατήστε Εδώ για τους αναλυτικούς εξοπλισμούς).

Μοντέρνο σχεδιαστικά και μεγαλύτερο

Η εξωτερική σχεδίαση του νέου Renault Megane κερδίζει τις πρώτες εντυπώσεις με τα δυναμικά χαρακτηριστικά και την κομψότητα που διαθέτει, από όποια πλευρά και να δει κανείς το αυτοκίνητο. Ξεχωριστά αισθητικά γνωρίσματα αποτελούν τα LED σχήματος «C» στα εμπρός φανάρια και τα πίσω μόνιμα αναμμένα οριζόντια LED. Παράλληλα, το νέο Megane μεγάλωσε συνολικά σε διαστάσεις και έχει μήκος 4.359 χλστ. (+64 χλστ.), πλάτος 1.814 χλστ. (+6 χλστ.) και μεταξόνιο 2.669 χλστ. (+28 χλστ.), ενώ μόνο το ύψος του μειώθηκε κατά 25 χλστ. (1.447 χλστ.).

Ποιοτικό εσωτερικό με σύγχρονες τεχνολογίες

Πλήρως εκσυγχρονισμένο είναι και το εσωτερικό του νέου Renault Megane, το οποίο είναι μοντέρνο, πολύ καλής ποιότητας και εφοδιασμένο με όλα τα σύγχρονα στοιχεία εξοπλισμού. Αρχικά, το βλέμμα πέφτει πάνω στη μεγάλη κάθετη οθόνη αφής (τύπου τάμπλετ) των 8,7 ιντσών του συστήματος R-Link, που είναι τοποθετημένη στην κεντρική κονσόλα. Από εκεί γίνεται ο έλεγχος πάρα πολλών λειτουργιών του αυτοκινήτου, ωστόσο χρειάζεται εξοικείωση από τον οδηγό για να μην αποσπάται η προσοχή του από το δρόμο. Στον πίνακα οργάνων υπάρχει μια διαμορφώσιμη οθόνη TFT, της οποίας οι ενδείξεις μπορούν να αλλάξουν μέσω της τεχνολογίας Multi-Sense. Ανάλογα το πρόγραμμα που θα επιλέξει ο οδηγός (Neutral, Sport, Comfort, Perso και Eco), αλλάζουν οι ενδείξεις του πίνακα οργάνων, ο φωτισμός του εσωτερικού, αλλά και ο ήχος του κινητήρα, η απόκριση στο πάτημα του γκαζιού, το βάρος του τιμονιού κ.λπ.

Δείτε ακόμα: Δοκιμή Renault Kadjar 1.2 TCe 130 PS

Πολύ θετικά σχόλια αποσπά το νέο Megane και με την ποιότητα κατασκευής του εσωτερικού του. Ολόκληρο το ταμπλό αποτελείται από παχύ, ευχάριστο στην υφή αφρώδες υλικό, ενώ η συναρμογή και το φινίρισμα έχουν γίνει με προσοχή. Από πλευράς χώρων, ο αέρας για τα πόδια στο πίσω κάθισμα είναι απλά ικανοποιητικός, ενώ το πορτ μπαγκάζ των 434 λίτρων έχει πλήρως εκμεταλλεύσιμο και τετραγωνισμένο σχήμα.

Άνετο, ασφαλές και σβέλτο σε κάθε διαδρομή

Από τα πρώτα κιόλας μέτρα που διανύσαμε με το Renault Megane με προορισμό το Ναύπλιο, εκτιμήσαμε την άνεση που προσφέρει η ανάρτηση, την πολύ καλή ηχομόνωση και την «σπιρτάδα» του κινητήρα πετρελαίου 1.5 dCi 110. Όπως αναφέραμε παραπάνω, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει διάφορες ρυθμίσεις για πιο νορμάλ, σπορ ή οικολογική οδήγηση. Εμείς κινηθήκαμε κυρίως με τις επιλογές Neutral και Comfort και ταξιδέψαμε χωρίς να κουραστούμε, ενώ ακόμα και σε πολύ γρήγορους ρυθμούς το αυτοκίνητο προσέδιδε σιγουριά.

Ο γνωστός ντίζελ των 1.5 λτ. με τους 110 ίππους και τα 260 Nm ροπής ταιριάζει «γάντι» στο νέο Megane, αφού είναι ελαστικός και ροπάτος από τις χαμηλές στροφές, δεν περνάει κραδασμούς και ενοχλητικούς θορύβους στο εσωτερικό και κινεί σε σβέλτους ρυθμούς το αυτοκίνητο. Σύμφωνα με την Renault, ο 1.5 dCi προσφέρει επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα σε 11,3 δλ., από 80-120 χλμ./ώρα με 4η/5η ταχύτητα σε 9,4/12,3 δλ., τελική ταχύτητα 187 χλμ./ώρα, μεικτή κατανάλωση 3,7 λτ./100 χλμ. και εκπομπές CO2 95 γρ./χλμ.

Γεμάτο τεχνολογίες και με τετραδιεύθυνση

Στον εξοπλισμό του νέου Megane προσφέρονται όλα τα τελευταίας τεχνολογίας οδηγικά βοηθήματα που κάνουν τις μετακινήσεις πιο άνετες και ασφαλείς. Επιγραμματικά αναφέρουμε τα συστήματα διατήρησης ταχύτητας (ACC), φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης (AEBS), προειδοποίησης ακούσιας αλλαγής λωρίδας (LDW), ειδοποίησης ασφαλούς απόστασης (DW), αναγνώρισης πινακίδων κυκλοφορίας (OSP με TSR), επόπτευσης τυφλής γωνίας (BSW), αυτόματης εναλλαγής μεσαίων και μεγάλων φώτων και το έγχρωμο head-up display.

Δείτε ακόμα: Έτσι θα είναι το νέο Renault Megane RS

Παράλληλα, το νέο Megane GT είναι το πρώτο μοντέλο στην κατηγορία που χρησιμοποιεί το σύστημα ενεργής τετραδιεύθυνσης 4Control, το οποίο επενεργεί στους πίσω τροχούς, εξασφαλίζοντας καλύτερη ευελιξία στις χαμηλές ταχύτητες και πιο άμεση αίσθηση στις πιο γρήγορες ταχύτητες.