Δοκιμή SEAT Leon ντίζελ 1.6 TDI 105 PS

Στη νεότερη, τρίτη κατά σειρά γενιά του, το SEAT Leon αποκτά πιο «ώριμα» χαρακτηριστικά και επιδεικνύει ένα συνολικά πληρέστερο προφίλ από τους προκατόχους του, ενώ μετρώντας 15 χρόνια μέχρι σήμερα παρουσίας (από το 1999), επιχειρεί να εδραιώσει από δω και πέρα το όνομά του στην μικρομεσαία κατηγορία. Μάλιστα για πρώτη φορά στην ιστορία του λανσάρεται (εκτός από 5θυρο) και σε τρίθυρο (SC) αλλά και στέισον βάγκον (ST) αμάξωμα, διευρύνοντας σημαντικά την γκάμα του. Παράλληλα, τιμή του (δείτε εδώ τον αναλυτικό τιμοκατάλογο SEAT) παραμένει όπως πάντα ιδιαίτερα ανταγωνιστική για τα δεδομένα της κατηγορίας, με εκείνη στην βασική έκδοση με τον κινητήρα των 86 ίππων και σε τρίθυρο αμάξωμα να ξεκινά από τα 12.990 ευρώ (με απόσυρση και έκπτωση), ενώ το ντίζελ 1.6 TDI 105 PS 5d της δοκιμής κοστίζει από 16.428 ευρώ (υπάρχει και 1.6 TDI 90 PS από 15.820 ευρώ).

Καν΄το σχεδιαστικά όπως στο Ibiza

Το Leon σε αυτή του τη γενιά βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στην σχεδίαση του SEAT Ibiza (δοκιμή Ibiza 1.2 TDI) και δεν θυμίζει τις προηγούμενες γενιές του. Το νέο Leon διαθέτει όμορφη και σύγχρονη με δυναμικά στοιχεία σχεδίαση, είναι όμως πολύ εύκολο να το μπερδέψεις με το Ibiza ειδικά από μπροστά. Οι μεγαλύτερες διαστάσεις του αποτελούν ουσιαστικά και την μόνη του βασική διαφορά με το μικρότερο αδελφάκι του μαζί με την διαφορετική σχεδίαση των φωτιστικών σωμάτων στο πίσω μέρος.

Προσεγμένο σε ποιότητα εσωτερικό με αρκετά ικανοποιητικούς χώρους

Στο εσωτερικό του το νέο SEAT Leon είναι κομψό σχεδιαστικά με μοντέρνα σχεδιαστικά στοιχεία, ωστόσο ο διάκοσμός του είναι σχετικά μουντός. Προσεγμένη με την σειρά της είναι η ποιότητα κατασκευής, η οποία αναβαθμίζεται από την χρήση μαλακού πλαστικού στο μεγαλύτερο μέρος του ταμπλό. Ο πίνακας οργάνων είναι σύγχρονος και διαθέτει όλες τις αναγκαίες πληροφορίες, ενώ η κεντρική κονσόλα είναι εκείνη που συγκεντρώνει τα βασικά χειριστήρια. Η θέση οδήγησης είναι ικανοποιητική με καλή πλευρική στήριξη και ορατότητα προς όλες τις πλευρές του αμαξώματος, ενώ η εργονομία είναι εξαιρετική. Οι χώροι για 4 ή ακόμα και 5 επιβάτες είναι επαρκείς, όμως το βασικότερο πλεονέκτημα του νέου Leon σε σχέση με τις προηγούμενες γενιές του είναι η αισθητή αύξηση του χώρου αποσκευών στα 380 λίτρα (έναντι 341 λτ.), τιμή πολύ καλή για τα δεδομένα της κατηγορίας. Το άνοιγμα του χώρου αποσκευών είναι σχετικά μικρό όμως το σχήμα του είναι τετραγωνισμένο και πλήρως εκμεταλλεύσιμο.

