Δοκιμή smart fortwo coupe 1.0 71 PS

4

H τρίτη γενιά του smart fortwo έρχεται να συνεχίσει την επιτυχημένη πορεία των δύο προηγούμενων ακολουθώντας τα βασικά τους χαρακτηριστικά, αλλά είναι πιο εκσυγχρονισμένο και «περισσότερο» αυτοκίνητο. Το νέο fortwo διατήρησε το περιορισμένο μήκος του προγενέστερου στα 2,69 μέτρα, ωστόσο το πλάτος είναι αυξημένο κατά 60 χλστ. και το μεταξόνιο μάκρυνε κατά μόλις 6 χλστ.

Εμφανισιακά το νέο smart fortwo συνεχίζει να εντυπωσιάζει με το ντιζάιν του και την νεανική του εικόνα, ενώ χαρακτηρίζεται επιπλέον και δυναμική κάτι που οφείλεται στην επιθετική και σύγχρονη σχεδίαση του εμπρός μέρους. Στα πλαϊνά του μικρού αμαξώματος για άλλη μια φορά η διχρωμία μεταξύ των πάνελ και του κλωβού ασφαλείας tridion αποτελούν το κύριο χαρακτηριστικό της σχεδίασης. Στο πίσω μέρος η όμορφη αισθητική των φωτιστικών σωμάτων και η μυώδης σχεδίαση συμπληρώνουν το καλαίσθητο παρουσιαστικό του.

Το νέο smart fortwo διατίθεται στην αρχική έκδοση με κινητήρα 1.0 λίτρου απόδοσης 61 ίππων και τιμή από 9.390 ευρώ, κατόπιν με 71 ίππους από 11.536 ευρώ και πιο ισχυρή είναι η έκδοση με τον turbo κινητήρα των 0.9 λτ. ισχύος 90 ίππων και τιμή από 12.530 ευρώ (πατήστε εδώ για τον τιμοκατάλογο smart).

Ευχάριστο εσωτερικό με καλή ποιότητα και χώρους για δύο

Το εσωτερικό του νέου smart fortwo είναι όμορφο και σε αυτή τη γενιά, εκφράζοντας άμεσα τον νεανικό και στιλάτο χαρακτήρα του μέσω της μοντέρνας σχεδίασης και των ευχάριστων χρωματικών επιλογών των επενδύσεών του. Αρχικά τις εντυπώσεις κερδίζει ο όμορφος και σύγχρονος πίνακας οργάνων, η κεντρική κονσόλα που αιωρείται ελαφρώς από το ταμπλό και το καλαίσθητο τιμόνι του. Η ποιότητα βρίσκεται σε καλά επίπεδα, με ύφασμα να καλύπτει το ταμπλό στο μεγαλύτερο μέρος του, ενώ και τα πλαστικά τμήματα είναι καλής ποιότητας και εμφανίζουν καλή συναρμογή. Πολύ καλή είναι και η θέση οδήγησης με τον οδηγό να κάθεται ψηλά και άνετα έχοντας καλή ορατότητα προς όλες τις κατευθύνσεις, ωστόσο από το εσωτερικό του δεν λείπουν και οι εργονομικές ατέλειες. Οι χώροι για 2 επιβάτες είναι για άλλη μια φορά υπεραρκετοί και μεγαλύτεροι από των προηγούμενων smart. Επίσης, ο χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα 190 λίτρων και φτάνει μέχρι την οροφή τα 350 λίτρα.

Επαρκής για τον αστικό χαρακτήρα ο 1.000άρης των 71 ίππων

Ο κινητήρας που κινεί το νέο smart fortwo έχει χωρητικότητα 1.0 λίτρου με απόδοση 71 ίππων (στην συγκεκριμένη έκδοση). Το μοτέρ βρίσκεται και πάλι στο πίσω μέρος του smart, είναι τρικύλινδρο και συνδυάζεται για πρώτη φορά με χειροκίνητο κιβώτιο ή προαιρετικά με αυτόματο. Στην πράξη το μηχανικό αυτό σύνολο προσδίδει μέτριες επιδόσεις αλλά θετική απόκριση και τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές, ικανοποιητικά χαρακτηριστικά λειτουργίας και χαμηλή ένταση θορύβου. Το κιβώτιο ταχυτήτων διαθέτει καλή αίσθηση και κούμπωμα αλλά και υπερβολικά αραιή κλιμάκωση. Η κατανάλωση του περιμέναμε να ήταν χαμηλότερη, αφού σε πραγματικές συνθήκες κίνησης κυμάνθηκε στην πόλη μεταξύ 7,5 και 8,2 λτ./100 χλμ.

