Δοκιμή SEAT Leon 1.6 TDI 115 PS

Το SEAT Leon είναι μαζί με το Ibiza τα πιο σημαντικά μοντέλα στην γκάμα της ισπανικής μάρκας. Όχι τόσο λόγω πωλήσεων αλλά κυρίως γιατί αυτά είναι τα μοντέλα που εκφράζουν τις αρχές της και που φωνάζουν τη διαφορετικότητά τους από τα υπόλοιπα του ομίλου. Μία διαφορετικότητα που δεν αφορά μόνο στην εμφάνιση αλλά κυρίως στην φιλοσοφία που ακολουθεί η μάρκα στο στήσιμο των αυτοκινήτων της, προκειμένου να τους προσδώσει έναν ιδιαίτερο οδηγικό χαρακτήρα. Το ανανεωμένο SEAT Leon λοιπόν αν και δεν φωνάζει τις αλλαγές του, έχει αρκετές και εμείς το δοκιμάσαμε στην έκδοση με τον 1.6 λτ. πετρελαιοκινητήρα TDI, προκειμένου να τις διαπιστώσουμε και να δούμε πόσο είναι ικανές να φρεσκάρουν το αυτοκίνητο, διατηρώντας παράλληλα την ταυτότητά του. Αυτό δηλαδή που η ίδια η SEAT με λίγα λόγια αποτυπώνει στη φράση «το νέο Leon έχει αλλάξει, χωρίς να έχει αλλάξει…».

Δείτε εδώ όλες τις δοκιμές αυτοκινήτων SEAT

Βρες τις διαφορές

Όπως γράψαμε λίγο πιο πάνω, το ανανεωμένο SEAT Leon δεν έχει να επιδείξει φοβερές διαφορές στην εμφάνισή του, όπως ήταν αναμενόμενο φυσικά. Ακόμη και αν ασχολείσαι διεξοδικά με την αυτοκίνηση και τα δρώμενα σε αυτή, ακόμη και αν έχεις ήδη το SEAT Leon, θα πρέπει να βάλεις το προηγούμενο και αυτό το μοντέλο δίπλα δίπλα για να καταλάβεις τι έχει αλλάξει. Τότε λοιπόν θα δεις πως οι προφυλακτήρες είναι ελαφρώς ανασχεδιασμένοι, η γρίλια στη μάσκα εμπρός είναι μεγαλύτερη, τα φώτα ημέρας είναι ανασχεδιασμένα και υπάρχουν LED στοιχεία στους προβολείς ομίχλης (φυσικά υπάρχουν προαιρετικά και προβολείς full LED). Με αυτό τον τρόπο, η SEAT θέλησε να τονώσει ελαφρώς τον δυναμισμό του Leon χωρίς φυσικά να αλλοιώσει την εμβληματική μορφή του, η οποία μέσα από χρόνια εξέλιξης έφτασε στο σημερινό σημείο. Στις υπόλοιπες αλλαγές έχουμε τα καθιερωμένα νέα χρώματα και νέα σχέδια ζαντών που συνοδεύουν φυσικά κάθε νέο μοντέλο.

Περισσότερη τεχνολογία στο ευρύχωρο εσωτερικό

Ο σχεδιασμός, η αρχιτεκτονική και η εκμετάλλευση χώρων στην καμπίνα δεν έχει αλλάξει. Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι ελαφρώς βελτιωμένα, ενώ το φινίρισμα παραμένει σε πολύ καλό επίπεδο. Οι επενδύσεις στις πόρτες είναι διαφοροποιημένες και ποιοτικότερες, ενώ ποιοτικές αναβαθμίσεις υπάρχουν και στα υλικά στην πρόσοψη της κονσόλας και στην κονσόλα δαπέδου. Στην βασική έκδοση το ανανεωμένο Leon δεν έχει να επιδείξει κάποιο φοβερό στοιχείο εξοπλισμού, ενώ η οθόνη αφής είναι μικρή. Παρόλα αυτά, πλέον μπορεί να έχει cruise control που συνεργάζεται με το σύστημα Front Assist και δυνατότητα επιβράδυνσης μέχρι την ακινητοποίηση. Συνδυάζοντας τις δύο λειτουργίες, προκύπτει το Traffic Jam Assist που επιτρέπει στο αυτοκίνητο να ακολουθεί μόνο του το μποτιλιάρισμα, ενώ στον αυτοκινητόδρομο διατηρεί τη λωρίδα του, διορθώνοντας το τιμόνι ακόμη και σε καμπές και αυξομειώνει ακόμη και την ένταση και το εύρος της δέσμης των φώτων για να μην ενοχλούνται τα αυτοκίνητα εμπρός. Όσον αφορά στην έκδοση της δοκιμής μας, αυτή είναι η Style (κοστίζει 17.150 ευρώ, τη στιγμή που η βασική Reference έχει 16.150 ευρώ) και έχει σύστημα infotainment Easy Connect, με οθόνη αφής και δυνατότητα σύνδεσης με εξωτερικές πηγές. Στους χώρους από την άλλη, το Leon παίρνει άριστα αφού χωρίς μεγάλες παραχωρήσεις θα μεταφέρει 5 ενήλικες επιβάτες. Στο ίδιο μοτίβο, το πορτ-μπαγκάζ έχει αρκετά καλή χωρητικότητα 380 λίτρων, όμως το κατώφλι είναι σχετικά υψηλό και το άνοιγμα όχι πολύ μεγάλο.