Περισσότερο άνετο από πριν και ενδιαφέρον οδηγικά

Το νέο SEAT Leon εναρμονίστηκε με τις επιταγές της συγκεκριμένης κατηγορίας και στον τρόπο που έχει ρυθμιστεί η ανάρτηση δεδομένου ότι είναι ένα οικογενειακό αυτοκίνητο, πράγμα που σημαίνει ότι η άνεση κατά την κίνησή του είναι αυξημένη σε σχέση με το παρελθόν ενώ και η ποιότητα κύλισης είναι σημαντικά αναβαθμισμένη. Οι περισσότερες ανωμαλίες του δρόμου θα φιλτραριστούν αποτελεσματικά και μόνο κάποιες εγκάρσιες μεγάλης διατομής θα ενοχλήσουν τους επιβάτες, με τον ημιάκαμπτο πίσω άξονα να μην εμφανίζει αναπηδήσεις. Οδηγικά το νέο Leon παραμένει αρκετά ενδιαφέρον για τα δεδομένα της κατηγορίας ικανό να κινηθεί σβέλτα όσο ο κινητήρας και οι κλίσεις του αμαξώματος το επιτρέψουν. Στο όριο η συμπεριφορά του είναι ουδέτερη και αν εκείνη ξεπεραστεί τείνει να γίνει υποστροφική με το ESP να επεμβαίνει και να επαναφέρει την τάξη. Το τιμόνι είναι ελαφρύ σε αίσθηση αλλά άμεσο, ενώ τα φρένα ικανά για την ασφαλή ακινητοποίησή του.

Ικανός και οικονομικός ο 1.6 TDI κινητήρας πετρελαίου

Ο πετρελαιοκινητήρας του Leon είναι ο γνωστός που τοποθετείται σε πολλά ακόμα μοντέλα του ομίλου Volkswagen με απόδοση 105 ίππων. Όπως και σε άλλα μοντέλα που τον έχουμε  οδηγήσει, ικανοποιεί με τις επιδόσεις του και με το τράβηγμά του και αποδεικνύεται ικανός να κινήσει σβέλτα το αμάξωμα του Leon. Η ροπή των 250 Νm είναι διαθέσιμη από χαμηλά και με εξαίρεση μια μικρή υστέρηση στις πολύ χαμηλές στροφές, το μηχανικό αυτό σύνολο δείχνει «γεμάτο». Καλή δουλειά έχει γίνει και στον τομέα της ηχομόνωσης αφού το κροτάλισμα και οι κραδασμοί δεν περνάνε με ένταση στο εσωτερικό, ενώ η κατανάλωση είναι χαμηλή αφού ακόμα και σε πραγματικές συνθήκες η μέση τιμή της δεν ξεπερνά τα 6,2 – 6,5 λτ./100 χλμ. με πιεσμένη οδήγηση.

(+) Κινητήρας, άνεση ανάρτησης, οδική συμπεριφορά, χώροι, τιμή αγοράς

(-) Έντονη ομοιότητα μπροστά με το Ibiza, σχετικά μουντό εσωτερικό, ψηλό κατώφλι φόρτωσης 

Καύσιμο
Πετρέλαιο
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.598
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
5
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
105/3.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
250/1.500
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
10,7
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
191
Αστική (λτ./100 χλμ.)
4,6
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
3,3
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
3,8
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
99
Εμπρός ανάρτηση
ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αερ. δίσκοι 276 χλστ.
Πίσω φρένα
Δίσκοι 253 χλστ.
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρομηχανική
Μήκος (χλστ.)
4.263
Πλάτος (χλστ.)
1.816
Ύψος (χλστ.)
1.459
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.636
Βάρος (κιλά)
1.286
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
380
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
94%
Ασφάλεια παιδιού
92%
Ασφάλεια πεζού
70%
Επικουρικά συστήματα
71%
ESP
 
Αερόσακοι
7
Ηλεκτρικά παράθυρα
2
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
16.428
Get it on Google Play Download on the App Store