Δοκιμή Peugeot 208 1.4 VTi

Το 208 είναι το μοντέλο εκείνο που καλείται να συνεχίσει μια υπέρ-επιτυχημένη σχεδόν 30ετή παρουσία των Γάλλων της Peugeot στην μικρή κατηγορία, με μοντέλα της σειράς 200. Από το Peugeot 205 της δεκαετίας του ’80 και του ’90, στο 206 του 1998 και στο 207 του 2006, συνολικά πάνω από 15.000.000 μοντέλα του είδους έχουν δώσει στην Γαλλική εταιρεία τον τίτλο μιας εκ των κορυφαίων στην κατηγορία για τον Ευρωπαϊκό χώρο. Και πλέον, η άφιξη μέσα στη χρονιά του νέου 208, πριμοδοτεί αυτή την παρουσία με ένα άκρως μοντέρνο μικρό μοντέλο, το οποίο πιστό στο πνεύμα της εποχής, μειώνει το συνολικό βάρος του ώστε να πριμοδοτήσει την οικονομία κίνησης και τα οικολογικά του χαρακτηριστικά, χωρίς να χάσει σε απόδοση ή επιδόσεις.

Το πρώτο της νέας εποχής

Η σχεδίαση του 208 έρχεται με βάση τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία που θα ακολουθήσει η Peugeot σε όλα τα νέα της μοντέλα και έτσι, το μικρό της μοντέλο είναι και αυτό που μας την πρωτογνωρίζει. Κύριο χαρακτηριστικό της φιλοσοφίας αυτής αποτελούν οι γλυπτές επιφάνειες του αμαξώματος, που χαρίζουν μια έντονα μοντέρνα παρουσία. Έπειτα η πολυγωνική μάσκα είναι περισσότερο τονισμένη -και χρωμιωμένη- από ποτέ, όντας σε ένα επίπεδο χαμηλότερα από τα μεγάλα και ελλειπτικά φωτιστικά. Το καπό με τη σειρά του φέρει στρογγυλεμένη άκρη και φιλοξενεί στη μύτη του το νέο λογότυπο της Peugeot. Στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου, αυτό που διακρίνουμε άμεσα είναι τα άκρως μοντέρνα φωτιστικά, που αναμένεται να χαρακτηρίσουν το 208 σε όλα τα χρόνια παρουσίας του στη γκάμα.

Θάλαμος επιβατών με ξεχωριστή σχεδίαση και καλούς χώρους

Το εσωτερικό του Peugeot 208 1.4 VTi δίκαια κερδίζει τις εντυπώσεις με την ιδιαίτερη σχεδίασή του, στην οποία κυρίαρχο ρόλο παίζει η παρουσία της κεντρικά τοποθετημένης μεγάλης οθόνης αφής 7 ιντσών για τα συστήματα πληροφόρησης, ψυχαγωγίας και πλοήγησης του αυτοκινήτου. Έπειτα, σε μια πρακτική που την έχουμε ξαναδεί και σε άλλους Γάλλους, ο πίνακας οργάνων ανεξαρτητοποιείται και έρχεται σε μια ξεχωριστή θέση πάνω στο ταμπλό και αρκετά μακρύτερα από το τιμόνι. Το τελικό αποτέλεσμα αυτών των αλλαγών δεν επιβαρύνει την εργονομία και μόνο ο αρκετός χρόνος εκμάθησης του χειρισμού της κεντρικής οθόνης ίσως δυσκολέψει κάποιους. Στον ποιοτικό τομέα, το γενικότερο φινίρισμα και η συναρμογή των υλικών είναι σε υψηλότερα επίπεδα από κάθε άλλη φορά για τη μάρκα στην κατηγορία, ενώ μαλακό στην αφή -αλλά όχι αφρώδες- πλαστικό συναντάται μόνο στο οριζόντιο φιλέτο του ταμπλό πάνω από το ντουλαπάκι του συνοδηγού. Στους χώρους τέλος, παρά τις μικρότερες διαστάσεις σε σχέση με το 207 (π.χ. μήκος -83 χλστ.), το 208 είναι σε θέση να μεταφέρει με σχετική άνεση 4 ενήλικες, ενώ και το πορτ-μπαγκάζ έχει μεγαλώσει κατά 15 λίτρα, φθάνοντας τα 285 συνολικά.

Ικανός κινητήρας και ασφαλή οδική συμπεριφορά

Μεταξύ των προσφερόμενων μηχανικών συνόλων βενζίνης του Peugeot 208, το 1.4 VTi μοτέρ των 95 ίππων έρχεται για να προσφέρει πολύ καλές επιδόσεις, αλλά και σε σχέση με το 207 όπου υπήρχε στη γκάμα, μειωμένες απαιτήσεις σε καύσιμο (5,6 λτ./100 χλμ. ανακοινώνει η Peugeot). Αυτό οφείλεται κυρίως στη δουλειά που έχει γίνει στον περιορισμό του βάρους του νέου 208 -ρόλο εδώ παίζουν και οι λίγο πιο μικρές διαστάσεις του σε σχέση με το 207- με τελικό όφελος ακόμη και στις εκπομπές CO2. Αντίστοιχα στο δρόμο, το χαμηλότερο από πριν βάρος του αυτοκινήτου, μαζί με τις νέες ρυθμίσεις στην ανάρτηση αλλά και το καινούργιο ηλεκτρικό τιμόνι, μας δίνουν ένα άκρως ευκολοδήγητο μικρό αυτοκίνητο, με σταθερότητα στην ευθεία και πολύ καλό κράτημα στις στροφές, αλλά και με πολύ καλή άνεση και ποιότητα κύλισης. Η μόνη ένστασή μας έρχεται από την αίσθηση του επιλογέα του κιβωτίου ταχυτήτων, η οποία είναι κάπως χαλαρή και όχι τόσο σίγουρη κατά το “κούμπωμα” των σχέσεων.

(+): Σχεδίαση, ευκολία στην οδήγηση, γρήγορο τιμόνι, άνεση, παθητική ασφάλεια, ευρυχωρία πορτ-μπαγκάζ

(-): Αίσθηση επιλογέα ταχυτήτων, κατανάλωση κινητήρα υπό πίεση, εκμάθηση λειτουργιών οθόνης αφής

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.397
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
5
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
95/6.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
136/4.000
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
10,5
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
188
Αστική (λτ./100 χλμ.)
7,5
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
4,5
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
5,6
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
129
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
141,9
Εμπρός ανάρτηση
ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αερ. δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
3.962
Πλάτος (χλστ.)
1.739
Ύψος (χλστ.)
1.460
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.538
Βάρος (κιλά)
1.205
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
285
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
88%
Ασφάλεια παιδιού
78%
Ασφάλεια πεζού
61%
Επικουρικά συστήματα
83%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Ηλεκτρικά παράθυρα
2
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
13.790
Get it on Google Play Download on the App Store