Οικονομικό μοτέρ με μπόλικη ροπή

Η συγκεκριμένη έκδοση του SEAT Leon εφοδιάζεται με τον πετρελαιοκινητήρα 1.6 TDI ο οποίος πλέον αποδίδει 115 ίππους (+5 ίπποι) στις 3.250 – 4.000 σ.α.λ. και 250 Nm ροπής από τις 1.500 έως τις 3.250 σ.α.λ. Ουσιαστικά πρόκειται για το ίδιο μοτέρ που συναντούσαμε και στο προ facelift Leon, το 1.6 λτ. TDI με common rail και τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας. Αν και μικρή η αύξηση της ιπποδύναμης, το νιώθεις αρκετά πιο ζωηρό και πρόθυμο να επιταχύνει έως και τις 4.000 σ.α.λ. Έτσι το 0-100 χλμ./ώρα έρχεται σε 9,8 δλ. και η τελική ταχύτητα είναι στα 197 χλμ./ώρα. Όσον αφορά στη λειτουργία του, αυτή είναι στα πλαίσια που μας έχουν συνηθίσει οι πετρελαιοκινητήρες του ομίλου. Το χαρακτηριστικό κροτάλισμα είναι παρόν αλλά η καλή ηχομόνωση δεν του επιτρέπει να εισβάλει στην καμπίνα παρά μόνο μετά τις 3.000 σ.α.λ. Οι κραδασμοί από την άλλη περνούν απαρατήρητοι από τους επιβάτες. Τέλος, η πραγματική μέση κατανάλωση του είναι στα 5,7 λίτρα/100 χλμ.

Δείτε εδώ τη δοκιμή του SEAT Leon 1.0 EcoTSI 115 PS

Οδική συμπεριφορά με άποψη

Το SEAT Leon δεν είναι από εκείνα τα μικρομεσαία μοντέλα τα οποία είναι αδιάφορα στο δρόμο. Βασισμένο στη νέα πλατφόρμα του ομίλου MQB, καταφέρνει να συνδυάζει άνεση και δυναμικά χαρακτηριστικά, με λίγη περισσότερη έμφαση στα τελευταία. Η απόσβεση των κραδασμών είναι πολύ καλή, ενώ μόνο σε κοφτές ανωμαλίες του οδοστρώματος θα φανεί λίγο ξερή, ειδικά πίσω. Η κύλιση είναι σε πολύ καλό επίπεδο, χωρίς θόρυβο, ενώ μέχρι τα 130 χλμ./ώρα το ταξίδι είναι αθόρυβο. Αν είχε και έκτη σχέση, το πολύ καλό σε αίσθηση αλλά πεντάρι κιβώτιο ταχυτήτων, θα μπορούσε να ταξιδέψει εξίσου ήσυχα και με περισσότερα χιλιόμετρα. Η καλή απόκριση του γκαζιού και το προοδευτικό σε υποβοήθηση πεντάλ φρένων σου δίνουν τον απαραίτητο έλεγχο και σε συνδυασμό με το θετικό σε αίσθηση τιμόνι και την αμεσότητα με την οποία αντιδρά η ανάρτηση στις απότομες αλλαγές φορτίου χαρίζουν μία ευχάριστη οδηγική εμπειρία.

Σίγουρα πολλοί μπορεί να κατηγορήσουν την SEAT για έλλειψη θάρρους στην ανανέωση του Leon. Από την άλλη όμως θα πρέπει να σκεφτούν πως ήδη το ισπανικό μοντέλο είναι αρκετά καλό και το μόνο που πραγματικά χρειαζόταν ήταν η παραπάνω τεχνολογία. Με τιμή μάλιστα στα 17.150 ευρώ για την συγκεκριμένη έκδοση και αφετηρία τα 16.150 ευρώ, σίγουρα θα πρέπει να το δείτε αν σκοπεύετε να αγοράσετε μικρομεσαίο.

(+) Λειτουργία ανάρτησης, οδική συμπεριφορά, οδηγική αίσθηση, κατανάλωση, χώροι, τιμή    

(-) Έλλειψη έκτης σχέσης, λιτή σχεδίαση εσωτερικού, μικρή οθόνη αφής, υψηλό κατώφλι φόρτωσης

Καύσιμο
Πετρέλαιο
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.598
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/12
Ταχύτητες
5
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
115/3.250 – 4.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
250/1.500 – 3.250
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
9,8
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
197
Αστική (λτ./100 χλμ.)
4,6
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
3,8
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
4,0
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
4,0
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
102,9
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα Μακφέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.282
Πλάτος (χλστ.)
1.816
Ύψος (χλστ.)
1.459
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.636
Βάρος (κιλά)
1.260
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
380
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
94%
Ασφάλεια παιδιού
92%
Ασφάλεια πεζού
70%
Επικουρικά συστήματα
71%
ESP
 
Αερόσακοι
7
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
16.150
Get it on Google Play Download on the App Store