«Πιο» αυτοκίνητο στο δρόμο

Το νέο smart fortwo είναι σαφώς πολύ βελτιωμένο σε επίπεδο οδικής συμπεριφοράς και αίσθησης σε σχέση με το παρελθόν αφού τα περισσότερα «κουσούρια» εκείνων έχουν εξαλειφθεί ή απουσιάζουν εντελώς. Η βελτιωμένη ανάρτηση σε συνδυασμό με τα φαρδύτερα μετατρόχια και το μακρύτερο μεταξόνιο προσφέρουν καλύτερο πάτημα γενικότερα στο αμάξωμα. Παράλληλα, η ανάρτηση προσφέρει πλέον και καλή απόσβεση στις περισσότερες περιπτώσεις. Σε έντονα εγκάρσιες ανωμαλίες και πάλι ο πίσω άξονας (De-Dion) με το μοτέρ πάνω του παρουσιάζει αναπηδήσεις, ωστόσο σε καμία περίπτωση δεν παρατηρείται η ελαφρά αλλαγή κατεύθυνσης που παρουσίαζαν τα προηγούμενα smart σε αυξημένα χιλιόμετρα μετά από αντίστοιχη διέλευση.

O αστικός του χαρακτήρας όχι μόνο παραμένει σημείο αναφοράς όσον αφορά την ευελιξία του και στην τρίτη του γενιά, αλλά έχει αποκτήσει και επιπλέον πλεονεκτήματα μέσω του μικρού κύκλου στροφής (6,95 μ.). Το παρκάρισμα και πάλι καθίσταται μια εύκολη διαδικασία για το smart fortwo, ενώ η κίνησή του στην πόλη είναι ευχάριστη σε κάθε περίπτωση. Εκτός των ορίων της πόλης, η ανάρτηση και εκεί παρουσιάζει πολύ καλύτερες αντιδράσεις μέσω της απόσβεσής της, όμως οι κλίσεις είναι και πάλι εμφανείς και ιδιαίτερα σε δρόμο με στροφές. Εκεί, το fortwo δεν προβληματίζει με την οδική του συμπεριφορά παρουσιάζοντας ουδέτερα χαρακτηριστικά κίνησης με την μετάδοση της κίνησης στον πίσω άξονα να μην γίνεται αντιληπτή σε καμία περίπτωση. Τα φρένα και πάλι έχουν μέτρια αίσθηση στο πάτημα ωστόσο επαρκούν για την ακινητοποίησή του.

(+) Εμφάνιση μέσα – έξω, αστικός χαρακτήρας, θέση οδήγησης

(-) Κατανάλωση, μέτριες επιδόσεις, κλίσεις αμαξώματος σε δρόμο με στροφές, τιμή

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
999
Κύλινδροι/βαλβίδες
3/12
Ταχύτητες
5
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
71/6.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
91/2.850
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
14,4
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
151
Αστική (λτ./100 χλμ.)
4,9
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
3,7
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
4,1
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
93
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Άξονας De-Dion
Εμπρός φρένα
Δίσκοι 259x12 χλστ.
Πίσω φρένα
Ταμπούρα
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
2.695
Πλάτος (χλστ.)
1.663
Ύψος (χλστ.)
1.555
Μεταξόνιο (χλστ.)
1.873
Βάρος (κιλά)
880
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
190
Αστέρια
(4)
Ασφάλεια ενηλίκου
82%
Ασφάλεια παιδιού
80%
Ασφάλεια πεζού
56%
Επικουρικά συστήματα
56%
ESP
 
Αερόσακοι
5
Ηλεκτρικά παράθυρα
2
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ράδιο CD
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
12.260